Zo, dat was even graaf werk.

Beide auto's doen braaf hun werk.
Het start probleem van de S70 was een niet goed vast zittende versnellingsbak. Nadat ik alle bouten nagetrokken heb starte hij weer "normaal"
Afgelopen week een nieuwe Accu geplaatst. Daar was hij aan toe.
Er is een steun van de uitlaat afgebroken waardoor deze tegen de Brace of Death aan zit. (volgens sommige amerikanen dacht ik)
Uitlaatbeugel moet dus even weer gelast worden
Dan de V70 10V:
Doet ook braaf zijn werk.
ongeveer al weer een halfjaar geleden het inlaat spruitstuk vervangen door een spruitstuk waarvan de injectoren wel vast zaten. En die voor de zekerheid nog maar eens extra vast gelijmd. Maakte voor het rijden niet veel verschil. Ook gelijk de carterventilatie vervangen, maar dat was eigenlijk onnodig. want deze was nog brandschoon, net als alle slangen.
Chris (Scania164) heeft voor mij afgelopen weekend de distributie en de klepseals vervangen. Eerder liep de 10v bij de koude start (op benzine) minder. Bij het optrekken haperde de auto en moest je wat meer gas geven om fatsoenlijk vooruit te komen. na het afstellen van de distributie is dat helemaal verleden tijd

Motor loopt nu echt een stuk rustiger, dus waarschijnlijk is de distributie in de loop der jaren al verder verlopen. Maar natuurlijk helpt het vervangen van de klepseals ook.
De motor verbruikte al niet veel olie (569.000km) maar ben benieuwd hoe het nu gaat. Ga het goed in de gaten houden.
Chris heel erg bedankt voor jouw deskundigheid en perfectionisme! Motor loopt nu echt super!
Wel is de distributiemotorssteun kapot ondanks dat ik deze 3,5 jaar geleden nog vervangen had. Dat moet dus nog even gebeuren.
Ik zit er wel aan te denken om de S70 2.5T de deur uit te doen. Mocht iemand interesse hebben.....
Ik zal ondertussen even een lijstje maken van de opties die er aan de turbo zitten en een feeler maken in het te koop topic.