Niet nieuw wel een andere 850

Gestart door V70geRwin, 13-10-2009 18:23:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Bedankt voor je duidelijke en uitgebreide reactie.

Ik ben nu gaar en ga pitten maar ik ben heel benieuwd naar het verschil.

Groeten,

Yits.

V70geRwin

Citaat van: razorx op 25-06-2010 00:29:32
Bedankt voor je duidelijke en uitgebreide reactie.

Ik ben nu gaar en ga pitten maar ik ben heel benieuwd naar het verschil.

Groeten,

Yits.

Graag gedaan.
Idem hier voor gaar pitten en resultaat  ;D

pwaes

Citaat van: spekkie99 op 24-06-2010 23:51:03
Citaat van: pwaes op 24-06-2010 21:24:17
en? gemonteerd vandaag  :eusa_whistle: :eusa_whistle: ?

kan haast niet wachten want ben zo benieuwd maar het gaat 24 juli gebeuren....

oeps... Maandje te vroeg ! :P :P

V70geRwin

Vond nog een paar actiefoto's:






V70geRwin

Airco doet ook weer wat ie moet doen  ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42998.0.html

Achteras geprepped, ga de handremkabels en ABS sensoren van de auto overzetten.
De 24ste is de bedoeling.

Van Dirk nog een prima stuurhuis overgenomen voor als de mijne erger gaat lekken.

Jeff

Ziet er goed uit man! Misschien een ideetje om dit over te plaatsen naar de webblog? :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

V70geRwin

Citaat van: Jeff op 13-07-2010 23:05:04
Ziet er goed uit man! Misschien een ideetje om dit over te plaatsen naar de webblog? :)

Goed idee, zal ff een mod vragen het te verhuizen!

razorx

Altijd mooi die actiefoto's:
Momenten van twijfel, vreugde.

Wel besloten dat ik voortaan voor de famillieverpakking van WD40 ga. Ik ontdek nu pas dat je dat spul echt royaal moet gebruiken.

V70geRwin

t was vandaag niet echt klusweer maar t moest toch maar gebeuren  ;D
vorige week zou t asje gewisseld worden maar er kwam iets tussen dus nu maar in de wei naast het huis:



Mijn vader die ff kwam helpen:



Steunpootjes op gras maar even vervangen door iets solidere bokken:



de oude delen:



Uiteindelijk het remkabelprobleem ontweken door de achterfusees los te halen en op de nieuwe as te schroeven. Hiervoor maar even een dop inbus 8 gescoord, zonder dit was het niet gelukt, draaide al bijna 1 inbusbout dol.

Allemaal nieuwe rubbers in de as, schokbrekerrubbers, nieuwe klauwen met goede blokken en schijven en nieuw handremspul.

Ben heel benieuwd hoe het rijd, nu alleen ff een kort blokje om gedaan want het rempedaal is nog een beetje zompig  ;D

Volgende week ff remmen laten luchten en uitlijnen en volgend weekend op vakantie  ;D

V70geRwin

Zojuist even een bagagerolnet in de achterbank gefrut, klusje van nix. Kan ik volgend weekend met een veilig gevoel de achterbak volladen.

Ook een luchtfilter bak gemonteerd met interieur filter. Als je ziet wat voor meuk er in die bak ligt raar dat die niet standaard is, je zou ook verwachten dat dat bij de installatie van de later gemonteerde deltamill ze dit wel gedaan zouden hebben als behoud van je verdamper maar nee. Nu na bijna 15 jaar dus eindelijk een filter  ;D

V70geRwin

Gisteren de auto opgehaald. Remmen netjes ontlucht en die doen het weer pico bello.

Uitlijnen achter kon niet volgens de uitlijner, ondanks dat ik het nog zo had genoemd en uitgelegd.
Ze probeerden het nog met dat hij achter niet veel afwijking had, lijkt me raar want die bouten hebben we zo maar aangedraaid omdat hij toch uitgelijnd zou gaan worden. Daarnaast geen printje erbij en mijn stuur stond nog een beetje scheef, dus hij gaat donderdag nog even terug.

Wil je de locale garagist aan het werk houden ipv de kwikshit moeten ze het wel wat beter oppakken dan dit.
Maar donderdag in de rebound dus, ik doe zelf ook wel eens iets de eerste keer niet helemaal goed.

Kan wel zeggen dat de achteras wel heel erg is opgeknapt van verse rubbers. Heb uiteindelijk ook maar preventief de schokbrekerzadel rubbers ook meegenomen. Afgelopen november al nieuwe schokkers dus samen met alle rubbers in en aan de as is hij als nieuw. Nieuw handremspul en klauwen achter en de as veert zoals het moet en de trillingen zijn compleet weg. Het voelt weer rigide aan en de auto veert en beweegt weer zoals je zou verwachten.

Als je trillingen achter hebt zou ik na de remmen/handrem direct naar de rubbers gaan kijken. Het effect is opzienbarend!

Er liggen nu nog 2 asdelen hier in de achtertuin voor wie er aan wil beginnen!

Jeff

Mooi werk Spekkie ;D Gelukkig is alles goed gegaan...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

pwaes

Citaat van: spekkie99 op 04-08-2010 13:10:32
Gisteren de auto opgehaald. Remmen netjes ontlucht en die doen het weer pico bello.

Uitlijnen achter kon niet volgens de uitlijner, ondanks dat ik het nog zo had genoemd en uitgelegd.
Ze probeerden het nog met dat hij achter niet veel afwijking had, lijkt me raar want die bouten hebben we zo maar aangedraaid omdat hij toch uitgelijnd zou gaan worden. Daarnaast geen printje erbij en mijn stuur stond nog een beetje scheef, dus hij gaat donderdag nog even terug.

Wil je de locale garagist aan het werk houden ipv de kwikshit moeten ze het wel wat beter oppakken dan dit.
Maar donderdag in de rebound dus, ik doe zelf ook wel eens iets de eerste keer niet helemaal goed.

Kan wel zeggen dat de achteras wel heel erg is opgeknapt van verse rubbers. Heb uiteindelijk ook maar preventief de schokbrekerzadel rubbers ook meegenomen. Afgelopen november al nieuwe schokkers dus samen met alle rubbers in en aan de as is hij als nieuw. Nieuw handremspul en klauwen achter en de as veert zoals het moet en de trillingen zijn compleet weg. Het voelt weer rigide aan en de auto veert en beweegt weer zoals je zou verwachten.

Als je trillingen achter hebt zou ik na de remmen/handrem direct naar de rubbers gaan kijken. Het effect is opzienbarend!

Er liggen nu nog 2 asdelen hier in de achtertuin voor wie er aan wil beginnen!

Goed om te lezen, dat geeft de burger (oftewel de volgende patient) moed tegen wat trillingen op de achteras. Heb jij de grote rubbers voor de achteras nog ergens goedkoop gehaald?

V70geRwin

Citaat van: pwaes op 04-08-2010 14:56:59
Citaat van: spekkie99 op 04-08-2010 13:10:32
Gisteren de auto opgehaald. Remmen netjes ontlucht en die doen het weer pico bello.

Uitlijnen achter kon niet volgens de uitlijner, ondanks dat ik het nog zo had genoemd en uitgelegd.
Ze probeerden het nog met dat hij achter niet veel afwijking had, lijkt me raar want die bouten hebben we zo maar aangedraaid omdat hij toch uitgelijnd zou gaan worden. Daarnaast geen printje erbij en mijn stuur stond nog een beetje scheef, dus hij gaat donderdag nog even terug.

Wil je de locale garagist aan het werk houden ipv de kwikshit moeten ze het wel wat beter oppakken dan dit.
Maar donderdag in de rebound dus, ik doe zelf ook wel eens iets de eerste keer niet helemaal goed.

Kan wel zeggen dat de achteras wel heel erg is opgeknapt van verse rubbers. Heb uiteindelijk ook maar preventief de schokbrekerzadel rubbers ook meegenomen. Afgelopen november al nieuwe schokkers dus samen met alle rubbers in en aan de as is hij als nieuw. Nieuw handremspul en klauwen achter en de as veert zoals het moet en de trillingen zijn compleet weg. Het voelt weer rigide aan en de auto veert en beweegt weer zoals je zou verwachten.

Als je trillingen achter hebt zou ik na de remmen/handrem direct naar de rubbers gaan kijken. Het effect is opzienbarend!

Er liggen nu nog 2 asdelen hier in de achtertuin voor wie er aan wil beginnen!

Goed om te lezen, dat geeft de burger (oftewel de volgende patient) moed tegen wat trillingen op de achteras. Heb jij de grote rubbers voor de achteras nog ergens goedkoop gehaald?

Scanpech bij Nordicar
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=index&cPath=800_808

Heb eerst nog rond gereden met alleen de dwarsrubbers vervangen door nieuwe maar de grootste winst zat in deze rubbers waar de as mee aan de auto hangt.

Als je de asdelen die ik over heb wil hebben hoor ik het wel.

maruska

Citaat van: spekkie99 op 04-08-2010 15:05:58
Citaat van: pwaes op 04-08-2010 14:56:59
Citaat van: spekkie99 op 04-08-2010 13:10:32
..
..

Scanpech bij Nordicar
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=index&cPath=800_808

Heb eerst nog rond gereden met alleen de dwarsrubbers vervangen door nieuwe maar de grootste winst zat in deze rubbers waar de as mee aan de auto hangt.

Als je de asdelen die ik over heb wil hebben hoor ik het wel.

lol... ?

"Gerapporteerde aanvalpagina
De pagina op www.volvo-parts.nl is gerapporteerd als een aanvalpagina en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.
Aanvalpagina's proberen programma's te installeren die privéinformatie stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen.
Sommige aanvalpagina's verspreiden bewust gevaarlijke software, maar vele zijn gecompromitteerd zonder de kennis of toestemming van hun eigenaars."
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R