KwikFit Accu / Volvo start niet meer

Gestart door Sander, 06-12-2003 18:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marc 0101.001

Één ding is zeker: er werken geen experts bij Kwik-fit!

Zippo

Citaat van: Yellow Banana op 09-12-2003 11:21:35
Één ding is zeker: er werken geen experts bij Kwik-fit!

Monteurs met een laag ...........! ;)

Zippo

mario

#32
Ik heb ook een dergelijk voorval gehad: accu laten doormeten, alles goed. Volgende dag weer leeg. Weer naar betreffende bedrijf geweest, opnieuw meten: weer goed  ???. Toen kwam er een helder licht van dat bedrijf met de tip: meet eens een paar keer achter elkaar: eerste keer goed, tweede goed, derde keer: einde oefening, accu op. Accu kon dus nog net de piek leveren voor de test  :P
:) ;) :(

denkweb

Het zou dus een idee zijn om de accu te vervangen door een degelijk exemplaar... als dat het probleem niet oplost dan weet ik het ook even niet meer... onvoldoende massa wellicht?

robmolen

Dit is toch echt om te huilen...  :jap03:
Als ik dit verhaal hoor, is dit gewoon een defecte accu, nieuw of niet. Terug naar Kwikfit met dat ding! Ik zou ook maar geld terug proberen en vergoeden kosten voor het afslepen, niet bang zijn, gewoon hard spelen!  >:( Daarna laat je de volvo dealer er een nieuwe in zetten. Misschien iets duurder, maar wel goed en met garantie.  8)

De "oplossing" van Kwikfit is wel typerend...
Je geeft toch je volvo niet uit handen aan dit soort bedrijven. Het gaat ze alleen en alleen maar om snelle handel. Het personeel heeft net genoeg hersens om te kunnen afrekenen... ;D

En dat gaat dus juist niet bij een nieuwe accu!
Zelfs nieuwe accu's van topmerken hebben wel eens defecten, bijvoorbeeld een cel met sluiting, dus laat staan de import uit bananenlanden.
Een goede auto onderdelen handelaar zal zijn nieuwe accu's eerst goed testen. Goedkope accu's kunnen al weken geleden gevuld zijn, die moeten dus eerst even aan de lader.
Allemaal veel te veel werk voor de kwiktraders. Die kunnen alleen maar dozen openen en over de toonbank schuiven.
142 de luxe 1971 wit, 142 de luxe 1971 wit, 244dl 1980 mosterd, 240GL 1983 zilvergroen, 460 GLE i 1990 wit, 850 GLT 1992 zilver, S70 2.5 10V 1998 beigezilver, V70 Classic 2.4 170pk 1999 roodmetallic, V70 140pk 2006 silvermetallic

Ik heb nog een setje con

2.520V

Vanmiddag dus naar de volvo dealer gegaan.  Volgens hun hoofdmonteur is het doormeten wat Kwik-Fit en consorten doen volledige onzin.
Het is een momentopname en slechts een indikatie van de accu conditie van dat moment.
De volgende morgen bij -5 graden laat hij je toch weer staan!
Heb er dus een splinternieuwe ingezet, zodat ik morgenvroeg hopelijk geen probleem heb. 8)
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

2.520V

Het leuke is dat die vent bij de lokale vba grootgrutter (velgen, banden en accu's) de nieuwe accu al naast het linker voorwiel had staan en mijn verzoek om hem er even in te lepelen.
Zegt-ie: "zal ik de oude accu eerst even doormeten?"
Geen gek idee denk je dan.  ::)
Is de accu volgens zijn gizmo nog goed!
Verkoopt-ie dus niet een nieuwe accu aan mij! 8)

Achteraf blijkt de accu toch dusdanig slecht dat er een nieuwe in moet, maar dan wel één van de Volvo dealer.
Vanmiddag opgehaald en thuis erin gezet, 72 euri lichter.
Maar wel starten morgenochtend!! ;D
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

Rudi

Citaat van: Ludo op 09-12-2003 22:14:32
Citaat van: 2.520V op 09-12-2003 21:53:44
Vanmiddag dus naar de volvo dealer gegaan.  Volgens hun hoofdmonteur is het doormeten wat Kwik-Fit en consorten doen volledige onzin.
Het is een momentopname en slechts een indikatie van de accu conditie van dat moment.

toch iemand die wakker is.  ;)
een accu kan je alleen doormeten als ze echt koud is.
die cent was bij mij al lang gevallen.   ;D

Dat komt dan goed uit dealer zit vlakbij m,n bedrijf.

Hij startte zonet weer meteen...wacht eerst nog even af,mocht het een strenge winter worden gooi ik er wel een nieuwe in....
Dr.Go-Fast...

2.520V

En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...