Auteur Topic: Duell's 855R LPi-G3  (gelezen 13145 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

  • When God made me, He broke all the rules!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5113
  • Geslacht: Man
  • +635.000 km and still going strong!
Re: Duell's 855R LPi-G3
« Reactie #90 Gepost op: 11-12-2021 19:34:36 »
Ik heb al enige tijd een soort gelijk probleem met Olijfje (2.0 10V).
Bij op contact zetten geen ledje van de schakelaar maar met even doorstarten slaat de motor wel aan op LPG (Vialle dampgas) en na enige tijd, afhankelijk van de temperatuur, schakelt de boel in zoals het tijdens het starten zou moeten gaan.
Ik heb ergens een keer gevonden, kan hier op het forum geweest zijn, dat er iemand was die de ECU eruit haalde 'savonds en binnen legde 'smorgens dan geen problemen had, een oplossing heb ik verder nog niet gevonden.

Als het relais 103 zou zijn kan je het makkelijk testen door deze even te overbruggen, die van mij is nieuw en origineel maar het heeft jet probleem niet opgelost.

Duell

  • Black is beautiful
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 849
  • Geslacht: Man
  • Volvo 855R 2.3 LPi G3
    • Stelma.org
Re: Duell's 855R LPi-G3
« Reactie #91 Gepost op: 21-12-2021 11:53:28 »
Ik weet niet of een Lpi installatie en dampgas het zelfde is. Maar ik kan hem niet starten op gas. Mijn installatie moet echt eerst warm worden en gaat pas later aan.

Maar los daarvan hij startte vanochtend zonder problemen terwijl het toch aardig onder nul was.  Persoonlijk durf ik het niet te geloven na twee jaar problemen. Maar waarschijnlijk was het toch relais 103.
« Laatst bewerkt op: 24-12-2021 01:08:00 door Duell »