Vacuumslangen vervangen FOTO,S!!

Gestart door MarcoV, 08-02-2009 17:42:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GekkeBelg

Ik had die van Marc ook gezien, maar is ook 15euro verzendkosten nr België. Beetje heel veel
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

Woger

Er zijn nu 3 of 4 forummers die wel een setje willen hebben. Zijn er nog meer mensen die een setje slangen en klemmen wilt hebben?
slangen kosten 1,2 euro per meter voor 4mm en €2.20 voor 6mm en €3,20 voor 8mm
Roestvrije slangklemmen kosten 0,20 a 0,30 euro per stuk

Ik wil ze vrijdag bestellen zodat ik alles volgende week in huis heb en dan op de Hertenkamp kan afgeven.
De verzendkosten a €15 worden verdeeld over de forummers die mee doen. Als je wel een setje (of losse spullen) wilt hebben, maar je gaat niet naar de Hertenkamp kan ik het ook opsturen a €6,25 of €4,25 naar Belgie.
Als je wat wilt hebben, stuur me dan een PB met wat, welke maten, kleur e.d. Betaling mag achteraf  ;)

Woger

Kan iemand nog eens een foto plaatsen met de slangen die vervangen dienen te worden? De foto's eerder in deze post maken het alleen maar onduidelijker  ::)
Bovendien heb ik een 2.3 T5 uit 2000 en die lijkt slechts in de verte op de auto's op de foto's.

elianmars

De slangen liggen overal in en onder. Valt niet mee om daar foto's van te maken  :eusa_shifty:

Woger

Ik heb nu deze gebruikt:


Daarbij heb ik de rode, gele en blauwe vervangen
en de bypass valve

Alleen dat andere systeempje (met T stuk en een of andere filter er tussen) zijn veel dikkere buizen. Bovendien kan ik niet eens zien waar een deel naar toe gaat (verdwijnt onder het inlaat spruit stuk).

elianmars

De dikkere slang verdwijnt niet onder het inlaatspruitstuk, maar zit óp het inlaatspruitstuk. Je ziet 'm zo zitten, aan de bovenkant. Gewoon die slang volgen en vervangen . Dat "filter" is volgens mij een terugslagklepje :)

Woger

Bij mij zit ie toch echt aan de onderkant. Ik zal morgen nog eens kijken als het licht is. Maar ik neem aan dat je daarvoor een dikkere diameter nodig hebt.(geen 4mm)

classicT5

Mars, heb jij het over <99 auto of erna?

Als ik het goed heb, heeft Woger een >99 auto.

Uit mijn hoofd had ik in mijn auto 2 verschillende diameter slangen, 4 en 9 mm. Maar mijne is <99.

Woger

#203
Klopt 1999 maar model 2000

elianmars

Ik heb een 2000. Ik dacht dat Roger dezelfde had?  :eusa_think:

classicT5

Dan hebben jullie het in ieder geval over dezelfde motor. Dacht dat daar misverstand zat. Wildejullie niet in de war brengen.

elianmars

#206


Spruitstuk van mijn C. Hier zit de vacuümleiding bovenop. Ik heb er slang met iets te grote diameter op zitten. Blijft met de slangklem wel zitten, dus ik laat het maar zo.

Woger

OK,
Ik ga morgen nog een keer kijken. De slang liep onder het spruitstuk en kon hem niet volgen. Misschien toch simpeler dan ik dacht.

Thanks,
Roger

elianmars

Citaat van: Woger op 25-05-2016 22:48:21
OK,
Ik ga morgen nog een keer kijken. De slang liep onder het spruitstuk en kon hem niet volgen. Misschien toch simpeler dan ik dacht.

Thanks,
Roger

Slang gaat inderdaad vanaf de rechterkant (gezien vanaf de voorkant van de auto) onder het spruitstuk door. Maar komt dus bovenop het spruitstuk uit.

Dirk242

De aansluiting aan de ene kant van dat tonnetje heeft een dunnere aansluiting dan aan de andere kant.
Ik had een originele slang bij de dealer gehaald en dat ging er eigenlijk maar amper omheen...
Zou de binnendiameter nog belangrijk zijn (knijpen bij te smalle diameter)?