Iemand ervaring met Goodyear Excellence in 215/45/17?

Gestart door bassie81, 16-03-2009 15:25:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bassie81

Mag weer nieuwe bandjes uitzoeken en iom de bandenboer komen wij tot de conclusie dat qua prijs prestatie  de Goodyear Excellence aan te raden is.

Liefst heb ik de bridgestones RE050A maar die zijn met € 150 per band naar mijn idee te duur.
Voor de Goodyears mag ik 120 euro betalen incl

Iemand ervaringen?

laurens-s70

ik heb ze ook liggen zijn best goede banden kan verlijken met dunlop

Thago90

Ik wil ook graag deze bandenmaat monteren op m'n 850 (standaardbandenmaat 195/60 R15). Hebben jullie geen problemen met aanlopen?

thuur

Bij mij lopen ze niet aan. Intrax veren, V70.

Erg fijne band trouwens. Lekker stil, zeer goede grip (N+D) en een aardige prijs.


Gr 8)

sas

Goede ervaring met deze band. Helaas had ik de 205/50WR17, en die liep wel aan  :(
Is een vrij stille band, maar ik vind de band niet mooi.

Ben nu voor de 215/45WR17 GoodYear Eagle F1 GSD3 gegaan, deze is de stilste in zijn soort (-8 decibel beneden de Europese bla bla grens) en heel mooi om te zien. Kost hetzelfde als de Excellence. En loopt niet aan.

Turbobiker

Als je de band met de RE050 vergelijkt, moet je ipv de Excellence de Eagle F1 bij Goodyear pakken, zeker sportiever. En dan zijn er nog wel andere, goedkopere maar niet slechtere opties.
De Tussenpaus

V70geRwin

Citaat van: Turbobiker op 07-04-2009 12:47:05
Als je de band met de RE050 vergelijkt, moet je ipv de Excellence de Eagle F1 bij Goodyear pakken, zeker sportiever. En dan zijn er nog wel andere, goedkopere maar niet slechtere opties.

Vertel vertel  ;D

sas

Zal wel persoonlijk zijn, maar roepieroepie gympies komen er bij mij niet onder...
Een keer een test gelezen van een Wanli winterband of ander vaag merk, waarvan het loopvlak losliet bij de max snelheid/belastingtest. Lekker bij 200+ op de klok...
Let op dat het ook Extra Load (XL) zijn, deze zijn iets stugger maar helpt enorm tegen 'cuppen'.

Turbobiker

Hoeft ook niet meteen Roepieroepie te worden. Inmiddels maken ook Toyo, Kumho en Flaken net ulke hoogwaardige banden als de gerenomeerde merken.

Inmiddels rijden de meeste snellere 850's hier op Kumho KU31. Voor minder dan 100 euro te scoren. Falken 452 is ook leuk, maar onder de 15 graden en bij regen duidelijk minder.

Bridgestone is de top, maar maakt het prijsverschil niet echt waar...
De Tussenpaus

Misha

Citaat van: Turbobiker op 07-04-2009 15:33:32
Hoeft ook niet meteen Roepieroepie te worden. Inmiddels maken ook Toyo, Kumho en Flaken net ulke hoogwaardige banden als de instappers van de gerenomeerde merken.
Flaken.. lol...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het