VVIS tuning project, weer eens wat anders.

Gestart door razorx, 21-12-2008 17:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Dat lijkt me een goed resultaat Yits.  :D
Is het gemeten op benzine of gas?.
Hoe komt het dat er geen air/fuel ratio op de uitdraai staat. ???

Ludo

Citaat van: naforever op 28-11-2009 19:16:27
1 op 7,6 is gewoon te duur ;)....

Vind ik ook ja.
Maarja, zo te zien aan je forumnaam, blijf je steevast aanhouden bij een NA.
M'n T-5 scoort op dat vlak echt veel beter hoor.  :P

razorx

Op Benzine. De afr hebben ze er inderdaad niet bij gegooid in de grafiek.
Geeft niet, de afgelopen tijd is er genoeg gesnuffeld aan de uitlaat van mijn roffel.
Afr ligt nu redelijk constant iets onder de 15 bij constant gas, stevig lager bij accelereren b.t.w..

Ook geconstateerd dat er een redelijk groot verschil is tussen originele lambda sondes en imi.
Wederom: Origineel gebruiken.

Ludo

Citaat van: Enno op 28-11-2009 22:08:09
;) Mijn 850 2.5-20V scoort toch echt ook veel beter.

http://img686.imageshack.us/i/lpgverbruik.jpg

1 op 7,6 noem ik toch helemaal geen goeie score...  :eusa_doh:
Zelfs naforever doet het beter.

Ludo

Citaat van: Enno op 28-11-2009 22:16:10
Enno (naforever)

Oei, er valt er eentje door de mand geloof ik.  :eusa_think:
;D

V70 classic

Yits ik denk zelfs dat ook dieselrijders op een zelfde manier geholpen kunnen worden.
Dan uiteraard het EGR ipv VVIS.
Ook hier is een optimalisering van o.a de lock-up en schakel gedrag en EGR systeem een must.
Vollast gaat hij door de 4000rpm  waar totaal geen koppel ligt.
Dan even het gas los dan weer op het gas in een hogere versnelling hopende dat er niet wordt terug geschakeld.

Het word dus tijd dat je een diesel aanschaft  ;D .

Maar goed het dieselen heeft voor mij toch zn langste tijd gehad.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

V70 classic

Er zijn nu veel dieselrijders die de EGR afdoppen.
Als je deze klep zo kunt sturen dat hij zijn werk doet als het mag (De EGR beinloed ok je vermogen en roet ontwikkeling) kun je vermogens winst en koppel winnen.

De TDI's presteren max tussen de 2500 en 3500.
Als je nu de aansturing van de bak zo aanpast dat max rpm alleen hoger word en de lock-up uitschakeld als je de kickdown gebruikt,dan kun je dus gewoon inhalen zonder dat hij terugschakeld.
Dit rijdt rustiger en je profiteerd max van je koppel.

Nu is het vaak zo dat je makkelijk naar een bepaalde snelheid toe klimt in een hoge versnelling.
Dan plots door een slip off the feet schakelt hij terug.
Dit betekend dan veel gehuil en weinig wol.
Een en ander betekend gewoon dat ik volgas niet zo snel accelereer als met het peldaal  net over de helft.
Alleen kun je nooit het schakel moment precies aanvoelen.
je zou het dus zo kunnen instellen dat dit sweet point tegen de kick-down aanligt.

eigenlijk het zelfde als het VVIS project.

yits heeft software hardware matig wat aanpassingen gedaan dat dit pingelen over is.
dit zodat jullie van meer koppel kunnen profiteren.
vandaar mijn vergelijk met de diesels met het EGR systeem.
Dan zou je de EGR niet meer hoeven afdoppen en dan later de software aanpassen om het lmpje uit te krijgen, bespaart je dus een ritje naar b.v. ET.
Ook kun je dan met 1 druk op de knop terug naar je oude set-up met EGR.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

razorx

@V70 classic: interessant wat je daar aanroert.
Ik weet nog niet genoeg wan diesels, maar ik zal het idee zeker laten gisten.

Groeten,
Yits.

pimsam

CiteerEr zijn nu veel dieselrijders die de EGR afdoppen.
Als je deze klep zo kunt sturen dat hij zijn werk doet als het mag (De EGR beinloed ok je vermogen en roet ontwikkeling) kun je vermogens winst en koppel winnen.
De TDI's presteren max tussen de 2500 en 3500.
Als je nu de aansturing van de bak zo aanpast dat max rpm alleen hoger word en de lock-up uitschakeld als je de kickdown gebruikt,dan kun je dus gewoon inhalen zonder dat hij terugschakeld.
Dit rijdt rustiger en je profiteerd max van je koppel

Ik zie niet helemaal hoe je met het openen van de EGR klep meer vermogen / koppel zou krijgen.
Je wilt eigenlijk gewoon het schakelmoment van de bak veranderen dus moet je de ECU van de bak aanpassen.

pimsam

CiteerNu is het vaak zo dat je makkelijk naar een bepaalde snelheid toe klimt in een hoge versnelling.
Dan plots door een slip off the feet schakelt hij terug.
Dit betekend dan veel gehuil en weinig wol.
Een en ander betekend gewoon dat ik volgas niet zo snel accelereer als met het peldaal  net over de helft.
Alleen kun je nooit het schakel moment precies aanvoelen.
je zou het dus zo kunnen instellen dat dit sweet point tegen de kick-down aanligt.

Een 99 diesel automaat heeft een adaptieve automaat (alleen winterstand, geen E en S). Het terugschakelen is o.a. afhankelijk van de snelheid waarmee je het gaspedaal indrukt. Doe je dit meer geleidelijk, zal hij niet of later terugschakelen.
Ik herker overigens weinig van het gebrek aan trekktracht onder de 2500 tpm. Dankzij de automaat gaat hij bijna zonder turbogat in een ruk door.

Joeri

#145
Ben nu VVIS tuning aan het inbouwen maar ik kan niet de goede stekker vinden voor de Solenoid aansluiting. Waar zit dat ding ergens?  ???

Ik vind rond het gasklephuis 2 soortgelijke stekkers maar die hebben andere kleuren draden.  :-[
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

razorx

Als je naar je luchtfilterhuis kijkt, links, aan de kant van het motorblok. Zie je het volgende onderdeel:

Dat is de solenoid. Hier gaat een kliksteker naartoe. Dus metalen palletje indrukken en je kan de steker er uit halen.

Succes!

V70 classic

Citaat van: pimsam op 29-11-2009 14:47:54
CiteerNu is het vaak zo dat je makkelijk naar een bepaalde snelheid toe klimt in een hoge versnelling.
Dan plots door een slip off the feet schakelt hij terug.
Dit betekend dan veel gehuil en weinig wol.

Een en ander betekend gewoon dat ik volgas niet zo snel accelereer als met het peldaal  net over de helft.
Alleen kun je nooit het schakel moment precies aanvoelen.
je zou het dus zo kunnen instellen dat dit sweet point tegen de kick-down aanligt.

Een 99 diesel automaat heeft een adaptieve automaat (alleen winterstand, geen E en S). Het terugschakelen is o.a. afhankelijk van de snelheid waarmee je het gaspedaal indrukt. Doe je dit meer geleidelijk, zal hij niet of later terugschakelen.
Ik herker overigens weinig van het gebrek aan trekktracht onder de 2500 tpm. Dankzij de automaat gaat hij bijna zonder turbogat in een ruk door.

Volgens mij heb ik het over een gebrek bij hoge toeren.
Dat langzaam intrappen is me duidelijk.
Alleen kun je het koppel v/d motor beter benutten met een ander schakel patroon.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

razorx

Schakelmoment van een automaat is interesant.
Nog geen tijd gehad uit te zoeken hoe die aangestuurd wordt.

EGR bij een diesel staat hier inderdaad los van.
Ben nog steeds verguld over de meet resultaten.

Softwarematig zou nog mooier zijn maar een rotklus.
En raar genoeg duurder.

triton

Heb vorig weekend vvis ingebouwd en het werkt als een speer op mijn 2.0 20v.
Dus bij deze heeft Yits niets teveel gezegd .

Ben hem op wezen halen bij hem en na wat koffie en shaggies weer na 2 uur huiswaarts gereden .
Toen ik hem in wilde bouwen (was fluitje van cent) zag ik dat er op mijn solenoid geen stekker zat en ook niet te vinden was in de buurt van.....
Na telefonisch contact met Yits draden aangesloten op solenoid en de draad aan de kant van de verdeler voorzien van een geschakelde plus.
En ja hoor netjes lampje op groen ,warm gereden en toen maar ff testen.Keurig doortrekken en bij ong. 4100 toeren op oranje.
Wat een feest ;D ;D ;D ;D ;D

Voor een 2.0 liter is dit echt een must ,en kan en wil ik niet meer zonder .

Dus doen als je iets meer power wil uit je 20 klepper zonder turbo


André
Professioneel raddraaier