V70 thermometer doet raar

Gestart door Huvolvo, 04-06-2009 21:12:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Huvolvo

Als net bezitter van een V70 (2000) heb ik een vraag over de thermometer voor de buitentemp. Deze doet raar en gaat soms van 2 naar 10 graden en weer terug.
Iemand een idee wat er mee kan zijn

Bij voorbaat dank

gr

thuur

In 1 keer of loopt ie langzaam op als je stilstaat?

Welkom!


Gr 8)

Huvolvo

Bedankt voor de reactie. Hij deed het vandaag weer goed!!! Gisteren ging die nog tot -4 en vandaag alleen normale waarden.
Vreemd. Misschien heimwee naar Zweedse temperaturen

gr

mehn

Als de aangegeven waarde te hoog is hangt de sensor meestal onder de bumper te bungelen i.p.v. dat ie in de houder zit.
Als de computer "LO" aangeeft dan is een van de kabels stuk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Huvolvo

Vandaag stond ie weer een paar keer op -2 en -4. Gestopt en auto uitgezet en stond ie weer op +11???? Zou er ergens een kleine storing kunnen zitten. De kofferbak wil ook niet op slot terwijl alle deuren wel netjes op slot gaan.
Echter vandaag ging er geen enkele deur op slot met AB (nieuwe bat. erin). Auto weer gestart en uitgezet en toen gingen ze wel op slot, behalve de kofferbak.
Iemand ideeen waar dit aan kan liggen?

En waar dient de kleine pal rechts naast het slot in de kofferbakdeur voor?? Kun je met een sleutel naar links of rechts omzetten?

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties

rogerV701998

Volgens mij is die pal in de kofferbakdeur het kinderslot van de klep. Bij een derde bankje zitten er wel eens kinderen achterin die de klep van binnenuit zouden kunnen openen.

Gr. roger

Huvolvo

Bedankt voor je reactie. Zit alleen geen hendel oid aan de binnenzijde van de klep!
Er komt een harde klik uit de zwarte weestandjes naast de zekeringen in de kofferruimte en de zekering voor de kofferbak brand telkens door!!! Wat kan dit zijn!

Alvast bedankt!

gr

thuur

Zekeringen in de kofferbak ???

Controleer of je temp.sensor wel goed vastzit (ook de stekker).

Kofferbakslot zal wel een defecte microswitch hebben. Het forum staat er vol mee ;)


Gr 8)

Huvolvo

Bedankt voor de snelle reactie. Waar kan ik de temp sensor vinden?

mehn

Onder de bumper aan de bestuurderskant van het middelste gat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: