We blijven bij Volvo...!

Gestart door 850-2.520V-Driver, 09-07-2009 19:55:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850-2.520V-Driver

Zo,

Aangezien ik 't wel leuk vind om een project-topic bij te houden met alle veranderingen, toevoegingen en verbeteringen aan de 20V, open ik er bij deze maar eens 1  :eusa_whistle:

In de paar maandjes dat ik 'm nu heb, heb ik toch al wat dingetjes gedaan wanneer de tijd er was. Daarnaast ben ik nu toch steeds meer wat spulletjes aan 't bestellen en verzamelen en heb ik nog heel wat ideeën  :angel:

De enige vraag die af en toe in me opkomt is, is 't wel verstandig om aan een 20V te klussen ipv aan bijv. een T5 of T-5R? Nouja, de tijd zal 't uitwijzen denk ik zo.
Vooralsnog is 't voor mij een blijvertje waarbij ik me in 1ste instantie voorgenomen had om er niet teveel aan te doen... Maar bloed kruipt waar 't niet gaan kan hè...

Dus.. Hoe begon het verhaal?

Het begon met een 850 welke bij v. Aarle in Nuland op mij stond te wachten:


Met daarin een spuuglelijke zilveren JVC HU welke ernstig het mooie interieur verstoorde..


Dus brachten we daar maar meteen verandering in met de eigen, vertrouwde Alpine HU:


En ook meteen een andere antenne ipv dat ding van een meter wat er op zat... Al ben ik nog wel op zoek naar een electrisch exemplaar ;)


Toen begon er een ruitenwisser het op te geven.. Ik blij, want dan kon ik er tenminste een setje Bosch Aerotwins op plaatsen! Helaas geen foto's van, maar wanneer ik die heb, plaats ik er 1 van ;D

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er niet heel veel voordeel in kan vinden, maar ze wissen goed en zien er gelikter uit dan standaard ruitenwissers, dus ik ben er gelukkig mee!

Op een gegeven moment begon ik wel wat basondersteuning te missen bij de muziek... De standaardspeakers vind ik lekker klinken en daar hoef ik voorlopig niets aan te veranderen, maar een ''klein'' kistje met 2 10'' Rockford Fosgate Punch woofers is voor mij toch onontbeerlijk :eusa_doh:

Dus gingen we maar eens aan 't bekleden, kabels trekken die er origineel uitzien (dus dof rood en zwart ipv de glimmende kabels die je normaal gesproken koopt hiervoor). De bekleding moest er ook zo origineel mogelijk uitzien, dus passend bij de bekleding in de kofferbak:


En tijdens 't rondbladeren tussen de advertenties op deze site, kwam ik ineens een mooie armsteun tegen van user ''dirktv'' :eusa_dance: wat mij een perfecte aanvulling voor 't interieur leek! En qua kleur matched 't perfect:


Helaas kwam ik er die dag, via ''dirktv'' en dit forum, achter dat de magneetkoppeling van de airco wat bijgesteld moest worden. Dat was vorige week donderdag en gisteren heb ik de auto naar Car Cool Systems gebracht om dit in orde te maken, waarbij meteen de boel gereinigd is en de airco met 100 gram bijgevuld moest worden! Dus weg nare luchtjes en welcome back ijskoude lucht :eusa_dance:

Daarbij gisteren een bestelling geplaatst voor nieuwe pinkers aan de voorkant en nieuwe (witte) pinkers voor aan de zijkant. Tevens een nieuw, origineel sierstukje voor de uitlaat besteld aangezien de mijne in staat van ontbinding was en een nieuwe deurvanger! Alles stond vanmiddag al klaar voor verzending, dus ik zal de komende tijd nog wel wat te knutselen hebben ;)

En er staat nog zeker het een en ander in de planning, dus... Stay tuned for more happy days :evil: :evil:

fbm


UserID6342

Netjes hoor, je bent al goed bezig.  Altijd leuk om te lezen hoe mensen met hun auto bezig zijn.

rogerV701998

Leuk verhaal en nette auto. Let op: dit werkt zeer verslavend! (en ik kan het weten ;D)

EdenAli

Electrieke Antenne ligt nog wel op mijn sloopje.

Zal ik eens vragen wat het kost?



If you need more PB maar

big ben

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=34886.msg694192;boardseen#new................. dat is toevallig  ;) er word een elek. antenne aangeboden  :o :angel:

en wat betreft het klussen aan een glt...............
waarom niet, zolang je er maar een goed gevoel bij hebt, ik kan het weten :eusa_angel:

grt Ben

850-2.520V-Driver

Zo, ik kan alweer updaten! Altijd leuk natuurlijk, maar soms ook minder leuk...

Deze week moest ik wat pech hebben denk ik, dat begon al met een wespensteek in m'n kuit die flink is gaan ontsteken en waardoor ik aardig veel pijn heb.. Lijkt alsof dr een dikke naald in een spier is gestoken en er nog inzit ofzo...
Anyway, dan ben ik nog zo gek om de 2006 Fiësta van m'n zusje eens goed onder handen te nemen met de Meguiars en zelfs ook nog te gaan sleutelen aan de Roffel :-\

Geen foto's van 't poetsen en 't resultaat daarvan, maar dat boeit ook niet op een Volvo Forum hè!

Wat dan wel?

Nou, 't begon met een leuk pakketje van Nordicar vrijdagavond :eusa_dance:


Daarin zat ook:


Een beetje te dof naar m'n zin, dus aangezien ik toch met m'n been in een emmer soda moest gaan zitten had ik mooi de tijd om flink aan de poets te gaan met dit:


Het resultaat mag er zijn al zeg ik 't zelf ;D


Dus vanmiddag vol goede moed maar eens begonnen, eerst het oude ''sier''-stuk maar dr af:


Waarbij ik er meteen achterkwam dat de pijp waar deze opzat niet meer in de rubbers hangt, aangezien de complete ophanging los heeft gelaten van de pijp.. Dat wordt dus weer eens Lasse met Hasse, als ik dr ff de zin + tijd voor heb ;)

En resultaat tot nu toe, hangt dus net iets te laag...


Daarna, nog steeds vol goede moed...., maar eens aan de deurvanger begonnen. Deze was enigzins aan vervanging toe:


Nou, na veel gedoe eindelijk dat nieuwe ding op z'n plek, ben 'm vast aan 't schroeven, zat nog niet tegen het handvaste naar mijn idee... ''Knap''


Dan maar van 2 deurvangers 1 hele gemaakt en na een tijd lang stoeien (vele credits naar m'n pa!!!):


Ondertussen wel zóveel tijd verloren dat de poetsbeurt er al niet meer inzat, dus ging ik nog even witte knipperlichtjes plaatsen:


Maar toen, kwam het slechte nieuws...... :eusa_boohoo:

Gisterenavond was er in de straat een feestje met een zooi jeugd.. Niks mis mee natuurlijk, maar hun fietsen stonden akelig dicht bij de Roffel en ik had al de neiging om 'm ergens anders neer te zetten, maar goed van vertrouwen als ik ben, niet gedaan...

's Nachts hoorde ik al enkele fietsen omgaan en daarbij ook iets wat klonk als een auto, maar aangezien ik in een heel nette kleine straat woon waar iedereen elkaar goed kent en ik goed met de buren om kan gaan, niet gaan kijken en gedacht, ik kijk morgen wel even...........

Nou, niet meteen gekeken vanmorgen/vanmiddag dus, maar toen ik de witte knipper erin aan 't duwen was en even opzij keek zag ik tot mijn grote verdriet:


Auw....:


Nou, meteen maar even gaan melden, feestje bleek van een neefje te zijn geweest en de buren zelf hadden er niets van gemerkt. Neefje werd meteen gebeld en die heeft op zijn beurt weer mensen gebeld die op het feestje waren en toen hij zojuist met z'n ma en m'n buurman even langs kwam bij mij vertelde hij al dat er op dat feestje veelvuldig gesproken was over een fiets die tegen een auto was gevallen! Hij vond 't, oprecht, ook zwaar klote dat ze 't niet even aan hem gemeld hadden!

Er wordt nu uitgezocht van wie deze fiets is geweest en mocht dat er niet uitkomen dan heb ik de toezegging van z'n moeder dat 't sowieso met haar verzekering opgelost wordt. Ik heb er dan ook echt 100% vertrouwen in dat 't allemaal keurig opgelost wordt en met een sisser af zal lopen.

Morgen hoor ik meer ;)

De zin was verder over om nog verder te gaan, dat dan weer wel.

850-2.520V-Driver

@EdenAli,

Dankje! Doe nog even geen moeite voor me, ga ik eerst zelf nog even zoeken ;) Heel leuk aangeboden! Dankjewel!

@big ben,

Ook thanks! Had de advertentie nog niet gezien, ik ga eens kijken!

UserID6342

Da's zonde die 2 krassen, maar ben blij voor je dat de mensen het wel netjes op willen lossen.

850-2.520V-Driver

Citaat van: Dirk342 op 12-07-2009 19:55:09
Da's zonde die 2 krassen, maar ben blij voor je dat de mensen het wel netjes op willen lossen.

Ja, daar ben ik zelf ook heel blij om! Maar 't zijn niet alleen 2 krassen hoor, kijk maar eens goed (misschien wat onduidelijke foto) naar de rechtse kras, zit een flink deukje bij!! En daarbij nog een kleine beschadiging in 't bovenste gedeelte van de voorbumper...

UserID6342

Zie het idd nu pas ja , zonde :(

rogerV701998

Balen die schade. Maar als ik het goed lees is je vertrouwen dat het in orde wordt gemaakt terecht. Dat is in ieder geval iets.

Gr. roger

850-2.520V-Driver

Citaat van: rogerV701998 op 12-07-2009 21:14:23
Balen die schade. Maar als ik het goed lees is je vertrouwen dat het in orde wordt gemaakt terecht. Dat is in ieder geval iets.

Gr. roger

Jep, denk inderdaad dat m'n vertrouwen terecht is.

Update:

Ben zojuist gebeld door de zus van de buurvrouw ivm dit gedoe.
Geen twijfel over dat ze 't netjes op gaat lossen, alles wordt op dit moment gemeld op de website van haar verzekeraar.

Maar wat mij ontzettend kwaad maakt is dat ze degene die mijn schade veroorzaakt heeft hebben achterhaald, maar dat ZIJN OUDERS (minderjarig) niet thuisgeven!

Door toedoen van hun zoon, wordt nu iemand anders benadeeld! Iemand die alleen maar haar zoon een leuk feest wilde laten geven!

Bah bah, misselijk word ik daarvan zeg...!!

Ik ga haar ook gewoon echt met een bosje bloemen even laten weten dat ik deze afhandeling zeer op prijs stel.

Anyway, wordt dus opgelost. Telefoontje afwachten van haar verzekeraar nu.

UserID6342

Mwuh, dat verhalen die verzekeringsmaatschappijen onderling wel weer en de ouders zijn toch verantwoordelijk, desnoods worden ze civiel aansprakelijk gesteld door de verzekeringsmaatschappij en dan hebben ze echt de poppen aan het dansen.  Net goed overigens, hoef je geen medelij mee te hebben hoor met dat soort volk.  Maar fijn dat het er naar uit ziet dat het keurig geregeld word.

850-2.520V-Driver

Citaat van: Dirk342 op 13-07-2009 19:00:44
Mwuh, dat verhalen die verzekeringsmaatschappijen onderling wel weer en de ouders zijn toch verantwoordelijk, desnoods worden ze civiel aansprakelijk gesteld door de verzekeringsmaatschappij en dan hebben ze echt de poppen aan het dansen.  Net goed overigens, hoef je geen medelij mee te hebben hoor met dat soort volk.  Maar fijn dat het er naar uit ziet dat het keurig geregeld word.

Tja, ze gaat 't opgeven als zijnde schade welke door haar veroorzaakt is, dus daar zal dat klotevolk dus niets van merken.. Ben bang dat als ze die andere lui aansprakelijk stellen, dat 't dan een hele tijd zal gaan duren.