Auteur Topic: Het verhaal van Irian's V70 R  (gelezen 14013 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

  • Erger nog : Een Astra 1.4T uit 2018... In het rood
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10325
  • Geslacht: Man
  • Het valt niet altijd mee
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #195 Gepost op: 15-05-2013 19:24:12 »
Ook een onregelmatige verbranding per cilinder gezien de kleur verschillen,of is dat bij gas normaal?
Uh nee, ik heb ze nooit zo gezien iig.
Maar ik verving ze dan ook met elke beurt, dus elke 15.000 km dus wellicht dat ik dat effekt niet heb kunnen zien.
Citaat van: Claudia
Misha snapt het. :azn:
Ja, zie je wel, Misha snapt het

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 588
  • Geslacht: Man
  • V70R LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #196 Gepost op: 19-05-2013 14:54:01 »
Ik vond zelf dat de temperatuur meter niet exact op drie uur stond, dus net even de thermostaat vervangen. oude was van 2008.

Daarna kwam mijn zwager waarvan de thermostaat helemaal niet meer dicht ging. daar ook de thermostaat van zijn V70 vervangen.

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 588
  • Geslacht: Man
  • V70R LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #197 Gepost op: 24-02-2015 12:35:26 »
Zo, dat was even graaf werk.  :P

Beide auto's doen braaf hun werk.

Het start probleem van de S70 was een niet goed vast zittende versnellingsbak. Nadat ik alle bouten nagetrokken heb starte hij weer "normaal"
Afgelopen week een nieuwe Accu geplaatst. Daar was hij aan toe.

Er is een steun van de uitlaat afgebroken waardoor deze tegen de Brace of Death aan zit. (volgens sommige amerikanen dacht ik)
Uitlaatbeugel moet dus even weer gelast worden


Dan de V70 10V:
Doet ook braaf zijn werk.

ongeveer al weer een halfjaar geleden het inlaat spruitstuk vervangen door een spruitstuk waarvan de injectoren wel vast zaten. En die voor de zekerheid nog maar eens extra vast gelijmd. Maakte voor het rijden niet veel verschil. Ook gelijk de carterventilatie vervangen, maar dat was eigenlijk onnodig. want deze was nog brandschoon, net als alle slangen.

Chris (Scania164) heeft voor mij afgelopen weekend de distributie en de klepseals vervangen. Eerder liep de 10v bij de koude start (op benzine) minder. Bij het optrekken haperde de auto en moest je wat meer gas geven om fatsoenlijk vooruit te komen. na het afstellen van de distributie is dat helemaal verleden tijd  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Motor loopt nu echt een stuk rustiger, dus waarschijnlijk is de distributie in de loop der jaren al verder verlopen. Maar natuurlijk helpt het vervangen van de klepseals ook.

De motor verbruikte al niet veel olie (569.000km) maar ben benieuwd hoe het nu gaat. Ga het goed in de gaten houden.
Chris heel erg bedankt voor jouw deskundigheid en perfectionisme! Motor loopt nu echt super!

Wel is de distributiemotorssteun kapot ondanks dat ik deze 3,5 jaar geleden nog vervangen had. Dat moet dus nog even gebeuren.

Ik zit er wel aan te denken om de S70 2.5T de deur uit te doen. Mocht iemand interesse hebben.....
Ik zal ondertussen even een lijstje maken van de opties die er aan de turbo zitten en een feeler maken in het te koop topic.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015 12:39:57 door irian paul »

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 588
  • Geslacht: Man
  • V70R LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70R
« Reactie #198 Gepost op: 25-04-2022 23:07:22 »
Zo zo, tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.

Maar beter nu weer beginnen. Ook als dagboek voor de zojuist aangeschafte V70R.

In de twee welen dat ik de auto nu heb. Heb ik het volgende vervangen bij kilometerstand 423.000:

Bovenste motorsteun (Heel erg bedankt VolvoBug)
90% van de vacuumslangen.
Alle turbo slangen voor Zwarte Do88 slangen. Reminder. De onderste intercooler slang moet nog en de korte bovenop de turbo.

De bovenste drie koelslangen.
Motorsteun schutbord (deze wel ipd pu, andere origineel) maar motorsteun aan de schutbord zijde kost over de 80,-. En de pu versie 47,-

Bougies
Luchtfilter
Gasveren achterklep

Nog te doen:

10% vacuüm slangen
10% turbo slangen
Rest van de koelslangen
Knopje van de automaat pook
Klepseals
Evt turbo
Want de R rookt behoorrrlijk



« Laatst bewerkt op: 27-04-2022 09:00:56 door irian paul »

Ries van de Zilverschuit

  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2897
  • Geslacht: Man
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #199 Gepost op: 25-04-2022 23:15:05 »
Zo, jij bent ook terug uit je winterslaap....

Mooie plannetjes hoor!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #200 Gepost op: 26-04-2022 08:46:17 »
Gaaf! Veel succes en plezier met de R!

Volgen er nog foto's?  ;D
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 588
  • Geslacht: Man
  • V70R LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70 en de S70 2.5T
« Reactie #201 Gepost op: 27-04-2022 09:03:29 »
Gisteravond de knop van de automaatpook vervangen.
voor:


na:


Nieuw interieur filter, geplaatst want dat was nodig


Nieuwe Bougies weet ook niet wat erin zat en hoe lang al.



Ik heb een hele dikke map gekregen bij de auto, waar elke eigenaar de bonnen van de auto in heeft gedaan. En ik ben van plan om deze trend door te blijven zetten.
« Laatst bewerkt op: 26-08-2022 23:43:06 door irian paul »

irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 588
  • Geslacht: Man
  • V70R LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70 R
« Reactie #202 Gepost op: 27-08-2022 00:16:25 »
Hierbij dan eindelijk wat foto's van de V70R:







Op dit moment staat de R bij de GebR DitmaRRR voor een kop revisie, de turbo ligt bij Bastiaan Hummel.
Niet voor een upgrade maar om hem gewoon weer vers te maken. Niet zo handig om te tunen met een automaat en Lpi.
De auto heeft namelijk al een Rica chip vanaf kilometerstand 0

Ik had het idee dat de R niet zo snel was als dat zou moeten.
Van bastiaan kreeg ik te horen dat de veer van de wastegate gebroken was. en van Tim Ditmar kreeg ik te horen dat de carterventilatie nog de originele was en verpulverde onder hun vingers en dat er 10 nieuwe kleppen in de kop moesten.

Foto's daarvan komen morgen



irian paul

  • peugeot expert, volvo kenner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 588
  • Geslacht: Man
  • V70R LPI 1999, Peugeot 205 Generation, 204 1967
    • mijn homepage
Re: Het verhaal van Irian's V70 R
« Reactie #203 Gepost op: 30-08-2022 19:54:33 »
Vandaag een paar foto's gekregen van de voortgang van de motor.






En van Bastiaan Hummel nog een berichtje dat het uitlaathuis van de turbo vernieuwd moet op een of andere reden:  ;D







Ook kreeg ik te horen dat de wastegate veer gebroken was.
Ik wilde al graag dat ze er een japan uitlaatspruitstuk opzetten , het originele spruitstuk was ook al behoorlijk gescheurd.

De motorsteunen worden ook mee vervangen
Carterventilatie
Nieuwe turbo inlaat slang.


Wat vinden jullie van de koolaanslag. is dat normaal? Motor heeft 430.000km gelopen.


dbs1

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 215
  • Geslacht: Man
Re: Het verhaal van Irian's V70 R
« Reactie #204 Gepost op: 26-09-2022 12:33:36 »
Super om "mijn" auto weer op het forum te zien verschijnen na 4 jaar afwezigheid en 3 eigenaren.
En hij ziet er nog zo goed uit!

Super Irian dat je de auto gedegen aanpakt ondanks (of is het dankzij?) de kilometerstand  :eusa_clap:
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

scania164

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1239
  • V70r 3 inch dp/.alu rad&intercooler/MTE 2
Re: Het verhaal van Irian's V70 R
« Reactie #205 Gepost op: 26-10-2022 22:42:55 »
Haha mooi project irrian !!!
Ik ben ook uit winterslaap en heb vanaf morgen ook zo’n zwart monster !!!   


Gr chris