MOV'IT part II

Gestart door 850Joris, 07-11-2003 00:09:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

denkweb

cirkelzaagbladen om mee te remmen, creapy!

850Joris

Citaat van: BenC70ES op 08-11-2003 20:04:17
Wat dachten jullie van 2 remklauwen per schijf  ;D



Dit bedoel ik nou met dubieus ook als er één tang op zou zitten, die blokken raken slechts de helft van de schijf geen wonder dat je 2 tangen nodig hebt ;)

Entuscan

Citaat van: 850Joris op 09-11-2003 16:33:48
Dit bedoel ik nou met dubieus ook als er één tang op zou zitten, die blokken raken slechts de helft van de schijf geen wonder dat je 2 tangen nodig hebt ;)

Is wel HEEEEEL grote schijf ;) Maar ik weet wat je bedoelt, kan best goed remmen hoor maar het oogt raar.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Marc 0101.001



Maar dat is bij deze toch echt niet het geval.

Marc 0101.001

Om toch even alle merken te belichten...

Dit is een Wilwood-set. Ziet er in mijn ogen zeker niet dubieus uit.


850Joris

Ik weet niet. Deze ziet er zeker beter uit dan het exemplaar waarbij maar de helft van de schijf geraakt wordt.  Maar ook hier gaat het om een relatief klein randje schijf, als dat grote hart zie.  En het wile komt in deze opzet wel een heeel stuk naar buiten.  Al is dit natuurlijk maar een voorbeeld.  Je zou de set willen zien die voor onze volvo's bedoeld is.  

Marc 0101.001

Jij bent ook maar moeilijk te overtuigen...  ;)

Het grote lichtmetalen hart fungeert als een warmte isolator. Daardoor wordt de hitte die het draaiende wiel en het wiellager genereert niet doorgegeven aan de remschijf. Het is ook helemaal niet nodig dat de remblok over een erg breed oppervlak aangrijpt, dit warmt de schijf alleen maar extra op. De remblokken zijn wel veel langer dan de originele en er drukken 6 zuigers (net als bij de WP-set) tegenaan. Wilwood levert in de US zelfs aan dragsters en raceteams remmen....

Erics

Beste Johann,

zo te zien heb je reeds ervaring met Movit en andere merken remmen.
Ik loop wat achter maar wil nu ook overschakelen.
Mijn Volvo is een RAWD model 2000. Heb je enig idee of Movit daarop zonder problemen op past. Ze zeggen dat het perfect past omdat de gehele voortrein anders is opgebouwd met de laatste RAWD versie. ...kleinere triangels...???

Wil je me er over inlichten svp,
groet,
Erics

Johann

Beste Erics,

De ervaring met verschillende remmerij valt wel mee.
Ik heb zelf een set met Brembo/Porche 993T klauwen en 320 x 32 MM Porsche schijven maar dat past heel krap allemaal, Eigenijk te krap.
De MoVit kit heb ik gezien op de sleuteldag en lijkt heel veel op de brembo kit.
Ik ben op dit moment een setje voor Roy aan 't pasmaken met Volvo '04 R brembo schijven van 330 x 32 MM samen met Brembo/Porsche 996TT Monoblock klauwen maar dat is ook krap. Deze kit zal alleen met de 18" Pegasus wielen samen gaan en zelfs dan moeten er nog 3 mm spacers tussen.
De 330 MM R schijven doen 't op de '04 R heel goed. Zware auto, met bestuurder en brandstof 1800+ kg, en na 23000 km nog maar een halve mm onder de maat en niet trillen.

Ik heb ooit AP klauwen en geperforeerde schijven op een V70T5 gehad welke eigenlijk nog het beste pasten icm met de 17" wielen maar de levensduur van de schijven viel mij toen tegen. AP heeft nu een ander type schijf welke wel redelijk goed lijkt te zijn.

De Amerikaanse merken zoals Stoptech en Wilwood heb ik helemaal geen ervaring mee.

Ik denk dat de meest pasklare kit op dit moment de AP wel is.

Johann



996 monoblock + S60R/V70R 330X32mm schijven. (Alleen 18" wielen)



Porsche 993TT + Porsche 320x32mm schijven zou ook 17" kunnen.



AP kit 325x28mm schijven. Foto van Marc Hesselberth.




MoVit kit.

Erics

Beste Johann,

Hartelijk dank voor de informatie. Ik heb inmiddels engineering tekeningen gekregen van AP en heb gezien dat de 5200 kit (geschikt voor Volvo S70 en T5R) toch iets tye krap is (Satellite 17"7J). De spaken lijken toch tegen de  AP remklauw aan te lopen.

Mij is geadviseerd om een spacer van 6 mm tussen wiel en flens te monteren. Kan dit zonder problemen?

Of is het gebruik van een spacer af te raden.

Groet
Eric.

ps  
Ik ga morgen 1000 km op weg naar de bergen. Hoop noch iets te horen van je vandaag, dan kan ik alles voo reen laatste keer eens rustig op een rijtje zetten.
Alvast bedankt!

Johann

Citaat van: Erics op 26-02-2004 18:18:03
Beste Johann,

Hartelijk dank voor de informatie. Ik heb inmiddels engineering tekeningen gekregen van AP en heb gezien dat de 5200 kit (geschikt voor Volvo S70 en T5R) toch iets tye krap is (Satellite 17"7J). De spaken lijken toch tegen de  AP remklauw aan te lopen.

Mij is geadviseerd om een spacer van 6 mm tussen wiel en flens te monteren. Kan dit zonder problemen?

Of is het gebruik van een spacer af te raden.

Groet
Eric.

ps  
Ik ga morgen 1000 km op weg naar de bergen. Hoop noch iets te horen van je vandaag, dan kan ik alles voo reen laatste keer eens rustig op een rijtje zetten.
Alvast bedankt!


Volgens mij zit bij deze kit al een "spacer" in de schijf flens ingebakken.
Normaal is deze 7 mm dik maar met de spacer er bij in zou hij dus 13 mm moeten zijn, kan ook 15 mm zijn als ik me niet vergis.

freek

ik heb deze week een set van mov-it laten monteren op een gele t5r uit 95 maar je wiel past er niet op omdat de remklauw te ver naar buiten komt.je kunt dit alleen verhelpen met spacers dan komt alleen de band op de wielkastrand.weer een ander probleem dus en als je belt met atd zeggen ze dat het allemaal precies past,niet dus.freek

Pruttel

#43
Daar ben je dan ook mooi met gefopt.....   :-\

freek

Citaat van: Pruttel op 08-05-2004 10:24:25
Daar ben je dan ook mooi met gefopt.....   :-\
dat kun je wel zeggen ja