DE 240 beurt

Gestart door D-J, 19-06-2009 20:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

D-J

Mijn volgende beurt (duurt nog wel dik half jaar, maar goed) zal de 240.000 km beurt moeten worden.
Ook volgens boekje. Alleen zag ik net dat de garage op het interval kaartje 235000 gezet heeft.
Iemand een idee waarom?

En, als ik zo aan die grote beurt denk, is met name de riem/waterpomp/polies het hangijzer.
Maar hebben mensen nog ideeen of "moet je niet vergeten" tips voor me? (hoorde al over een verbeterde waterpomp ofzo)

Enne, bij een normale garage (bovag, Volvo specialist...zeker geen dealer) wat gaat dat minimaal kosten? :eusa_shifty:

Zou het wat zijn om het riem deel bij een diesel-specialist uit te laten voeren? Of zelfs bij de dealert? Of is het niet echt "rocked-science"?

Ofwel, de gedachten van een TDI rijder ;) ;D :eusa_wall:
V70 T-5D

elianmars

De 350K heeft misschien te maken met de vorige beurt, die eerder is uitgevoerd.

De distributie zou ik bij een specialist of de dealer laten doen.
De beurt is ook wel zelf te doen, of je moet per se de stempel in het boekje willen hebben ;P

Misha

Citaat van: elianmars op 21-06-2009 12:23:19
De distributie zou ik bij een specialist of de dealer laten doen.

Ik zou de distributie altijd bij de dealer laten doen, al was het alleen maar omdat als er dan iets mis gaat na een paar weken je terug kunt zonder problemen. Heeft niets te maken met de kennis van de specialist overigens, je zal maar een riem hebben waar een produktiefout in zit.


Bovendien vallen de kosten reusachtig mee, zijn vaste tarieven en in het geval van een distributie  allerszins redelijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ik-rol

Als het goed wordt de verbeterde waterpomp meteen geplaatst bij de dealer (was bij mij wel zo na controle Vadisnr, hier ergens te vinden en anders bij problemcar.nl). Ik zou meteen ook de pompriem met spanrol laten vervangen aan de andere kant van de motor, plus een statische en dynamische afstelling van de motor. Vergeet ook niet de spanrol van de distrubutieriem. Bij mij is een polie ook vervangen - duur - omdat die geheel hard was geworden (staat hier ook op het forum). Misschien ook de meteen de motorsteunrubbers laten controleren bij deze km-stand. Dealer werkt inderdaad met vaste prijzen.

D-J

En iemand ervaring wat het kost?
V70 T-5D

MICHEL306

normale wissel links en rechts met waterpomp en alle spanrollen zal je ongeveer 800 euro gaan kosten......

spitsrijder

Citaat van: D-J op 08-07-2009 13:41:27
En iemand ervaring wat het kost?
Zou niet weten wat het bij de dealert kost, maar was aan onderdelen een kleine Euro 200,- kwijt wat betreft de distributie incl. een (verbeterde)waterpomp (Euro 52,-).
Distributie set (riemen, rollen,spanners) was in de aanbieding bij een autoparts zaak in Capelle a/d IJssel (Euro130)
Krukas bout (Euro 10,-) bij de dealer gehaald.

M'n V70 tdi had 300.000 kilometer gereden, en zo te zien zat de originele Volvo pomp nog gemonteerd......... tot 245.000 zitten er Volvo dealer stempels in het onderhouds boekje  :eusa_think:
Misschien geen slecht idee om tussen neus en lippen door, te vragen of er een verbeterde waterpomp gemonteerd wordt.

Groetz, Menno

Oeps, klaar met tiepe, en 't antwoord staat hier boven...........