Inbouw cruise control HELP

Gestart door Frans 50, 02-02-2009 14:08:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frans 50

Als alles mee zit dan heb ik morgen een orginele Volvo 850 Cruise contol in huis.. ik heb er een weten te scoren via een onderdelen tracker... een complete set .. schakelaars relais, slangen, balg, T stuk, vacuum pomp... Bedienings handel/schakelaar e.d 150 euries incl 1 maand garantie.

Inmiddels even gekeken maar de installatie zou toch niet te ingewikkeld moeten zijn, de doorvoer door de firewall is geen probleem... alles is al voorbereid.  :eusa_whistle:

Frans

Jeff

Hier heb je er een compleet topic over misschien heb je daar wat aan?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13178.0.html

En anders even mailtje sturen of even langs rijden langs de Dealer om een inbouw schematje te vragen... :)

Suc6 ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

rifwachter

Dus de 850 wordt niet ingeruild voor die A6 ?   
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Frans 50

Citaat van: schotpoort-zutphen op 02-02-2009 15:16:15
Dus de 850 wordt niet ingeruild voor die A6 ?  

Ha.. jij leest ook alles... nee kan geen afstand doen van het mooie snuitje...

By the way net de CC binnen ziet er goed uit maarrrrrrrrr van een van de vacuum schakelaars is een cruciaal lipje gebroken... ik heb inmiddels de leverancier... een mail gestuurd... ik had per slot een maand garantie...



Frans



Frans 50

Citaat van: Jeff op 02-02-2009 14:34:53
Hier heb je er een compleet topic over misschien heb je daar wat aan?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13178.0.html

En anders even mailtje sturen of even langs rijden langs de Dealer om een inbouw schematje te vragen... :)

Suc6 ;)

Hoi Jef... tnx voor je posting... ik had al het een en ander gevonden maar toch bedankt... moet nu zien dat ik een andere schakelaar krijg.
Verder maar snel de zaak inbouwen om te zien of alles werkelijk werkt... garantie garantie ha ha ..

Frans

Jeff

Citaat van: Frans  50 op 03-02-2009 20:02:31
Citaat van: Jeff op 02-02-2009 14:34:53
Hier heb je er een compleet topic over misschien heb je daar wat aan?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13178.0.html

En anders even mailtje sturen of even langs rijden langs de Dealer om een inbouw schematje te vragen... :)

Suc6 ;)

Hoi Jef... tnx voor je posting... ik had al het een en ander gevonden maar toch bedankt... moet nu zien dat ik een andere schakelaar krijg.
Verder maar snel de zaak inbouwen om te zien of alles werkelijk werkt... garantie garantie ha ha ..

Frans
Suc6 man en maak een mooi foto verslag, moet er ook nog mee aan de gang en zou mooi zijn ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

UserID6342

Jezus Jeff, heb je dat kreng er nog niet inzitten.... laat je alles op de schap liggen voor betere tijden ofzo  ??? Die CC is in een goed half uur ingebouwd man !

Jeff

Citaat van: Dirk342 op 04-02-2009 07:32:21
Jezus Jeff, heb je dat kreng er nog niet inzitten.... laat je alles op de schap liggen voor betere tijden ofzo  ??? Die CC is in een goed half uur ingebouwd man !

Haha het is koud :P
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Frans 50

Net een mail gekregen dat er een andere vacuumschakelaar gestuurd gaat worden.. klasse.. :eusa_clap:
Vandaag de vacuum pomp even los gehad en geinspecteerd... ziet er allemaal mooi uit.. daarna ook maar even laten lopen.. als een zonnetje geen lek membrane het regel klepje fuctioneerd ook naar behoren. Gelijk maar even drie nieuwe RVS zelf tappers + RVS ringetjes bij elkaar gegrabbeld...
De bedienings schakelaar was redelijk smoezelig.. deze heb ik voorzichtig met wat zeep schoon gemaakt en ziet er weer toonbaar uit.  De balg gecontroleerd.. geen droogte scheurtjes o.i.d alles zit er bij aan stangetjes e.d.
Denk dat ik komede weekeinde de zaak ga inbouwen... We zijn benieuwd. Zal proberen in het techniek forum een inbouw verslag + wat foto's te plaatsen. Dump de link dan wel hier.

Frans....

Frans 50

Vanavond een poging gedaan om mijn cruise control in te bouwen.. wat een deceptie...
De bdienings handel zit er in ging aan zich wel vlot...
Maar na een uur of twee klooien en martelen heb ik even de handoek in de ring gegooid.
Misschien dat iemand nog goede tips heeft...
Ik ben volgens het verslag van : http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13178.0 Te werk gegaan.
Vacuum pompje is inmiddels gemonteerd... dat was op zich een makkie.
Maar toen!!! ik krijg met geen mogelijkheid de vacuum slang door de geribbelde slang...
Wat ik ook probeer hij gaat er een 30 cm in en dan is het einde oefening..
De slang van binnen uit door steken???? ik heb geen notie waar de geribbelde firewall doorvoer slang zit aan de binnen kant...
Er zit een mega blok met relais en kabelbomen...

Bij het monteren van de vacuumpomp kwam ik dit nog tegen...



Heb haar maar even met ducktape dicht geplakt... morgen maar even een nieuwe scoren..

Hier wat plaatjes van wat ik tegen kom... HELP










Eugene

Aan beide kanten van de geribbelde slang zit zo'n "uier", daarom kom je niet verder. Aan de binnekant zit deze achter die witte kunststofplaat waar die 2 kabelbomen onder vandaan komen (op de foto)

If it's not blown, it sucks...

Frans 50

Citaat van: Eugene op 06-02-2009 11:08:09
Aan beide kanten van de geribbelde slang zit zo'n "uier", daarom kom je niet verder. Aan de binnekant zit deze achter die witte kunststofplaat waar die 2 kabelbomen onder vandaan komen (op de foto)

Hoi Eugene... wow bedankt voor de info.. nu de uitdaging hoe kom ik bij die uier!!!!!!! Heb jij een hint??
Dus zo simpel is het dus niet een CC inbouwen..
Nog een vraag... ik heb twee vacuum schakelaars...
Op mijn rem pedaal zit een gewone electrische schakelaar... deze moet er af en vervangen worden door de vacuum schakelaar...??! is het nu de bedoeling dat ik het electrische stekkertje over zet??? volgens mij gaat dat niet passen... ook de koppeling schakelaar heeft een electrisch contact... liggen die stekkers ergens verstopt????

Groeten,

Frans

Frans 50

Ik heb inmiddels een draadje gemaakt .. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31533.0.html
Maar ik loop nu toch vast...
Het inbouwen van een CC is zo simpel nog niet..  :eusa_wall:

Wie kan mij een tip geven om door de firewall te komen... ik maak gebruik van de ribbel slang die nog helemaal vrij is maar krijg de vacuum slang niet verder dan 30CM... volgens Eugene zou er aan de binnenkant ook een uier moeten zitten... in vredesnaam hoe kom je daar bij!!!???

Verder heb in nog deze vragen...:
Ik heb twee vacuum schakelaars...
Op mijn rem pedaal zit monenteel een gewone electrische schakelaar... deze moet er af en vervangen worden door de vacuum schakelaar...??! is het nu de bedoeling dat ik het electrische stekkertje over zet??? volgens mij gaat dat niet passen... ook de koppeling schakelaar heeft een electrisch contact... liggen die stekkers ergens verstopt?

Groeten,

Frans

Eugene

stekkers zijn kleine witte met 2 grijze draadjes, je moet de schakelaars in de daarvoor bestemde uitsparing plaatsen. Die klik je er zo in. Niet de huidige schakelaar weghalen, dat is je remlichtschakelaar.

Die uier is een kwestie van eens goed friemelen, dan vind je 'm wel ;D

If it's not blown, it sucks...

Frans 50

Citaat van: Eugene op 06-02-2009 12:02:20
stekkers zijn kleine witte met 2 grijze draadjes, je moet de schakelaars in de daarvoor bestemde uitsparing plaatsen. Die klik je er zo in. Niet de huidige schakelaar weghalen, dat is je remlichtschakelaar.

Die uier is een kwestie van eens goed friemelen, dan vind je 'm wel ;D
Citaat van: Eugene op 06-02-2009 12:02:20
stekkers zijn kleine witte met 2 grijze draadjes, je moet de schakelaars in de daarvoor bestemde uitsparing plaatsen. Die klik je er zo in. Niet de huidige schakelaar weghalen, dat is je remlichtschakelaar.

Die uier is een kwestie van eens goed friemelen, dan vind je 'm wel ;D

;D  ben niet vies van vriemelen... :evil: Maar in welke richting zou ik het moeten zoeken.. zit ie achter de witte plaat met relais..  of daar boven??? Tussen de witte plaat en de bekleding zit niet veel ruimte...!! :eusa_think:

Frans