Hanss850 en de R

Gestart door hanss850, 07-05-2009 00:17:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hanss850

draait gewoon netjes rond en geen harde tikken of andere bijgluiden
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

michiel

Relais 103 of je brandstofpomp. Schat ik zo in.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Justin-850

Dat schat ik ook in ;)

Relais 103 is de goedkoopste manier om 'm eventueel weer aan de praat te krijgen ;) 38,- incl. btw bij de dealer. ( vorige maand 1tje gehaald in Apeldoorn )

Gr. Justin

hanss850

Relais 103, geregeld morgen even proberen
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Justin-850


Bas850

Eerst een keer doorlussen voordat je een nieuwe relais gaat kopen.
"to finish first, you first have to finish"

hanss850

Citaat van: Bas850 op 17-03-2011 14:45:53
Eerst een keer doorlussen voordat je een nieuwe relais gaat kopen.


Cas heeft er 1 liggen die ik mag gebruiken voor m'n storings onderzoek. als het idd relais 103 is zal ik een nieuwe kopen

houd jullie op de hoogte
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

jrkalf

Helaas Hansssss, ik ben niet in de buurt om je te helpen. Ik en mijn reserve relais 103 zitten in Oostenrijk aan de piste. (Ja, ik  ga op reis en neem een relais 103 plus een handje zekeringen mee ;D )
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

arjenT5R

relais doorsolderen scheelt weer 38 euro  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hanss850

En........... het was idd relais 103.

eerst even geprobeerd met die van Cas, en daarna gelijk een nieuwe gehaald bij de Volvo dealer voor 32,15 (de prijs incl korting)

Dus de rooie roffelt weer lekker
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

hanss850

Na eea te hebben nagelezen besloten om het wiellager deze week zelf te gaan vervangen. Dit samen met Cas. Na uitvoering laat ik mijn bevindingen hier achter.

Nu even opzoek naar de beste prijs voor een kwaliteits lager. Tot nu toe niet onder de 151 gevonden. Wie weet er een adresje?
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Vulk

Dealer met korting?
Die gaan het langst mee...

hanss850

#87
Vanochtend lekker stukje aan het toeren geweest, wil ik weg rijden bij het stoplicht. Stopt ie er mee.

Na een kapotte nokkenas sensor, kapotte relais 103 nu vermoedelijk de brandstofpomp aan vervanging toe.

Gelukkig voor het wegslepen hulp gekregen van (ANWB) Forumlid JRKALF, gezellig bakkie gedaan en hij is net weg


Mijn vraag:
Is dit een klusje om zelf te doen? zo'n ding kost bij de dealer € 300,00 ex, is er hiervoor een alternatief? en wie zou mij willen helpen bij het vervangen (als dit zelf te doen is).

Graag jullie reacties, ook als je denkt dat het wat anders is dan de brandstofpomp

Groet, Hans
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

)()()sT

Een Walbro kost nog niet eens de helft volgens mij ;)
Of Estateservices of Nordicar?

hanss850

#89
Net bij ET een walbro pomp besteld, prijs idd veel vriendelijker. Deze gaat vandaag samen met cas z'n pompje onderweg naar Den Haag

heb m morgen ochtend al binnen dus morgen weer verder roffelen

Net alvast even alles losgehaald en weer vast gezet, zodat ik weet dat alles gangbaar is en weet nu ook dat er niks is gebroken wat ik moet bestellen

Hoop maar dat het hier bij blijft voor nu.

Want had eigenlijk een wiellager en carterventilatie vervangen op de planning staan

Groet,

Hans
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD