Miyel's T-5R, het begin zonder einde.

Gestart door Miyel, 09-10-2009 18:07:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Wat Gaaf Weer !!!

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die af en toe dingen op de weeg zet (en dan 10kilo toevoegen voor meer geluidscomfort  ;D ;D)

En als je dat huis gaat aanpakken zoals je auto, komt dat helemaal goed! Eindelijk ook wat tuin om met de John Deere te rijden  :)



Zoepertje

Gaaf project! ben erg benieuwd naar het perfecte eindresultaat  :eusa_drool:

)()()sT

Nogmaals gefeliciteerd met de toko; hopelijk jullie huidige huis ook snel weg 8)

Remo1970

Enorm gaaf werk aan de volvo en wat een resultaat! Supermooi!!!

Miyel

Citaat van: Miyel op 25-07-2020 16:54:45
Maar eerst... komt heb project op hold  :'(            We hebben namelijk een huis gekocht en sinds vandaag staat onze op Funda
Het 'nieuwe' huis is uit 1920 en met 1010m3 grond.. dus ik heb wel even wat anders te doen..

Inmiddels verhuisd (in december al), begonnen met plannen voor de verbouwing en al een hoop verouderde zaken aangepakt rondom huis. Ondertussen kwam er een V70N in dezelfde kleurstelling als ik al had langs, zwart op zwart net als de 850, alleen dan met de B5244T5 en Summum uitgevoerd. Tja, das wel lekker.. Dus de 850 was ik al bijna vergeten, totdat de spuiter mij liet weten dat hij niet langer kon wachten. Hij kreeg een ander project waaraan ze de ruimte en tijd konden besteden en wachten tot Corona afgelopen was zodat ik weer de werkplaats in kon om te helpen was er niet meer bij.
Tja.. En ik heb toch geen tijd om aan de 850 te besteden. Dus weet je wat; maak maar af dat ding. En een twee weken later was hij dat ook.

Genoeg gepraat, jullie willen foto's zien. Moet ik wel even terug in mijn fotoalbum kijken waar ik gebleven was.

Ah ja; In de laatste post had ik de binnenkant voorzien van bitumen anti-dreun matten. Een korte tijd daarna was de binnenkant gespoten en de buitenkant in de zwarte primer gezet;






Probleem gehad met mijn V70 en van Diederick een wel erg leuke wagen mogen huren  ;D


Toen vond de verhuizing plaats van (een deel van) mijn onderdelen;


Had een aanhanger gekocht (en opgeknapt, want ik kan nooit eens iets laten zoals het is) en daar moest natuurlijk wel een krachtige auto voor dus V70 2.4 T5 gekocht;


Het nieuwe honk voor al het Volvo spul


En toen had de spuiter de onderkant (bijna) klaar; Epoxy, primer, dun vernevelde laag bodyshutz en kit, daarna lak in de originele grondkleur met zwarte overspray daar waar het hoort.


In de wielkuipen is de bodyshutz grover opgespoten;


De kitlaag vond ik alleen nog te licht opgezet, origineel is dit echt een dikke laag. Dit hebben ze vervolgens dik opgezet, afgeplakt en opnieuw gespoten.
Foto van de te dunne laag;


Motorruimte al wel in de lak;


En verschillende onderdelen wachten nog op lak


Paar weken later was het dan zover; klaar voor afhalen.


Deuren er in gehangen, motorkap er op en de rest van de delen in de bus.


En zoals hij er nu thuis bij staat


850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Ries van de Zilverschuit

#365
Oh, bijna klaar zeg...


Je houdt niet van half werk. Moedig hoor!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Lekkere update zo, met die plaatjes  :eusa_clap: > Lekkere stek ook daar achter in die tuin!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jerra

Ik ben enorm onder de indruk van wat ik zie en de afgelopen 10 pagina's (verder heb ik nog niet teruggelezen)!

Op de laatste foto heeft je carrosserie een privĂ© woonkamertje gekregen met die gordijntjes?  ;D
Nog even geraniums toevoegen in de vensterbank! ::)
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Miyel

Citaat van: Jerra op 23-03-2021 00:01:14
Op de laatste foto heeft je carrosserie een privĂ© woonkamertje gekregen met die gordijntjes?  ;D
Nog even geraniums toevoegen in de vensterbank! ::)

:eusa_snooty:  Mijn mooie schuur afkraken....  :eusa_naughty: maar de 850 is ook al een oldtimer..

;D

Maar scherp, heel scherp.. De gordijntjes zijn inderdaad nog een ervenis van de vorige bewoner tegen de inkijk en tja.. ook ik vind het (de hele schuur) nix, niet naar mijn wens. Maar zowel de volvo als ik zullen het er even mee moeten doen, er is nog zoveel te doen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

TBoss3

Cool zeg! Lekker bezig.
Super om te zien hoe toegewijd mensen bezig zijn met het restaureren van hun 850. Ga zo door!
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Jerra

Citaat van: Miyel op 23-03-2021 07:45:30
Mijn mooie schuur...

Zeg dat! En ondertussen ben ik bij, alle pagina's gelezen :)

En dat terwijl ik een week geleden alleen op je blog kwam voor de reverse lock solenoid  ;D
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

KIM

Pwoah... Goed bezig hoor!
Dit moet wel een supermooie auto worden. Kun je nog een beetje aan alle montagedelen komen?

Miyel

#372
Citaat van: KIM op 24-03-2021 09:36:58
Pwoah... Goed bezig hoor!
Dit moet wel een supermooie auto worden. Kun je nog een beetje aan alle montagedelen komen?

Thanks (allen)
Ja, eigenlijk heb ik alles al. Dat is het voordeel van de tijd nemen; zaken die GCP niet meer heeft komen soms toch weer in productie. Zo was een originele 850 achterruit niet meer leverbaar en opeens weer wel.
En zaken die echt bijzonder zeldzaam zijn komen op de verschillende marktplaats sites wel een keer langs. Zo heb ik een nieuw in doos een grille, achterklep rubber en twee T-5R schakelpoken weten te bemachtigen.
Kost wat maar zonder kun je ook niet.

Edit; en natuurlijk met behulp van forumleden al mooie dingen weten over te nemen, zoals een Standkachel, stoot strips etc
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

V70geRwin

Grondig hoor en mooie plek heb je inmiddels ook voor de hobby  :eusa_clap:

KIM

Ja dat achterkleprubber...
Ik heb er meer dan een half jaar op moeten wachten.

Overigens loont het ook de moeite om bij Skandix te kijken; deze hebben vaak nog zaken op voorraad die de dealer niet meer heeft. Zo heb ik bij Skandix een nieuwe oliepomp voor de XC (ME7) kunnen bemachtigen die de dealer niet meer kon leveren.