Project > Rebuilding the T-5R

Gestart door 850 T5 Freak, 28-11-2009 20:31:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

volvobug

Dat is geen IC, dat is een RR radiateur  :P Flying lady op de klep en gaan met die banaan.
Net project hoor.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Taranis

Die slang is toch een beetje jammer. Zaterdag een zelfde ervaring gehad met een originele Volvo-nokkenaskeerring. Je verwacht het niet...

Mooi drogertje ;D Dan weet ik alvast wat ik binnenkort kan verwachten ::)

Je oog voor detail is echt geweldig, schitterend met hoeveel precisie en geduld je aan 't knutselen bent! :eusa_clap:

big ben

Citaat van: Taranis op 15-07-2013 08:22:46
Je oog voor detail is echt geweldig, schitterend met hoeveel precisie en geduld je aan 't knutselen bent! :eusa_clap:

Eens  !! :eusa_clap: :eusa_clap:

Martijn_B

Heel apart van die slang, lijkt me inderdaad een garantiegevalletje.

Zijn die massa kabels gewoon origineel Volvo? Quanta cosa?

Verder goed om te horen dat hij lekker loopt. Waarom had je hem in eerste instantie eigenlijk geschorst? Dit heb ik even gemist denk ik.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

850 T5 Freak

massakabeltjes gewoon origineel volvo, kosten dacht ik iets van 14 euro de stuk  :eusa_think:

waarom geschorst? Dp was gescheurd, spruitstuk lekte, radiateur lekte, droger ac lekte en noem maar op  ;D dus dacht wil het in 1 keer goed doen, dan maar schorsen en sparen voor nieuw en beter spul :)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

850 T5 Freak

zo nieuw koelslangetje is onderweg, krijg hem uiteraard vergoed  ;)

nog wat "detail' fotokes  8)

Ferrita downpipe installed met nieuwe lambdasonde i.c.m. mini hitteschild  ;D



Eindelijk dankzij de korte turbopijp/slangen setup een mooi plekje gevonden voor de TCV... + nog een manier gevonden om die slappe turboslang te verstevigen  ;D (origineel volvo)





ohja had nog ergens dat MSD ding liggen nu ik de sticker zie zitten  :eusa_whistle: die moet ook nog gemonteerd worden!

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

UserID6342

Zou die MSD er mooi aflaten !  Gewoon even heel eerlijk en recht voor z'n raap; zijn gore k*tbobines en geen piek waard ! Storingen alom met die krengen.  Lekker origineel houden, ben je het beste af.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Johann

Citaat van: Dirk342 op 15-07-2013 21:46:02
Zou die MSD er mooi aflaten !  Gewoon even heel eerlijk en recht voor z'n raap; zijn gore k*tbobines en geen piek waard ! Storingen alom met die krengen.  Lekker origineel houden, ben je het beste af.

Het is Amerikaans getest dus goed..   ;)

UserID6342

Citaat van: Johann op 15-07-2013 23:05:07
Citaat van: Dirk342 op 15-07-2013 21:46:02
Zou die MSD er mooi aflaten !  Gewoon even heel eerlijk en recht voor z'n raap; zijn gore k*tbobines en geen piek waard ! Storingen alom met die krengen.  Lekker origineel houden, ben je het beste af.

Het is Amerikaans getest dus goed..   ;)
:evil: ;D ;D

UserID6342

Citaat van: koen.s op 15-07-2013 23:00:34
Bij mij doet de bobine het goed.
Voor mn C70 gekocht, en zit nu op mn V70.
In totaal gaat hij al drie en een half jaar mee, zonder problemen  :)
Dan denk ik dat je een van de weinige uitzonderingen bent...  Ik kom ze te vaak tegen met problemen (auto's die rottig lopen en zo'n kreng aan boord hebben), ding vervangen door een originele Bosch en de auto loopt weer super.  Vorig jaar was echt uitzonderlijk hoeveel MSD's ik hier eraf gekiept heb.  Bij zeker 10 forummers dat kreng vervangen.  Ik kan ze echt niemand aanraden en zal dat ook nooit doen.

850 T5 Freak

Hmm ok dan  ;D spijtig dat ik hem al gekocht heb dan  :eusa_wall:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

)()()sT

Nou, bij mijn trapgeit zit er ook zo'n ding op en in de 2,5 jaar dat ik al met dat hok rij heb ik er nog geen problemen mee gehad :D

MarcoV

Citaat van: )()()sT op 16-07-2013 08:57:35
Nou, bij mijn trapgeit zit er ook zo'n ding op en in de 2,5 jaar dat ik al met dat hok rij heb ik er nog geen problemen mee gehad :D

In mijn vorige S70 op lpi en nu met de 10v ook geen enkel probleem gehad met msd!
Of ie veel beter of slechter is dan origineel weet ik niet.

MarcoV