S70 automaat valt stil.

Gestart door Bigjelmo, 04-05-2009 16:13:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fbm

Citaat van: mehn op 07-01-2008 12:26:17
In zekere zin wel. De auto start alleen in P en N. Als de auto (door een defecte pnp switch) denkt dat de auto niet in P of N staat dan kun je de auto niet starten. Ik heb hier ook last van gehad en wat bij mij (tijdelijk) hielp was de auto starten terwijl ik de pook een klein beetje van de P naar de R trok. Is een beetje lastig in de praktijk, maar voor noodgevallen is dit wel te doen.

Dus: voet op de rem, met je linker hand de sleutel omdraaien en met je rechter hand de pook tussen P en R zetten.

Als je auto nu wél start weet je iig zeker dat je de pnp switch moet vervangen ;)

Probeer deze is Jelmer!

thuur

ECU relais al gecontroleerd?


Gr :-\

UserID6342

Bobine kan ook nog, die dingen gaan wel eens defect.  Maar idd eerst ECU relais, dan bobine proberen.

Bigjelmo

Citaat van: Dirk342 op 12-05-2009 07:12:38
Bobine kan ook nog, die dingen gaan wel eens defect.  Maar idd eerst ECU relais, dan bobine proberen.

Weet je toevallig hoe dit relais eruit ziet (staat er iets op, een getal of letter) ik kom het relais in het boekje niet tegen als ECU relais en heb er wel een paar op reserve.

alvast bedankt.

UserID6342

Hoe het bij een S70 zit weet ik zo niet, maar dacht hetzelfde als bij een 850.  Net boven de radiator, direct onder het voorfront zitten een tweetal relais, een is van je koelfan en de ander is van je ECU.  Staat erop dus kan eigenlijk niet missen.

mevita

Kijk eens of je wel een vonk hebt op je bougie

Bigjelmo

Vandaag belde de garage eindelijk, ze hebben eindelijk tijd gehad om de comp. uit te lezen en dingen te repareren.
Ze hebben de rotor en verdelerkap vervangen, nokkenassensor getest (was het probleem niet) brandstof losgehad en getest (kan nog een probleem zitten).
Maar de auto doet het gelukkig weer voor 365 euro :(.

Alleen bij de garage zeggen ze dat de benzinedruk voor de reparaties ook niet geheel in orde was en dat daar de bezinepomp of filter nog wel eens de boosdoener van kan zijn, maar die storing geeft hij nu niet meer door.

ps. Toen ik vertelde aan de "vriendelijke" man van de receptie bij de volvo garage,
      dat ik veel info van het 850forum vandaal haal :D, waren ze daar helemaal niet
      gelukkig mee. Want zo zei hij: vaak wordt er op die forums maar wat gezegt en  zijn mensen vaak duurder uit op die manier, ipv dat de direct naar de garage gaan. ;D:eusa_dance: Nou ik ben blij met dit soort forums want het heeft mij al een hoop geld gescheeld, doordat ik via info van oa. het volvo forum een hoop zelf gedaan heb met mijn vorige auto.

Dat wou ik even kwijt.

)()()sT

Uhuh  :eusa_eh:
Maarre... mooi dat ie het weer doet :)

mehn

Begrijp ik nu dat je eigenlijk 365 euro hebt betaald voor een rotor en een verdeelkap?

Pfff... :eusa_wall:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 19-05-2009 19:34:25
Begrijp ik nu dat je eigenlijk 365 euro hebt betaald voor een rotor en een verdeelkap?

Pfff... :eusa_wall:

dat verklaart dan wel 'de vriendelijke man' zijn advies.  ;D

Bigjelmo

Citaat van: Ludo op 19-05-2009 19:44:03
Citaat van: mehn op 19-05-2009 19:34:25
Begrijp ik nu dat je eigenlijk 365 euro hebt betaald voor een rotor en een verdeelkap?

Pfff... :eusa_wall:

dat verklaart dan wel 'de vriendelijke man' zijn advies.  ;D

Hier zat bij in begrepen(volgens de bon): diverse kleine reparaties oa. verdelerkap en roter 68 euro, 15 euro brandstof, 230 euro arbeidskosten (testen nokkenas sensor, controleren distributie, controleren brandstofpomp / filter, totaal diversen ??? 18.60 euro en de BTW.
En het was bij de Volvo dealer dus die zijn over het algemeen "ïets :eusa_wall: :evil:" duurder.

fbm

Hadden we dat boutje toch maar los gedraaid :eusa_wall:


Maar goed, ben weer blij dat hij het doet!  :eusa_dance:

mevita

[quote
ps. Toen ik vertelde aan de "vriendelijke" man van de receptie bij de volvo garage,
      dat ik veel info van het 850forum vandaal haal :D, waren ze daar helemaal niet
      gelukkig mee. Want zo zei hij: vaak wordt er op die forums maar wat gezegt en  zijn mensen vaak duurder uit op die manier, ipv dat de direct naar de garage gaan. ;D:eusa_dance: Nou ik ben blij met dit soort forums want het heeft mij al een hoop geld gescheeld, doordat ik via info van oa. het volvo forum een hoop zelf gedaan heb met mijn vorige auto.

Dat wou ik even kwijt.
[/quote]
Heb ik ook eens gezegd bij volvo klijn heerlen kreeg ik hetzelfde antwoord :o

V70geRwin

Citaat van: mevita op 19-05-2009 21:41:39
[quote
ps. Toen ik vertelde aan de "vriendelijke" man van de receptie bij de volvo garage,
      dat ik veel info van het 850forum vandaal haal :D, waren ze daar helemaal niet
      gelukkig mee. Want zo zei hij: vaak wordt er op die forums maar wat gezegt en  zijn mensen vaak duurder uit op die manier, ipv dat de direct naar de garage gaan. ;D:eusa_dance: Nou ik ben blij met dit soort forums want het heeft mij al een hoop geld gescheeld, doordat ik via info van oa. het volvo forum een hoop zelf gedaan heb met mijn vorige auto.

Dat wou ik even kwijt.
Heb ik ook eens gezegd bij volvo klijn heerlen kreeg ik hetzelfde antwoord :o
[/quote]

Een echt goede dealer kent het forum en leest hier zelf ook....
En die zijn er ook...