Atleet in driedelig kostuum op sportschoenen

Gestart door pieter, 18-01-2008 23:57:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pieter

#60
Weer eens een update.

Afgelopen zaterdag de bougies maar eens vervangen omdat hij bij vollast in 4 en 5 (en soms ook al in 3) begon te hikken. Dit is nu helemaal opgelost  :)

Daarna de auto gewassen en maar weer eens een paar foto´s gemaakt. Nu niet meer met mijn telefoon, maar met de nieuwe DSLR (Canon 450D). Wel wennen overigens, van een analoge naar een digitale spiegelreflex  :eusa_shifty:

Hier de foto´s, althans een selectie daarvan:
edit: paar gewijzigd in thumbnails om de laadtijd van de pagina wat te versnellen.









     

 

pieter

#61
En nog een paar (ging niet in 1 post):









pieter

#62
Na lange tijd zal ik mijn blog ook maar weer eens een beetje bijwerken.

Begin van dit jaar is de carterontluchting vervangen (bij ET), mede om uit te sluiten dat de klachten over onregelmatig stationair toerental en het soms inhouden bij deellast niet daardoor konden komen.
Nou, daar kwam het dus inderdaad niet door  :-\
Inmiddels ook een nieuwe stationairregelaar, LMM, koelwatersensor en gasklepstandsensor (of hoe dat ding ook heten mag) erin gezet.
De brandstofdrukregelaar is ook gecontroleerd. Helaas hielpen al deze dingen niet  :'(
Als mogelijke oorzaak zou ik nu nog de lambdasensoren kunnen bedenken, die schijnen alleen niet te controleren te zijn op de goede werking. En de prijs van die dingen is ook niet al te laag om even wat te proberen  :eusa_think:
Of zou dit ook gewoon de consequentie kunnen zijn van de grote injectors (groen)?

Ook nog even wat fototjes van het vervangen van de carterontluchting:
   

   

   

     

Dan maar weer wat vrolijker nieuws, het was tijd voor vakantie (gewoon in NL dit jaar). Samen met 2 andere volvo´s. Paar foto´s:
   

In september was het weer tijd voor de rollenbankmeeting in Goes. Het koppel was wel aardig  :eusa_shifty: Het vermogen wat minder. En er zitten een paar ´heuveltjes´ in de grafiek, die in de praktijk nauwelijks merkbaar zijn.
Grafiek:


Hij is snel zat in ieder geval, een nieuwe 330i houdt het lang niet bij. En pas op de snelweg een 997 Carrera 4S ook niet vanaf 120 km/h. Die kwam met forse snelheid aan racen, maar moest even op mij wachten en ik op de voorligger. Toen die voorligger weg was, verdween ook de porsche langzaam naar achteren om - nadat ik snelheid geminderd had - er vlot voorbij te komen.
Ik weet alleen niet in welke versnelling hij stond, maar toen die even later weer werd opgehouden en ik weer achter kwam trok die daarna opeens rustig op naar een hogere snelheid  ;D

In oktober heb ik eindelijk maar eens een carkit ingebouwd (Parrot). M.b.v. tips op dit forum heb ik die uiteindelijk maar op de centerspeaker aangesloten, wat prima werkt.

Verder is er niet meer veel aan veranderd en zal er ook niet veel schokkends meer aan gebeuren denk ik (bougies zijn wel weer eens aan vervanging toe ::)). Ik zit nog te denken aan zo´n PLX DM100/200OBD meter (aangevuld met eventuele modules voor turbodruk en olietemperatuur), maar ik moet daar nog een goede inbouwpositie voor vinden  :eusa_think:
Iemand overigens ervaringen met zo´n meter?

Trouwens ook nog een paar foto´s van de koppeling, want die stonden er nog niet op dacht ik:
   

Dat was het weer even. Straks alleen nog een paar foto´s toevoegen van de C70 zelf :)

pieter

#63
En nog een paar foto´s (wel vrij groot).
edit: en worden soms ook een beetje vervormd zie ik  :eusa_doh:
edit2: vanwege de grote foto´s toch maar een paar veranderd in thumbnails.









      

      

Eugene

Ligt niet aan de grote injectors, ik heb ook groene injectors in een T-5 en die loopt prima stationair.

Prachtige auto  :eusa_clap:

Hoe bevalt die koppeling eigenlijk?

If it's not blown, it sucks...

pieter

Citaat van: Eugene op 25-12-2008 15:19:03
Ligt niet aan de grote injectors, ik heb ook groene injectors in een T-5 en die loopt prima stationair.

Prachtige auto  :eusa_clap:

Hoe bevalt die koppeling eigenlijk?

Ik dacht dat ik ergens op het forum een keer gelezen had dat die wel voor wat onregelmatig stationair lopen konden zorgen, maar zeker weet ik het niet. Het hoeft dus in ieder geval niet.

En voor die koppeling, zie pagina 1  :P

Toch maar even voor je gekopieerd  ;)

Citaat van: pieter op 21-01-2008 18:31:20
Citaat van: thedoctor op 19-01-2008 22:57:16
Mooi lijstje..

Gaat vrijdag de 25e ook naar et voor het programmeren van de 19T ben benieuwd.

Wat vind je precies van de sprc koppeling?  Wil zelf gaan voor de 2 maar jij hebt 3 zou je het overdoen?

Als ik nu moest kiezen, zou ik toch weer de Spec 3 kiezen. Alleen ken in natuurlijk de 2 en de R-koppeling niet.
Maar t.o.v. de standaard koppeling vind ik dit een verbetering. Het is even wennen aan het directe en korte aangrijpen, maar je voelt precies wat er gebeurt. En automatisch ga je koppelen bij het juiste toerental voor het volgende verzet (alleen bij remmen en terugschakelen tegelijk is dit natuurlijk wat lastig  ;)). De koppeling laten slippen lukt in ieder geval niet meer.

En eventuele nadelen, regelmatig en vooral bij wegrijden piept hij wel eens. Doordat hij eigenlijk niet slipt kun je ook niet met slippende koppeling rijden (wat ik overigens ook niet zou willen). Dan wordt het horten en stoten en trap je vanzelf de koppeling weer in.
In de tijd dat ik ermee gereden heb (en dat is zeker 40000 km) heb ik hem 2 keer af laten slaan. Overigens ken ik ook mensen die dat binnen 1 minuut gered hebben  ;D

Voldoende info zo?

Emiel


koenne

Auto ziet er schitterend uit! Goed bezig

J a a p

Weet je zeker dat er een ORIGINELE LMM inzit? Ik had ook last van onregelmatiglopen stationair, en een afftermarket LMM maakte het alleen maar erger.
Wannabe C70 rijder.

pieter

Citaat van: Emiel op 25-12-2008 21:25:26
Citaat van: pieter op 28-04-2008 23:12:47
http://img137.imageshack.us/img137/7360/myc7045mg3.jpg

Parkeerterreintje dat vlak langs het spoor ligt?

;D

Als je met ´parkeerterreintje´ dat stukje gras bedoelt waar mijn auto staat  ;D Dan klopt het wel, daar ligt inderdaad een spoorlijn (Amersfoort-Apeldoorn) dichtbij.
Ken je het?

Citaat van: J a a p op 26-12-2008 14:12:23
Weet je zeker dat er een ORIGINELE LMM inzit? Ik had ook last van onregelmatiglopen stationair, en een afftermarket LMM maakte het alleen maar erger.

Ja, er staat tenminste het juiste artikelnummer op en ziet er hetzelfde uit  ;)

Citaat van: koenne op 26-12-2008 13:27:00
Auto ziet er schitterend uit! Goed bezig
Dank je (en Eugene uiteraard ook).

J a a p

Bij mij stond er een goed onderdeelnr op, zag er hetzelfde uit, maar was van een ander merk, Scantech ofzo. Veel 850 lusten alleen origineel spul dat bedoelde ik.
Wannabe C70 rijder.