Easterboy

Gestart door Easterboy, 21-07-2009 14:36:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Easterboy

Ik zal eens onder de kap zien, maar volgens de RDW heb ik 103kw (dat is 140pk) ipv. 125kw (170pk).
Ik kom vrij weinig boven de 4000 rpm, ik schakel meestal al door tussen de 2000 en 2500 rpm.
Maar wanneer ik beroep wil doen op het vermogen en dus wel boven de 4000 rpm kom, zou ik graag ook de volle mep willen hebben.
Ook zal ik eens sneupen op het algemene Volvo forum, wellicht staat daar wat nuttige info of tips op.
Ik ga eens kijken, wellicht dat deze upgrade volgende maand ofzo doorgevoerd kan worden. :)

Eerst maar iemand vinden die mijn reeds aangeschafte parkeersensoren wil inbouwen, het bedrijf die het zou doen is afgehaakt vanwege een plaat die achter de bumper zit (?).



Volvo-Cees

De 140 pk versie is wel degelijk geleverd als 2.4 20v in de S70 en V70 classic. Ik heb zelf ook een 140 pk versie, naar volle tevredenheid! :eusa_dance:

Easterboy

Klopt,.. we hebben dezelfde motor erin liggen... :)
Voor ik mijn wagen aanschafte twijfelde ik dus mijn huidige wagen en een grijze '98 S70 2.5T die in Apeldoorn bij de Volvo-dealer stond.
Die 2.5T reed monsterachtig maar liep stationair enorm beroerd, en de meerprijs om die storing eruit te halen vond ik belachelijk hoog, dus heb ik uiteindelijk gekozen voor de 2.4.
En inderdaad ook naar volle tevredenheid en nog geen moment spijt gehad! :D

Ik heb inmiddels ook iemand gevonden die het aandurft om de parkeersensoren in te bouwen. :)
Dus vanaf aankomende zaterdag verwacht ik perfect te kunnen parkeren.. :D

EVV

Was dat die grijze met de S80 velgen en schade rechts voor, die bij de dealer staat? Daar ben ik een half jaar geleden ook nog wezen kijken, maar ik moest zoveel bij betalen dat ik verder ben gaan kijken.
Wat was de storing eigenlijk die die had, toch niet de ETM?

Easterboy

Ik heb even gekeken en hij staat zelfs nog te koop! :o
Ik heb toen destijds geen rare schades kunnen ontdekken op die auto.
En ik meende dat er op een '98 geen ETM zat, pas na '99. Maar ik kan het fout hebben uiteraard.
Enfin, als het wel de ETM zou zijn, kost dat grapje een paar honderd euro. De meerprijs was echter 1500 euro om dat goed te krijgen.
Maar eh,.. verder een superwagen! Doordat die zo lekker reed heb ik erg lang zitten twijfelen welke ik zou nemen (ondanks dat stationair probleempje).

Dit is hem:





henry classic v70

Op die eerste foto zou ik zggen dat er een deuk zit net achter het knipperlicht.....?
Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt Nigel, de blauwe roffel ziet er prachtig uit!
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

EVV

Yep, dat is dezelfde, blijkbaar komen ze er niet vanaf. Die schade was toch wel erg zichtbaar, nog wat meer dan op de foto te zien is. En een flinke kras op 1 van de velgen. Over het algemeen vond ik de auto er best verwaarloost uit zien, in ieder geval vond ik hem het geld niet waard.
Ik was er ook wel verbaast over, maar deze auto heeft inderdaad een RN blok, dus met VVT en ETM, blijkbaar 1 van de eersten. Wel raar dat ze hem zo verkopen, als het echt de ETM is is het nog maar een kwestie van tijd voordat hij helemaal uitvalt, en dan komt de klant echt wel terug, zo goedkoop is de auto ook weer niet geprijst.

Easterboy

Hmm,... vreemd.. Die schade (die je inderdaad goed lijkt te zien op de foto) was mij eigenlijk niet opgevallen.
Terwijl ik toch wel een rondje om de wagen heen had gelopen..
Volgens mij werd voor de vraagprijs op op hun site het probleem wel opgelost.
Toen ik in Apeldoorn kwam voor de auto stond hij er namelijk niet, toen stond die in deventer (geloof ik) bij de Volvo dealer omdat ze daar een (occasion)show hadden, dus 'special prices'.
Echter kwam het totale plaatje uit op rond en nabij de vraagprijs welke ik eigenlijk ook iets aan de hoge kant vond voor deze auto.
Auto zag er niet super verwaarloosd uit toen ik hem zag, maar misschien hebben ze hem wel effe gepoetst voor de show.

Enfin, ik ben uiteindelijk toch best wel blij met mijn keuze, ook al is hij minder snel.
'Beter een trage slak dan een snelle rampenbak' zal ik maar zeggen. :)

VELTMAN

wat ik nou niet snap is dat iemand die op het volvo forum actief is bereid is voor een S70 2.5T meer als € 7400 te betalen die ook nog schade heeft en een storing ??? Ik heb die van mij al eens geadverteerd is 1 jaar ouder maar vraag nog bijna niet de helft en daar zijn ook gewoon voor te krijgen. en klopt is een heerlijke motor helemaa in combinatie met een automaat

Easterboy

De enige Volvo auto waar ik in heb mogen rijden was een V50 2.4 met net 80km op de teller. 8)
Helaas nog nooit in een x70.. :( Maar ik geloof direct dat het super rijdt.

Verder heb ik vandaag de Volvo na een ochtend weg weer opgehaald.
De parkeersensoren zitten erin, ik moet zeggen dat het er keurig uit ziet.
Het enige nadeel is het piepje, dat had van mij wel wat harder gemogen....

Hier wat pics:







Taranis

Ziet er netjes uit!

Voor wat betreft het chippen: doen! Hier thuis een V50 2.4 20v staan, met origineel 140 pk. Na 3 dagen waren we 't al zat en laten chippen. Ook onderin loopt ie een stuk prettiger nu en bovenin trekt ie gewoon keurig lineair door tot de toerenbegrenzer erin hakt. Voor het chippen vond ik het een futloos ding, nu is ie gewoon lekker vlot 8)

Barry_C70

Citaat van: Easterboy op 21-07-2009 14:36:42
Één van mijn hobby's zijn auto's, met name het merk Peugeot en Volvo

??? ::) :eusa_whistle:

animalT5R

Citaat van: Barry_C70 op 08-08-2009 18:15:00
Citaat van: Easterboy op 21-07-2009 14:36:42
Één van mijn hobby's zijn auto's, met name het merk Peugeot en Volvo

??? ::) :eusa_whistle:


:eusa_doh: stom dat je een ander merk zegt dan v o l v o,daar staat hier volgens sommige de doodstraf op  :eusa_doh:  :eusa_whistle:

Maar is de signalering van de PDC niet in te stellen?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Starbuck

#28
Citaat van: Barry_C70 op 08-08-2009 18:15:00
Citaat van: Easterboy op 21-07-2009 14:36:42
Één van mijn hobby's zijn auto's, met name het merk Peugeot en Volvo

??? ::) :eusa_whistle:


Een leeuw als favoriet merk?
Die zit niet  in de Big 5 waarin volvo zit :eusa_snooty:
Maar welkom hier op het forum!


Easterboy

Citaat van: Taranis op 08-08-2009 18:14:26
Ziet er netjes uit!

Voor wat betreft het chippen: doen! Hier thuis een V50 2.4 20v staan, met origineel 140 pk. Na 3 dagen waren we 't al zat en laten chippen. Ook onderin loopt ie een stuk prettiger nu en bovenin trekt ie gewoon keurig lineair door tot de toerenbegrenzer erin hakt. Voor het chippen vond ik het een futloos ding, nu is ie gewoon lekker vlot 8)
Yeah,.. door dit bericht heb ik nog meer zin om Rica te bellen,... :D
Volgende maand maar even, wordt nu niks gezien we volgende week nog een weekje Duitsland doen.

En ja,... Peugeot... :D
Supermerk welke superauto's maakt, al ben ik over de laatste modellen niet enthousiast (207, 30(0)8, 4007).
De 405 en 605 zijn eigenlijk de mooiste Peugs die er zijn.. :)
Ik vind dat Peugeot en Volvo wel wat overeenkomsten hebben: mooie karakteristieke lijnen, sterke motoren en zeer fijne stoelen.
En ik kan me naast Peugeot véél ergere merken noemen hoor... :eusa_angel: