Auteur Topic: Het verhaal van Irian's V70 R  (gelezen 12527 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

  • Erger nog : Een Astra 1.4T uit 2018... In het rood
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10325
  • Geslacht: Man
  • Het valt niet altijd mee
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #195 Gepost op: 15-05-2013 19:24:12 »
Ook een onregelmatige verbranding per cilinder gezien de kleur verschillen,of is dat bij gas normaal?
Uh nee, ik heb ze nooit zo gezien iig.
Maar ik verving ze dan ook met elke beurt, dus elke 15.000 km dus wellicht dat ik dat effekt niet heb kunnen zien.
Citaat van: Claudia
Misha snapt het. :azn:
Ja, zie je wel, Misha snapt het

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #196 Gepost op: 19-05-2013 14:54:01 »
Ik vond zelf dat de temperatuur meter niet exact op drie uur stond, dus net even de thermostaat vervangen. oude was van 2008.

Daarna kwam mijn zwager waarvan de thermostaat helemaal niet meer dicht ging. daar ook de thermostaat van zijn V70 vervangen.

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #197 Gepost op: 24-02-2015 12:35:26 »
Zo, dat was even graaf werk.  :P

Beide auto's doen braaf hun werk.

Het start probleem van de S70 was een niet goed vast zittende versnellingsbak. Nadat ik alle bouten nagetrokken heb starte hij weer "normaal"
Afgelopen week een nieuwe Accu geplaatst. Daar was hij aan toe.

Er is een steun van de uitlaat afgebroken waardoor deze tegen de Brace of Death aan zit. (volgens sommige amerikanen dacht ik)
Uitlaatbeugel moet dus even weer gelast worden


Dan de V70 10V:
Doet ook braaf zijn werk.

ongeveer al weer een halfjaar geleden het inlaat spruitstuk vervangen door een spruitstuk waarvan de injectoren wel vast zaten. En die voor de zekerheid nog maar eens extra vast gelijmd. Maakte voor het rijden niet veel verschil. Ook gelijk de carterventilatie vervangen, maar dat was eigenlijk onnodig. want deze was nog brandschoon, net als alle slangen.

Chris (Scania164) heeft voor mij afgelopen weekend de distributie en de klepseals vervangen. Eerder liep de 10v bij de koude start (op benzine) minder. Bij het optrekken haperde de auto en moest je wat meer gas geven om fatsoenlijk vooruit te komen. na het afstellen van de distributie is dat helemaal verleden tijd  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Motor loopt nu echt een stuk rustiger, dus waarschijnlijk is de distributie in de loop der jaren al verder verlopen. Maar natuurlijk helpt het vervangen van de klepseals ook.

De motor verbruikte al niet veel olie (569.000km) maar ben benieuwd hoe het nu gaat. Ga het goed in de gaten houden.
Chris heel erg bedankt voor jouw deskundigheid en perfectionisme! Motor loopt nu echt super!

Wel is de distributiemotorssteun kapot ondanks dat ik deze 3,5 jaar geleden nog vervangen had. Dat moet dus nog even gebeuren.

Ik zit er wel aan te denken om de S70 2.5T de deur uit te doen. Mocht iemand interesse hebben.....
Ik zal ondertussen even een lijstje maken van de opties die er aan de turbo zitten en een feeler maken in het te koop topic.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015 12:39:57 door irian paul »

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70R
« Reactie #198 Gepost op: 25-04-2022 23:07:22 »
Zo zo, tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.

Maar beter nu weer beginnen. Ook als dagboek voor de zojuist aangeschafte V70R.

In de twee welen dat ik de auto nu heb. Heb ik het volgende vervangen bij kilometerstand 423.000:

Bovenste motorsteun (Heel erg bedankt VolvoBug)
90% van de vacuumslangen.
Alle turbo slangen voor Zwarte Do88 slangen. Reminder. De onderste intercooler slang moet nog en de korte bovenop de turbo.

De bovenste drie koelslangen.
Motorsteun schutbord (deze wel ipd pu, andere origineel) maar motorsteun aan de schutbord zijde kost over de 80,-. En de pu versie 47,-

Bougies
Luchtfilter
Gasveren achterklep

Nog te doen:

10% vacuĆ¼m slangen
10% turbo slangen
Rest van de koelslangen
Knopje van de automaat pook
Klepseals
Evt turbo
Want de R rookt behoorrrlijk



« Laatst bewerkt op: 27-04-2022 09:00:56 door irian paul »

Ries van de Zilverschuit

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
  • Geslacht: Man
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #199 Gepost op: 25-04-2022 23:15:05 »
Zo, jij bent ook terug uit je winterslaap....

Mooie plannetjes hoor!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Online Online
  • Berichten: 297
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #200 Gepost op: 26-04-2022 08:46:17 »
Gaaf! Veel succes en plezier met de R!

Volgen er nog foto's?  ;D
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #201 Gepost op: 27-04-2022 09:03:29 »
Gisteravond de knop van de automaatpook vervangen.

Dus dat is ook klaar nu.

Foto's volgen nog, eerst even website ruimte regelen.