Airbags controleren n.a.v. sticker op deurstijl

Gestart door Raf, 06-01-2004 20:55:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raf

op de deurstijl van mijn 850 hangt een plakker met daarop twee datums voor het vervangen van de airbags.
is het nodig om die te vervangen? waarschijnlijk wel want anders zetten ze het er niet bij!
wat resultaat geeft het als je de airbags niet verwisselt?

wie heeft dit al eens gedaan?
waar heb je dat dan laten doen?
hoe heb je dat dan gedaan?
en ....  wat heeft dat gekost??

veel vragen in een keer maar ik lees het wel!

Raf

De gustibus non disputandum est!

TTT242

Wie? Ik nog niet.
Waar? In de Volvo garage natuurlijk; zou niet graag hebben dat er iemand anders aan ligt te klooien.
Hoe? Ik dacht dat ze die airbags als een ganse module ineens vervangen
Kosten? Zal wel aan de dure kant zijn, maar veiligheid heeft zijn prijs.
Onlangs hebben ze thuis in de buurt op het bedrijventereein van een auto-transporteur 15 nieuwe wagens opengebroken en enkel de airbags uit het stuur gehaald!

Heb vorige week eens gekeken in handleiding en er stond in dat de sips- side airbags als die aanwezig zijn, er een stickertje opzij van de zetel moest zitten- niet te zien bij mij- Maar in de deur staat een stickertje dat de airbags in 2008 vervangen moeten worden en de sidebags ook. Nu weet ik het helemaal niet meer of mijn V70 sips-sidebags heeft?

Off Topic; Zeg Raf, hoeveel km staat er al op de teller van je rode estate hierboven. Ik denk dat hij eens binnen moet voor een grote beurt ;D
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

BenC70ES

Elke S/V/C70 heeft Sips-bags en vanaf '99 C70 en iets later ook S/V70(maar weet niet juist wanneer) die grote sips-bags tot tegen plafond en Whips.

850 vanaf model '95...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Hedwig

Op het 700 forum is er al eens discussie geweest over het vervangen van de airbags en volgens de kenners heeft VOLVO de vervangingstermijn reeds verschillende keren verlengd en is men op dit moment op een termijn van 15 jaar.
Misschien kan Walter ons hier verder mee helpen.

Hedwig
There is no substitute for driving a 780

Jacco850

Ik heb in het boekje wat in mijn 850 lag gelezen dat het systeem na 10 jaar nagekeken moet worden.
Ik heb een 95er dus moet er volgend jaar aan geloven. ;)

Rob A

Een aantal jaren geleden heb ik de vraag aan Volvo USA (waar ik toen woonde) gestelt voor de 780 die ik toen had. Die melden mij toen dat betreffende periode 15 jaar geworden was maar dat de auto na 10 jaar op de computer gezet moest worden om eventuele fouten in het airbag systeem uit te lezen.
Rob A
'99 S70 2.0 LPi 235Kkm
'89 745

denkweb

Citaat van: Raf op 06-01-2004 20:55:45
op de deurstijl van mijn 850 hangt een plakker met daarop twee datums voor het vervangen van de airbags.
is het nodig om die te vervangen? waarschijnlijk wel want anders zetten ze het er niet bij!
wat resultaat geeft het als je de airbags niet verwisselt?

wie heeft dit al eens gedaan?
waar heb je dat dan laten doen?
hoe heb je dat dan gedaan?
en ....  wat heeft dat gekost??

veel vragen in een keer maar ik lees het wel!

Raf




Er staat op je sticker niets over vervangen. Ik had deze vraag al eens gesteld bij de dealer op een sleuteldag en het gaat om een check van de electronica rondom de airbags... niet veel loos dus. (net zoiets als de 'visuele aircocheck')

hunter2

als alles goed werkt krijg je een nieuwe sticker met een verlengings datum van ik geloof 5 jaar and thats it
HUNTER PARTS

Raf

Citaat van: denkweb op 12-07-2004 19:00:27
Er staat op je sticker niets over vervangen. Ik had deze vraag al eens gesteld bij de dealer op een sleuteldag en het gaat om een check van de electronica rondom de airbags... niet veel loos dus. (net zoiets als de 'visuele aircocheck')

dan zullen we dat eens plannen voor de volgende sleuteldag hé  ;)
die jongens zullen dat er wel snel effe tussendoor kunnen doen, niet?

Raf
De gustibus non disputandum est!

bart

Volgens mij is hetg idd alleen controle en geen vervanging.
Overigens heb ik wel side bags, maar heb ik niet zo n grote sticker op de deurstijl... Vond ik altijd al vreemd
Hoe kan dat ? 850 t5 1995

Ben123

Die termijn is inderdaad 15 jaar geworden!

Jeroentjuh

Citaat van: bart op 16-07-2004 13:46:38
Overigens heb ik wel side bags, maar heb ik niet zo n grote sticker op de deurstijl... Vond ik altijd al vreemd
Hoe kan dat ? 850 t5 1995

Ooit schade gehad en nooit een nieuwe sticker geplakt.....

macdriver

ik heb ook maar eens geinformeerd omdat mijn auto ook de 10 jaar is gepaseerd en de chefmonteur vertelde mij dat volvo ieder jaar bekijkt of het noodzakelijk is om bepaalde jaargangen te gaan vervangen.Dus als er na 12 jaar een heleboel auto's bij de dealer met problemen met de airbag komen dan gaat volvo er op inspelen en een jaartal bekend maken voor het vervangen van de airbag.Zolang je lampje op je dashboard gewoon uit gaat hoef je nog nergens bang voor te zijn.Dit is wat ik te horen kreeg

basphil

#13
   Goedendag.

Mijn volvo v70 wordt aankomend 10 jaar oud en nou kwam ik erachter dat je dan het SRS systeem moet laten controleren bij de volvo dealer.
Wat gaan ze dan precies doen en weet misschien iemand wat de kosten daar ongeveer van zijn.
Ik heb al verschillende zoek pogingen gedaan op het 850forum/volvoforum maar zonder resultaat.

          (trouwens Prettige feestdagen toegewenst)


    Met vriendelijke groet  Bas

basphil

Hier zijn we weer en er blijkt dus wel op het forum over te zijn geschreven , maar de meningen zijn verschillend.

   http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=3853.0

Misschien is er iemand  die het vrij recent heeft laten controleren bij de dealer en dan ben ik wel benieuwd wat de uitslag daarvan was.

  Met vriendelijke groet Bas.