abs 443

Gestart door S. Brouwer, 22-06-2009 15:20:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clk-p

Oké dan, ik heb de test gedaan en de pomp slaat aan.
Waar kan ik het probleem nu gaan zoeken.
Henk heeft al een controller gewisseld gisteren maar deze verhielp het probleem niet.

The Demon

Zekering van de pomp gecheckt?
Nummer 9 als ik het goed zeg.

clk-p

Citaat van: The Demon op 16-05-2016 16:41:19
Zekering van de pomp gecheckt?
Nummer 9 als ik het goed zeg.

Ja, dat is het eerste wat ik gecheckt heb.
In alle 2 de zekeringkastjes zit een abs zekering.
1x 10a en in de andere een grotere 50a.
Deze zijn intact

haasje

intact als gemeten goed, of visueel goed?
in geval van optie 2, eerst meten of hij goed is of zekering wisselen met een andere.

clk-p

Citaat van: haasje op 16-05-2016 17:01:37
intact als gemeten goed, of visueel goed?
in geval van optie 2, eerst meten of hij goed is of zekering wisselen met een andere.

De 10a heb ik gewisseld voor een nieuwe voor de zekerheid en de grote 50a heb ik eruitgehad en visueel goed bevonden ja.
Zal deze straks nog even wisselen voor een andere om dat ook uit te sluiten.

clk-p

En helaas bood het wisselen van de 50a zekering ook niet de oplossing  :eusa_wall:
Wat een gedoe joh..



cornelis-b

Vandaag had ik een S70 met de melding 443 en bij deze wagen zat het probleem in de stekker van de pomp, deze was flink groen uitgeslagen. De boel schoongemaakt en ingespoten met een contactreiniger en het probleem was opgelost.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kevinwalter

Bij ons zat er een kabelbreuk bij de pomp. In de pomp zelf... Dus een andere pomp gepakt en de foutcode was weg.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

clk-p

Citaat van: kevinwalter op 18-05-2016 10:26:49
Bij ons zat er een kabelbreuk bij de pomp. In de pomp zelf... Dus een andere pomp gepakt en de foutcode was weg.
Oké maar als ik de pomp aansluit op de accu doet hij het wel

clk-p

Vandaag toch voor de zekerheid nog een andere controller opgestuurd gekregen van Henk om te testen.
Na montage natuurlijk even een spannend moment toen ik het contact op II zette :eusa_pray:
En ja hoor, na een paar seconde geen abs en tracs lampje meer :eusa_dance: Hoe het kan kan het maar ik ben blij!
Henk, je bent een topper! Echt heel erg BEDANKT voor jou flexibiliteit en behulpzaamheid.
De rest van het forum natuurlijk ook bedankt voor het mee denken en de reacties :eusa_clap:
Hopelijk voorlopig geen lampjes meer  :eusa_naughty:

cornelis-b

Connector even schoonspuiten met een goede contact reiniger en kijken of dat het probleem oplost, ik verwacht het niet maar proberen kan je het altijd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Mijne ook aan de 443 dus morgen even langs Henk.

V70geRwin

Citaat van: V70geRwin op 14-05-2018 20:09:34
Mijne ook aan de 443 dus morgen even langs Henk.

Het was niet alleen gezellig maar netjes gemaakt door Henk en foutcode is weg.
Sterker nog, heb ook het idee weer vermogen terug te hebben.
Niet zo raar als je de breukjes zag in de solderingen  :eusa_wall:

cornelis-b

Waren zeker mooie breukjes in de tin die eigenlijk zo niet opvielen maar met een vergrootbril 20X des te meer ;D

Was weer even gezellig klussen Gerwin.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Weer een 443. Morgen even de stekker, bedrading en 12v test doen....