Volvo in de bladen !

Gestart door Raf, 14-12-2003 21:21:27

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

"later komt er ook nog een tweeliter viercilinder" dat is erg lang wachten...
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 14-04-2020 19:43:47
Een volledig nieuwe transmissie was rond de € 4.100,- bij de dealer (dus enkel het onderdeel, wel al enige tijd geleden). Zo een € 350 voor het de- en -monteren erbij.
En de bak laten reviseren kost ook snel € 1.600,- dan moet hij er ook in en uit dus zo een € 350,- erbij.
Ook demontage bedrijven vragen al snel € 400,- dan moet die er ook nog in en uit, dus weer € 350,- erbij. En wat als je dan na 6 maanden weer problemen hebt?

Ik vind dat ook duur voor een auto die economisch gezien niets meer waard is.

NP je kan wel zeggen dat de wagen economisch niets meer waard is en een hoop prijzen noemen zoals 400 bij een demontage bedrijf maar kijk ook eens naar de emotionele waarde van de eigenaar. Een diesel koop je voor een "drol en drie knikkers" dus als de eigenaar voor heel weinig een diesel kan kopen met een goed schakelende bak dan is er vast wel iemand die deze voor een redelijke prijs kan wisselen. Indien mogelijk en dat is afhankelijk van de ruimte kan hij de andere als donor weg zetten en op naar een paar ton meer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

de Boeing

Leuk stukje van Bas:

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/03/een-volvo-als-een-opgepompt-kabouterhuisje-a4084051

en ik neem ff de highlight over:

...maar in de garage staat een 27 jaar oude, keurig onderhouden 850 Station die nog even blijft. Ik houd van alles aan die auto. Van de vlakke laadvloer en de onovertroffen stoelen tot het vijfcilindergeluid, dat als een akoestische open haard het mannenhart verwarmt.

;D :eusa_dance: ;D

En inderdaad een Suf Coupé ?! weg ermee!!

Jerra

Leuk stukje!

En inderdaad ik heb zelf ook helemaal niets met alle cross-overs en SUV's.
Voor mij zijn het ook allemaal maar Suffe auto's ;)

(Ik maak een uitzondering als ooit papa wordt en een modernere gezinsbak ga overwegen, die Mazda CX-5 is zo bruut dat ik de Suf weer SUV ga noemen)
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

pwassink

Deze kwam vorige week voorbij bij topgear online ergens, dit artikel erover had wat meer diepgang, zag ik hier nog niet voorbijkomen. 850 met turbinemotor

https://silodrome.com/volvo-850-gas-turbine-electric-hybrid/
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

850blues

In Autoweek nr.36 was weer een V70 te gast in de rubriek Klokjerond.

Hier het filmpje op YT : https://www.youtube.com/watch?v=XXZWUqUH7uM
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm