sjips......antidiefstalbout stuk afgebroken

Gestart door TTT242, 02-11-2003 23:27:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TTT242

Geweldig,
vandaag effe karren.....Auto hangt toch wat scheef....stoppen...KL***lekke band....Keine probleime ......effe reservewiel, krikje en antidiefstalbout uithalen....breekt er toch niet een stuk van die antidiefstal bout af, zowel aan de gekartelde opzet bout alsook de wielbout zelf.
Waarschijnlijk te hard aangedraaaid bij de bandenboer.
En dan sta je daar. Auto laten takelen en naar dealer gedaan. Ga nu waarschijnlijk gewone wiel bout laten zetten. Iemand weet wat de prijs van een antidiefstalset kost of ook dezelfde problemen heeft gehad? Ben nog aan het twijfelen of ik een antidiefstalset ga kopen.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

HaRdCoRe-WeZ

Kep ze wel es gezien voor ca. 60 pleuro...kl*te voor je man!

BartRas

Waarschijnlijk met luchtdrukpistool vastgezet ipv met momentsleutel. Lekker balen >:(
there is no substitute for PK's

denkweb

Luchtsleutel... ja ik heb ze ook wel eens vervloekt bij de bandenservice.

Als de bout is afgebroken  en hij wil niet meer los:

Omliggende bouten strakker aandraaien (liefst met momentsleutel) waarna je de ad-bout met een grote klemtang meestal vrij makkelijk los kan draaien. Een beetje een foefje van de wielen-leners maar werkt meestal goed.

Die dingen zijn ver**** duur idd... succes ermee!  :(

Johann

Citaat van: denkweb op 03-11-2003 12:17:01
Omliggende bouten strakker aandraaien (liefst met momentsleutel) waarna je de ad-bout met een grote klemtang meestal vrij makkelijk los kan draaien. Een beetje een foefje van de wielen-leners maar werkt meestal goed.

Mooie larie denkweb.
Als de dealer zijn best heeft gedaan en de wilen volgens het boekje vast heeft gezet dan zitten ze op 140 Nm vast.
Je hoeft echt niet te denken dat strakker aanhalen dan nog zin heeft.

denkweb

Citaat van: Johann op 03-11-2003 12:25:38
Citaat van: denkweb op 03-11-2003 12:17:01
Omliggende bouten strakker aandraaien (liefst met momentsleutel) waarna je de ad-bout met een grote klemtang meestal vrij makkelijk los kan draaien. Een beetje een foefje van de wielen-leners maar werkt meestal goed.

Mooie larie denkweb.
Als de dealer zijn best heeft gedaan en de wilen volgens het boekje vast heeft gezet dan zitten ze op 140 Nm vast.
Je hoeft echt niet te denken dat strakker aanhalen dan nog zin heeft.

Zou het een dealer zijn geweest die deze bouten dan ook met een luchtsleutel aangedraaid heeft? Veel bandenservices kijken niet hoe strak het ding zit, vast is vast bij hun en liefst met een luchtsleutel.

We takelen met enige regelmaat auto's die op de snelweg wielen verliezen, ook incidenteel volvo's met ab-slotjes.... ben met je eens dan de dealers dit in de regel netjes vastzetten, maar hoeveel procent van de volvorijders laat nog (dure) banden monteren bij de dealer??

BenC70ES

Citeerwaarna je de ad-bout met een grote klemtang meestal vrij makkelijk los kan draaien

??? Kan je toch helemaal niet aan met een grote klemtang?

Bij mijn bandencentrale met luchtsleutel bouten indraaien en met momentsleutel handmatig aandraaien  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Raf

#7
Citaat van: BenC70ES op 03-11-2003 19:46:09Bij mijn bandencentrale met luchtsleutel bouten indraaien en met momentsleutel handmatig aandraaien  :)

bij de mijne ook!!!  ;D  ;D

Raf
De gustibus non disputandum est!

Guido_Smit

Anders zouden die jongens ook een tennisarm krijgen, en das duur voor de werkgever  :).

TTT242

#9
Ja, bij mij ook.
Dealer heeft antidiefstalbouten nog redelijk gemakkelijk los gekregen met luchtpistool, maar bout zag er niet goed meer uit.
Heb dan maar gewone laten zetten.

Neen, ik geef mijn adres niet door voor kandidaat velg-liefhebbers ;D.
allez, als ge ze echt wilt hebben: Koekoekstraat 70 te Melle ;D(in België natuurlijk, nu is het alleen nog maar interessant voor de LPI-rijders ;D)
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire