Vacuumslangen vervangen FOTO,S!!

Gestart door MarcoV, 08-02-2009 17:42:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Zou een paar kleinere nemen voor de dunnere slangen. bijv 4 kleinere. Bij Marco hebben we een oud stukje slang gepakt vanwege te ruime klem

V70geRwin

#106
Zo, mijn vacuumslangen zijn ook mooi blauw  ;D

Wel een priegelwerk, demonteren van IC pijp vanaf turbo en inlaat traject tot aan turbo helpt veel. De slang direct achter het blok was nog het meeste prutsen bij mij, die onder de turbo kreeg ik met de hand ontklemt en eraf.

Op een gegeven moment liet ik een bitje vallen en had de turbo opening nog niet afgedekt  8)  na 10 min zoeken was ik er van overtuigd dat hij in de turbo was gevallen :eusa_wall: magneet werk niet natuurlijk dus ik had al een een operatie in voorbereiding met de stofzuiger en met een dunne slang om het ding aan/op te zuigen. toen ik met dit apparaat aan kwam lag bij gewoon boven op het motorblok  :eusa_dance:

Andere tegenvaller was dat de hard plastic leiding die onder de distributie doorloopt brak ergens midden onder de distributie bij het demonteren van het inlaattraject. Zo te zien denk ik aan een leiding van de carterventilatie. Gelukkig kon ik dat stuk (tijdelijk?) vervangen door een dikkere samco die precies past in de rubberen overloopjes. maar eens kijken hoe dat gaat want de binnen diameter van de samco is wel flink dunner dan die van die hard plastic pijp...

Maar de samcotjes zitten allemmaal met slangenklemmetjes vast en al met al weer een lekker klusje achter de rug, zometeen als de kleine uit bed is maar eens kijken hoe slecht de oude slangen waren  ;).

MarcoV

Leuk klusje he ;D ik had ook een keer de plastic slang kapot, even provisorisch gerepareerd met een rubber slang maar later toch maar de complete carterontluchting plus leidingen laten vernieuwen!
Heb je nog foto's gemaakt?

MarcoV ;)

V70geRwin

Mijn handen waren te vies om nog foto's te maken helaas.
Ach zo spannend is het ook niet, het is eigenlijk een groot gefrunnik.

Net ff een rondje kunnen rijden en hij is laag in de toeren veel alerter, motor trekt ook gelijkmatiger door de toeren. Dus het was niet alleen preventief nodig  ;)

Sbv

Vanmiddag zelf de laatste vacuum slang vervangen die onder de turbo zit. Wat een (#^&^% werk. Auto maar op bokjes gezet en van onderen de slang losgemaakt. Vastzetten heeft vriendin gedaan.

UserID6342


V70geRwin

Citaat van: Sbv op 02-05-2009 19:14:25
Vanmiddag zelf de laatste vacuum slang vervangen die onder de turbo zit. Wat een (#^&^% werk. Auto maar op bokjes gezet en van onderen de slang losgemaakt. Vastzetten heeft vriendin gedaan.


In eerste instantie kon ik niet eens zien waar die onderste heenging, groot zwart gat ondanks de lamp  ;) even in vadis gespiekt en toen maar besloten inlaattraject eruit te halen, niet veel werk en maakt het een stuk makkelijker.

Mijn vriendin bood ook al haar hulp aan  :eusa_clap:

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 02-05-2009 19:21:53
Citaat van: Sbv op 02-05-2009 19:14:25
Vastzetten heeft vriendin gedaan.
Huh ?? :evil:
Ik hield van boven slangenklem goed vast en zij lag onder de auto met schroevendraaier de boel vast te draaien. Ik wordt misselelijk als ik een tijdje op mijn rug lig onder de auto

devonius

Kan weer wat sleutelwerk aan m'n 1001 dingen voor de 850 lijstje toevoegen.  ;)
Heb een aantal (web)winkels gevonden waar de vacuumslangen (samco, siliconhoses.com) te koop zijn. Beetje jammer alleen dat ze per 3 meter gaan.
Gezien de inventarisatie eerder in dit topic van de verschillende diameters, zou je dus 3 of misschien wel 4 verschillende slangen a 3 meter moeten bestellen. Waar je na de klus een hoop over hebt.
Iemand enig idee waar je kortere lengtes kunt bestellen? Of heeft iemand wat over wat ik eventueel zou kunnen overnemen?
Heb bij biesheuvel.nl en autostyle.nl gekeken.

Ik hoor het wel!

Groeten, Joris

Emiel

Alles wat je voor de 850 nodig hebt zit in de sets van StylinMotors

V70geRwin

Citaat van: devonius op 02-05-2009 20:52:41
Kan weer wat sleutelwerk aan m'n 1001 dingen voor de 850 lijstje toevoegen.  ;)
Heb een aantal (web)winkels gevonden waar de vacuumslangen (samco, siliconhoses.com) te koop zijn. Beetje jammer alleen dat ze per 3 meter gaan.
Gezien de inventarisatie eerder in dit topic van de verschillende diameters, zou je dus 3 of misschien wel 4 verschillende slangen a 3 meter moeten bestellen. Waar je na de klus een hoop over hebt.
Iemand enig idee waar je kortere lengtes kunt bestellen? Of heeft iemand wat over wat ik eventueel zou kunnen overnemen?
Heb bij biesheuvel.nl en autostyle.nl gekeken.

Ik hoor het wel!

Groeten, Joris


Heb me gered met 3 en 6 mm. De 3 mm gaat bijna helemaal op (van de 3 meter).
De 6 mm heb je eigenlijk alleen nodig van inlaatspruitstuk naar tikkend VAP klepje en dat is maar een klein stukkie. PB je adres maar dan stuur ik je wel een stukkie 6 mm op naar je.

UserID6342

Citaat van: Sbv op 02-05-2009 19:23:14
Citaat van: Dirk342 op 02-05-2009 19:21:53
Citaat van: Sbv op 02-05-2009 19:14:25
Vastzetten heeft vriendin gedaan.
Huh ?? :evil:
Ik hield van boven slangenklem goed vast en zij lag onder de auto met schroevendraaier de boel vast te draaien. Ik wordt misselelijk als ik een tijdje op mijn rug lig onder de auto
Super man !!  Zo gek heb ik ze nog nooit gekregen, die van mij zeiden altijd; zoek je het ff lekker uut met die zooi ;D

Jur

Heeft iemand zo het bestelnummer en de kosten van de vacuumtoren/kerstboompje? Tis voor een 855 2.5 20V van 95.

Ludo

Citaat van: Jur op 29-11-2009 12:37:01
Heeft iemand zo het bestelnummer en de kosten van de vacuumtoren/kerstboompje? Tis voor een 855 2.5 20V van 95.


Citaat van: Domaso op 20-03-2007 16:04:03
Er zijn 2 verschillende "kerstboompjes". Voor de goeie heb je het motornummer nodig; alleen chassisnummer is blijkbaar niet genoeg. Op de verpakking van de mijne (afgelopen vrijdag vervangen) staat als Part.no.: 3528129
Prijs: € 4.00

Jur

Ik vond via FCPgroton voor de 1993-1997 Volvo 850

Vacuum tree: 6842446
Vacuum tree O-ring: 978111