V70 reservewiel linksachter halfverzonken in de bodem monteren?

Gestart door irian paul, 29-12-2008 13:08:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

irian paul

#30
Ha,

een update!

het wiel zit erin! ging heel makkelijk.

Als eerste het plankje verwijderd:


daarna het lipje bij de pijl afgezaagt (beetje hobby bob) maar kwam er ook niet echt goed bij (zie je niks meer van)


wiel gepast, als je de stekker van de antenne (die zwarte) een beetje aan de kant duwt past ie prima.




Daarna een malletje gemaakt van karton van het originele plankje:


Daarna het reservewiel weer geplaatst en het karton iederekeer afgeknipt/gesneden, tot ik een leuke vorm had (is niet heel naadloos geworden) maar ben wel redelijk tevreden:


Karton op het originele plankje afgetekend (op de onderkant dan wordt bij het zagen de bovenkant mooi) en de nietjes verwijderd (plankje bestaat uit 2 delen) anders wordt me decopeerzaag bot:





past precies onder de hoes!


ook even de plasticbak aangepast (met stanleymes) door de linkerbak af te snijden:


en klaar ben je!
heb nu de hoes eromheen zitten, dat stat nog even wat netter (komt nog foto van)
maar je kan zelf wel bedenken hoe dat eruit ziet denk ik  ;D

voor iedereen die denkt dat wil ik ook, maar dat kan ik niet, heb ik maar 1 advies:
Gewoon doen! als je met de zaag overweg kan is het gewoon makkelijk te doen!

irian paul


elianmars


razorx

Citaat van: HEteE op 16-02-2009 23:11:21
Op zich wel netjes, maar wat gebeurt er bij een aanrijding. Als dat wiel niet vastzit vliegt het door de auto. Toch?
Niet lullig bedoeld, maar ik vroeg me het zelfde af.

Ik denk dat het verankeren van het wiel met een bout in de zijkant nog het beste is.
Ook nog niet gedaan, dus ligt mijn wiel voorlopig veilig in de schuur.

Een tijd het reservewiel verankerd met trekbanden, maar dat ziet er ook niet uit.

Gr,  ;)
Yits.

blauweroffel

Citaat van: razorx op 17-02-2009 01:07:55
Citaat van: HEteE op 16-02-2009 23:11:21
Op zich wel netjes, maar wat gebeurt er bij een aanrijding. Als dat wiel niet vastzit vliegt het door de auto. Toch?
Niet lullig bedoeld, maar ik vroeg me het zelfde af.

Ik denk dat het verankeren van het wiel met een bout in de zijkant nog het beste is.
Ook nog niet gedaan, dus ligt mijn wiel voorlopig veilig in de schuur.

Een tijd het reservewiel verankerd met trekbanden, maar dat ziet er ook niet uit.

Gr,  ;)
Yits.

Ik had dit ook in mijn vorige, daar zat de thuiskomer vast aan een pen die door het middelste gat van de thuiskomer die vastgeplakt zat aan de binnenkant van het scherm. (en een mooi zwart hoesje om de thuiskomer ;D

BR

irian paul

Klopt, dat moet ik ook nog voor elkaar maken.
maar daar zag ik dan niet zo snel een oplossing voor.
direct achter het reservewiel zit direct het plaatwerk

GeertG

Netjes gedaan !  :)

En ik vraag me af of dat wiel wel door de auto zal vliegen bij een aanrijding  :eusa_think:
Je moet dan wel erg precies daar linksachter geraakt worden.
Vraag is ook dan hoe vast zit ie nu (geen gerammel enzo?) zonder bevestigingen.

In mijn vorige auto (oud type passat variant op LPG natuurlijk) zat er een schroefdraad op de een of andere manier waar een plaatje met een bout gemonteerd kon worden om het wiel op zijn plaats te houden. Zou niet weten hoe die schroefdraad bevestigd zat.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Ziet er top uit, netjes gedaan!
Bij mij ligt ie voorlopig gewoon achterin, ik heb dan ook nog geen kinderen  :evil: ;D

irian paul

Ik moet eerlijk zeggen dat de band niet heel erg vast zit.
was eigenlijk ook niet van plan om te gaan botsen...........

heb ook nog geen kinderen, maar 3uur langs de kant van de weg staan omdat je aleen maar een lekkeband hebt lijkt me niks. ben liever een beetje voorbeid. dan maar 80, maar dan kom je tenminste wel ergens

Sbv

Stukje draadeind door de zijkant en een paar grote moeren erop en het zit vast  :D

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 17-02-2009 08:12:28
Ziet er top uit, netjes gedaan!
Bij mij ligt ie voorlopig gewoon achterin, ik heb dan ook nog geen kinderen  :evil: ;D

Als je dan ook nog eens weinig tot geen passagiers hebt, is een full-size reservewiel achter de rechter voorstoel ook nog een optie.

irian paul

Citaat van: Sbv op 17-02-2009 08:31:57
Stukje draadeind door de zijkant en een paar grote moeren erop en het zit vast  :D

wordt die weer afgekeurd op uitstekende delen. dan maak ik het natuurlijk wel met vleugelmoeren!

)()()sT

Citaat van: -D©©©L- op 17-02-2009 08:36:16
Als je dan ook nog eens weinig tot geen passagiers hebt, is een full-size reservewiel achter de rechter voorstoel ook nog een optie.

Dat kan natuurlijk ook..... Eigenlijk vind ik zo'n thuiskomertje maar niks  :eusa_angel:

GeertG

Ik ga nog altijd zonder reservewiel op stap; vertrouwen op de spuitbus. In de eigen regio vertrouw ik er ook op dat ik wel of familie of de buren kan bellen om het reservewiel evt te komen afleveren, indien nodig.

En is de afstand wat groter (vakantie e.d.) dan gooi ik 'm achterin, al vergat ik dat alweer afgelopen weekend (vanuit Limburg naar Zeeland)  :eusa_shifty:
En wanneer het dan echt fout gaat laat ik gewoon het forum afbellen om me te helpen  :eusa_whistle:


Maar goed, daar gaat het niet over. Vraag is om een goede optie om het wiel een beetje vast te zetten  :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

irian paul

Ik heb er al over zitten denken.

ik kan misschien een soort t stuk maken, een plat metalen balkje met een stuk draadeind eraan.

die kan ik dan aan de binnenbeplating maken!

ik denk er nog over!