Banden met hoogteslag

Gestart door VolvieV70, 22-04-2009 18:54:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70 classic

Zoals je in het grote banden topic al heb kunnen lezen,is een banden keuze vaak als een emotie.
Die zweert bij dit en een ander zweert bij dat.

Jij praat over een gewone michelin (ik heb ze ook) die zal weinig tot niet cuppen.

Het cuppen ligt vaak aan het profiel.
Een blokjes profiel in combi met een zachte compound zal snel cuppen.
Deze banden worden meestal gekozen voor sportief rijden.
de band waar jij over spreekt is harder en een langs profiel met ondiepe zij groeven.
Dit maakt de band confortabel en stil.

Dus wil je scheuren moet je iets anders kopen anders gewoon de energy of vergelijkbaar materiaal van een ander.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

VolvieV70

Citaat van: thuur op 28-04-2009 12:26:54
Citaat van: VolvieV70 op 27-04-2009 21:52:58
Indien ik het forum afspeur is het net of dat
de keuze heel persoonlijk of budjet gevoelig ligt.

Je kunt wel een Michelin willen, maar als je maar een Kumho kan betalen wordt het toch het Koreaans bandje.


Citeer
michelin is mij altijd uiterst goed bevallen: duurzaam, weinig rolgeluiden en een goede wegligging.


Je hebt je keuze toch ook al lang gemaakt?


Gr ???


Nu ik meerdere positieve ervaringen heb vernomen. Lijkt het me idd een goede keuze.

Werd ik er van de week op geattendeerd dat indien de bon er nog is, het een garantie-geval
kan worden. Echter de bon is er niet meer. :eusa_wall:

Groet'n

Alex

arjen850

bij een voorwielaangedreven auto met weinig belasting op de achteras zal het cuppen van de band altijd komen,vroeg of laat..
het heeft te maken met het feit dat de band zal proberen het schokbreker werk over te nemen..de ene auto is hier veel gevoeliger voor dan de andere..eerlijk gezegd heb ik het nog nooit gehoord bij een volvo 850\v70..
ooit heb ik eens het advies gegeven aan iemand die die klacht ook had om 2 zakken cement in de koffer te leggen..de man zat alleen maar op de snelweg en reed erg veel kilometers zonder enige belading..
de michelin is qua rubbercompound een erg goede band,en houdt het over het algemeen het langst vol als het om cuppen gaat..
maar ooit zullen ook zei er aan moeten geloven :eusa_sick:
er zijn bedrijven waar je je banden kunt laten "schuren"dan wordt de band op een machine weer volledig glad gesneden..

gr arjen ;)

VolvieV70

Citaat van: arjen850 op 10-05-2009 21:50:34
bij een voorwielaangedreven auto met weinig belasting op de achteras zal het cuppen van de band altijd komen,vroeg of laat..
het heeft te maken met het feit dat de band zal proberen het schokbreker werk over te nemen..de ene auto is hier veel gevoeliger voor dan de andere..eerlijk gezegd heb ik het nog nooit gehoord bij een volvo 850\v70..
ooit heb ik eens het advies gegeven aan iemand die die klacht ook had om 2 zakken cement in de koffer te leggen..de man zat alleen maar op de snelweg en reed erg veel kilometers zonder enige belading..
de michelin is qua rubbercompound een erg goede band,en houdt het over het algemeen het langst vol als het om cuppen gaat..
maar ooit zullen ook zei er aan moeten geloven :eusa_sick:
er zijn bedrijven waar je je banden kunt laten "schuren"dan wordt de band op een machine weer volledig glad gesneden..

gr arjen ;)




Dank voor je reactie,

Ik was onbekend met dit fenomeen, en nu begin ik weer een klein beetje het bos te zien
door de vele bomen. Fijn om de ervaringen te vernemen omtrent de bandenkeus voor
specifiek onze auto's.

Groet'n

Alex