Software uitlezen km-stand?

Gestart door WG, 11-01-2010 15:30:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WG

Is er software (freeware o.i.d.) verkrijgbaar voor het uitlezen van de km-stand via OBDII? Iemand enig idee waar deze te vinden zou kunnen zijn en/of wat zoiets zou kosten als het niet gratis te krijgen is?

Thijssie!

Jep ET heeft MTE softloader in de verkoop, daar kan je vanalles mee uitlezen. Tis alleen een beetje duur. Als ke alleen de KM-stand wil weten is het goedkoper en gemakkelijker om even langs de dealer te blazen...

WG

hmm, das jammer, maar toch bedankt.

Thijssie!

Als je vaste klant bent doen ze het wel gratis hoor ;)


WG

wordt toch lastig als je in het buitenland staat om een auto te kopen.

Thijssie!

Dan is het inderdaad niet gratis denk ik :eusa_think:



;D

Bas850

Even hierop aanhaken, kunnen we hier wat mee:

OBDII car running diagnose

En nu zelf ecu's flashen en nog voor geen 20 euro:

OBDII flashing





"to finish first, you first have to finish"

Henk855

Citaat van: Bas850 op 11-01-2010 15:48:34
Even hierop aanhaken, kunnen we hier wat mee:

OBDII car running diagnose

En nu zelf ecu's flashen en nog voor geen 20 euro:

OBDII flashing







Denk dat het zelf ecu's flashen  niets gaat worden bij onze auto's, een goed stuk diagnose software zou zeer welkom zijn.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

WG

Ben nog eens aan het zoeken geweest op het net. Heeft er al eens iemand geprobeerd om de originele volvo-software voor dit soort dingen te downloaden als torrent en kan dat werken? Moet je dan Vadis hebben? Via de piratebay is het te downloaden iig, vraag me alleen af of het zomaar gaat draaien op een willekeurige laptop en als het dat doet, of het gaat werken met zo'n usb to obdII kabel die je overal voor een habbekrats kunt krijgen.

)()()sT

Lees dit eens:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20689.0.html

Ik wil ook nog steeds zo'n kabel bestellen en dito software... Ik weet alleen niet of je, naast de code's e.d. ook de ori. km-stand kan uitlezen ermee ;)

WG

Heb allang kabel en software. Gekocht via ebay.de voor een paar tientjes. Vol-fcr is een leuk programmatje, maar echt diep kun je er niet mee. Ik heb wel ook Obdtool. Daarmee kun je ook de sensordata in realtime uitlezen en loggen. Maar nog steeds geen km-standen. Ik denk dat ik maar eens wat torrents ga zoeken en wat proberen. Als het iets geeft dan geef ik wel een gil.