Koppeling defect!!!

Gestart door Paco, 17-11-2003 19:25:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc 0101.001

Koppelingsplaat (zit er maar één in).

Ben123

het druklager is uit elkaar gevallen .
Kost je dus een compleet nieuwe koppeling.
En de krukas keerring kun je ook beter gelijk doen dan.
Maar het is geen dag werk,zoals ik net las.
Groetjes Ben.
Volvo Ned.............

Paco

Citaat van: Ben123 op 01-12-2003 17:27:51
het druklager is uit elkaar gevallen .
Kost je dus een compleet nieuwe koppeling.
En de krukas keerring kun je ook beter gelijk doen dan.
Maar het is geen dag werk,zoals ik net las.
Groetjes Ben.
Volvo Ned.............

Dit was inderdaad het probleem... alles moest vernieuwd worden.
Bij een bedrijfje laten fixen voor 450E. En lekker koppelen dat ie weer doet  ;D Hij schakelt trouwens ook niet meer zo stroef bij koude motor wat ie eerder wel deed.

Herbert

Sinds enkele maanden heb ik een "knoerpend" geluid als ik de koppeling laat opkomen, bij het aangrijpen zeg maar. Als ik het goed begrijp kan dat het druklager zijn, of anders verglaasde koppelingsplaten. kmstand = 197000. Maar nu: ik hoor hetzelfde geluid nu ook, veel zachter weliswaar, bij het rijden (tussen 2000-3000 rpm. bij accelereren). Het is NIET de handrem, want het gebeurt niet alleen vanuit stilstand.

Moet ik iets doen? Het geld is nl. een beetje op sinds ik vorige week bij Mesman de LPG-pomp en de airco-verdamper heb laten vervangen (keurig werk geleverd trouwens!) :-\

Ik moet in februari naar Italie heen en terug. Moet ik voor die tijd iets ondernemen?

Trouwens ik kon met geen mogelijkheid vinden hoe ik een nieuw bericht toevoeg in dit forum. Vandaar als reactie op een bestaande...

Dank voor aanbevelingen! Herbert

JanH

 :oHeb vandaag net als op de foto's van MicDee kopp. cilinder uit zijn huis getrapt. De sluitring is weg maar verder is alles nog aanwezig zo te zien. Wel ias er olielekkage. Is het veel werk om de ring te vervangen? Ik ben wel benieuwd naar deprocedure.  De ring hebben ze denk ik wel bij de dealer.

Is het verstandig om nog meer te vervangen?

Groetjes,
Jan

Ben123

Het druklager is waarschijnlijk door de diafragma gedrukt!
Een ding begrijp ik niet!
waar halen jullie toch die werktijden vandaan?
een dag werk of 8 uur werk!
Het is ongeveer 5 uur werk alles bij elkaar,mits je het juiste gereedschap hebt
een Volvo monteur...................

Joeri

#21
Februari 2003 bij Wilhelminagaraga Vlaardingen Krukaskeering (olie bleef er echt niet meer in...) en gelijk koppeling vervangen:

Alles ex BTW:

- arbeid € 500,00
- Kopp set € 255,16
- Druklager € 50,61
- Keering € 16,20

auto is 1,5 dag weggeweest....... en ze hebben me toen gezegd dat ze er daadwerkelijk 1,5 dag aan bezig zijn geweest, anders had ik hem dezelfde nog kunnen halen maar hij was nog niet klaar.

ps: ik heb de huurauto (V40) ook zelf betaald  :-\
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

ramon123

Toch sta ik hier raar van te kijken hoor. Hoe dealers aan die tijden komen,
Als jullie je auto brengen en weer ophalen moet je het gewoon zeggen over de VST tijden.

De Volvo vaste tijden systeem.

Een 850 koppeling staat 5 of 6 uur voor.
Meer niet.

Zo zie je maar word je lekker genept door je dealer