Project > Rebuilding the T-5R

Gestart door 850 T5 Freak, 28-11-2009 20:31:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Zou het eens echt goed schoon slijpen en dan even verder kijken.  Netjes een plaat inzetten en goed aflassen en klaar is het weer...

850 T5 Freak

Ja dat zoiezo Dirk  ;), en wat betreft de kokers wat kan ik daar het beste mee doen?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

UserID6342

#662
Als je de kokers goed schoon en droog (!) hebt geblazen, zou ik ze goed volblaffen met een goede bodyschutz die ook echt flexibel blijft maar meteen roestwerend is.  Ik gebruik hier altijd die van Im-Pro, maar die serie mag in Nederland niet meer verkocht worden :evil: ;D. Ik heb toentertijd de laatste flessen (dacht 57 stuks) bij de importeur weggekocht.

Dat dunne ML spul ben ik niet zo'n voorstander van en daarom altijd dat grei van Im-Pro erop als we gelast hebben.  Ik heb er toentertijd ook de 760 mee gedaan (onderkant en kokers), is nu een aantal jaren al geleden maar nog steeds flexibel heb ik van de week gezien.  Bij de 760 was het alleen een probleem om alle afwateringsgaten in de kokers goed open te houden met dit spul, maar is wel gelukt en het water kan ook zo weer uit de kokers lopen wat erin komt.  Weet niet of de 850 deze afwateringsgaten ook heeft (dacht het niet om eerlijk te zijn)

Wat het laswerk betreft zou je dat op verschillende manieren kunnen doen.... Zoveel mensen, zoveel manieren natuurlijk ;D.  Waarom weet ik niet maar ben zelf absoluut geen voorstander van het zogenaamde 'proplassen' alhoewel dit wel vaak de makkelijkste manier is om te doen.  Wij lassen het of helemaal af rondom (dat is ook het meest stevigste van alle lassen maar vraagt wel enige kennis ivm krom trekken plaat door de hitte wat mogelijk is nu) of lassen met stroken van 2-2.5 cm aaneen en dan een 5 mm niets en dan weer een strook van 2-2.5 cm.  Maar het is gebleken dat met de laatste methode eigenlijk meer werk in gaat zitten, als je het netjes wilt doen als compleet aflassen.  Hoe beter / netter je last (en het dus echt goed schoongemaakt is) des te minder werk heb je later om het echt netjes af te werken zodat je het echt bijna niet meer kunt zien.

850 T5 Freak

De kokers lopen door tot bijna de verstevingsplaten van het subframe en wanneer je de doppen eruit haalt kan deze mooi doorluchten. Dat spul wat Taranis zegt klinkt ook wel goed aangezien jou chemisch goedje niet meer te leveren is  ;D dat laswerk komt wel goed, vrouwlief heeft een mini classic gehad  :eusa_shifty: maar Dirk kan ik de rest nu het beste met metaal menie behandelen en dan tectiel?
Zo had ik het namelijk met het minitje gedaan....
Bedankt zovast!!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

UserID6342

Volgens mij moet dat wel kunnen hoor, maar ik zou toch kiezen voor een een goede, spuitbare, schutz ipv tectiel (maar dat is puur persoonlijk).  De artikelen van Caprotech hoor ik erg veel goede verhalen over uit de restauratie wereld.  Het is dat ik dat Im-Pro spul nog voldoende heb staan maar anders ging ik dat nu gebruiken.

Kijk hier maar eens:

http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Caprotech_produkten.htm

850 T5 Freak

Ok duidelijk, nu ik toch bezig ben ga ik van het weekend ook maar de dorpels demonteren. Daar zal ook wel een aantal verrassingen zitten  ;D de voorkant is wel 100% roestvrij qua kokers e.d. dus dat scheelt weer  :)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

TIMON

Citaat van: 850 T5 Freak op 13-06-2016 22:19:02
Ok duidelijk, nu ik toch bezig ben ga ik van het weekend ook maar de dorpels demonteren. Daar zal ook wel een aantal verrassingen zitten  ;D de voorkant is wel 100% roestvrij qua kokers e.d. dus dat scheelt weer  :)

Ik zeg succes 😆
85011940

850 T5 Freak

Gisteravond maar even de dorpels eraf gehaald en het valt mee, LV nagenoeg niks RV bij voorste gat is het wat aangetast maar niet doorgerot. De bodem LV heeft wel een plekje maar oppervlakkig gelukkig....
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

850 T5 Freak

het was oppervlakkig  ::)





nog wat gevonden, hier zit redelijk wat ruimte tussen de platen hierdoor is er een open verbinding met de kokers. kan het kwaad geen idee maar er gaat wel nadenkit over.



De reden voor een andere hemel, schuim is verpulverd :eusa_wall:



Hond nieuw plekje gevonden  :eusa_think:



interieur verder gedemonteerd > compleet dash/kachelhuis/isolatie etc.



Verdamper heeft betere tijden gekend  ;D



dus bij deze wordt de lijst weer langer en langer  ;D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

elianmars


StefanCJ

Gaaf om te zien hoe grondig je het aanpakt, klasse!

maruska

mooi werk ! geeft voldoening ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

850 T5 Freak

Ja dat dacht ik ook  :D enfin de auto staat toch geschorst dus waarom niet haha. Maar goed de planning is als volgt:

-v bumper demonteren
-binnenschermen voor demonteren
-schermen lv rv demonteren
-tank/uitlaat/hitteschilden etc etc demonteren
-alle slechte plekken aanpakken
-auto gaat dan naar een bedrijf die de gehele bodem e.d. gaan behandelen zodat over 100 jaar deze CY er nog steeds staat  ;D

Wanneer dit gedaan is ga ik alles wat kapot/versleten/vergaan is vevangen repareren en de auto weer terug in elkaar zetten, dus voorlopige lijst:

-verdamper
-foam kachelhuis
-zonnedak unit vervangen
-hemelbekleding vervangen
-handremkabels
-ac condensor terug bouwen en leidingwerk
-stoelen repareren
-stuurwiel herbekleden
-speakers vervangen
-cdwisselaar aansluiten
-brandstoftank slangenwerk beugels etc rep/vervangen
-achteras reviseren


Shall i continue?  :eusa_shifty:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

koen.s

Altijd leuk dit project te volgen, mooi hoe alles wordt aangepakt  :eusa_clap: