D of N?

Gestart door sjarrel2, 03-02-2009 19:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjarrel2

Hallo,

Heb al wat gekeken op het forum maar nog niet echt antwoord gevonden. Voor het stoplicht, is het dan beter voor de bak dat je hem in z'n neutraal zet? Of kan je hem gewoon in z'n D houden met de rem erop? Heb wel eens wat gehoord dat de olie niet wordt rondgepompt in z'n N en dus beter is dat hij in de D staat (volgens mij ergens van Thuur gelezen  :eusa_whistle:). Of hangt het af van hoelang je stilstaat (voor een brug bijvoorbeeld)?

Gr,
Kees

)()()sT

Ik zet hem bij een tijdje stilstaan wél in de N, dan blijft ie ook niet zo "duwen"  ;D
Marco (DCCCL) reageerde in het topic wat jij bedoelt dat ook in N de olie blijft rondgaan trouwens....

mehn

Gewoon in de D. Als het écht te lang duurt gaat ie in de P ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Saint

Ik heb 0,0 verstand van techniek, maar wel enkele honderduizenden kilometers ervaring in diverse Volvo's (850 T5, V70R, C70 T5 en V70 R AWD) met AT. En al die tijd zet ik de automaat in "N" als ik inschat dat ik even stil moet staan. Alleen als ik zie dat er al bijna weer opgetrokken kan worden 'hou ik 'm in "D" met mijn voet op de rem.

En NOOIT heb ik hier problemen door gehad. Nou dat zegt toch Iets, denk ik dan..

No shirt no shoes, no pinball

sjarrel2

Lood om oud ijzer begrijp ik dus uit de reacties ;D. De bak kan oud worden met "Nen" en met "Den". Olrighty then!

The Saint

Citaat van: sjarrel2 op 03-02-2009 19:41:04
Lood om oud ijzer begrijp ik dus uit de reacties ;D. De bak kan oud worden met "Nen" en met "Den". Olrighty then!

Ik denk het ook. Overigens zet ik de handle al naar "N" als de auto nog langzaam uitrolt. Niet vanwege het 'nieuwe rijden' maar is een gewoonte geworden, mocht je toch moeten optrekken, dan kun je (iig als je langzaam rolt) de handle gewoon weer in "D" zetten.

zal wel niet helemaal 'by the book' zijn, maar je kunt er oud mee worden, en je transmissie ook..
No shirt no shoes, no pinball

thuur

Citaat van: The Saint op 03-02-2009 20:32:04
zal wel niet helemaal 'by the book' zijn, maar je kunt er oud mee worden, en je transmissie ook..

Er staat nergens in je boek dat je niet mag 'schakelen' als de auto nog rolt. Alleen de P en soms de R zou ik toch proberen te vermijden ;D


Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 03-02-2009 21:04:22
Alleen de P en soms de R zou ik toch proberen te vermijden ;D

wel sensatie gegarandeerd, als je em al klaar zet in Race stand.  :evil:

Rijns_t5r

voor de at maak het niet veel uit,ik zou je meer zorgen maken over je remschijven,de kans dat deze op ten duur wat krom trekken doordat je met de voet op de rem staat,ene keer kort andere keer lang,waar de remblokken de schijf raken koelt de remschijf minder af als de rest van de remschijf,dit betekent spanning in de remschijf,dus krom trekken.  ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

KIM

Ik doe vaak handrem en D voor het stoplicht; wordt deze tenminste ook nog eens gebruikt en daarbij beperk ik gelijk de slijtage in de PRND schakelaar.
Ik weet wat voor rotklus het is om deze te vervangen.

Eugene

Ik laat 'm in D staan, tenzij ik ervanuit ga dat vanwege eerdere remacties de remmen erg warm zouden kunnen zijn... dan gaat ie in de N (ook maar voor eventjes) en mits noodzakelijk de handrem.

If it's not blown, it sucks...

FGG

Citaat van: Rijns_t5r op 03-02-2009 21:26:20
voor de at maak het niet veel uit,ik zou je meer zorgen maken over je remschijven,de kans dat deze op ten duur wat krom trekken doordat je met de voet op de rem staat,ene keer kort andere keer lang,waar de remblokken de schijf raken koelt de remschijf minder af als de rest van de remschijf,dit betekent spanning in de remschijf,dus krom trekken.  ;)

Dat geldt dan alleen als je op redelijk brute wijze tot stilstand bent gekomen. Wanneer je normaal tot stilstand komt lijkt me dat geen probleem.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: Rijns_t5r op 03-02-2009 21:26:20
voor de at maak het niet veel uit,ik zou je meer zorgen maken over je remschijven,de kans dat deze op ten duur wat krom trekken doordat je met de voet op de rem staat,ene keer kort andere keer lang,waar de remblokken de schijf raken koelt de remschijf minder af als de rest van de remschijf,dit betekent spanning in de remschijf,dus krom trekken.  ;)

Zoals ludo al eens zei in 1 der vele andere "D of N" topics; wat is er mis met de handrem ?  :)

UserID6342

Citaat van: FGG op 04-02-2009 08:24:54
Citaat van: Rijns_t5r op 03-02-2009 21:26:20
voor de at maak het niet veel uit,ik zou je meer zorgen maken over je remschijven,de kans dat deze op ten duur wat krom trekken doordat je met de voet op de rem staat,ene keer kort andere keer lang,waar de remblokken de schijf raken koelt de remschijf minder af als de rest van de remschijf,dit betekent spanning in de remschijf,dus krom trekken.  ;)
Dat geldt dan alleen als je op redelijk brute wijze tot stilstand bent gekomen. Wanneer je normaal tot stilstand komt lijkt me dat geen probleem.
Psies... is ook geen enkel probleem !  Daar zijn de remmetjes echt wel op berekend en bij normaal gebruik hoef je ook niet bang te zijn voor kromtrekken of what so ever als je een AT bak rijd.

Dieselross

Ik laat hem ook meestal in de D staan voor het stoplicht, soms als ik voor een brug sta zet ik hem in de N. De handrem heb ik volgens mij nog nooit gebruikt.