S70 Dash in een 850 knutselen

Gestart door -D©©©L-, 15-01-2010 11:45:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Ik vroeg me af in hoeverre het technisch haalbaar is om een S70 dashboard in een 850 te zetten. Wat is daar voor nodig, is het uberhaupt mogelijk ?

De 850 is een MY1997 en de S70 ook. Ik kom sowieso op het volgende:

- Middenconsole + deurpanelen
- Aanpassen raambediening in LV portier
- Aanpassing naar S70 ECC unit.
- Kachelhuis ?
- Stuur kolom ? meen dat er wijzigingen gedaan zijn


Sbv

Ik heb nog een onderstel deel van dashbord liggen van een S/V70 als je daarmee wilt experimenteren.

Bevestiging is dacht ik gelijk. Kabelboom  naar schakelaar ?
Andere stekkers ?

UserID6342

Ik weet dat de stuurkolom van een S/V 70 in een 854/855 past, maar of dit andersom het geval is weet ik niet.

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 15-01-2010 13:12:34
Ik weet dat de stuurkolom van een S/V 70 in een 854/855 past, maar of dit andersom het geval is weet ik niet.

Als de stuurkolom van een S70 in een 850 past, is dat voldoende. Meen dat een S70 een extra stalen buis van de A stijl naar de stuurkolom heeft lopen.  :eusa_think:
De kabelboom naar de stuurkolom schakelaars en de claxonring zal ik eens op papier naast elkaar leggen (schema's).

De klokkenwinkel van een 1997 850 past in een 1997 S70 maar die van een S70 past elektrisch ook in een 850 (afhankelijk van het modeljaar).


elianmars

Ik vroeg het me een paar weken geleden ook af of het mogelijk zou zijn.

Ik liep namelijk met het idee om een 850 om te bouwen naar een V70.
Voor de fiscus een 15 jaar oude 850 rijden, maar optisch een V70R (Zijn er 15 jaar oude DOP's? :angel:).

Misha

Citaat van: elianmars op 15-01-2010 13:35:04
Ik vroeg het me een paar weken geleden ook af of het mogelijk zou zijn.

Ik liep namelijk met het idee om een 850 om te bouwen naar een V70.
Voor de fiscus een 15 jaar oude 850 rijden, maar optisch een V70R (Zijn er 15 jaar oude DOP's? :angel:).

Is het dan niet handiger om het 850 chassisplaatje om te schroeven ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

henry classic v70

Citaat van: Misha op 15-01-2010 13:47:48
Is het dan niet handiger om het 850 chassisplaatje om te schroeven ?

Maar dat mag toch helemaal niet.......................
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hans Duiven

die moet je ook niet schoeven maar er 'netjes' in lassen  :-X

Hans

)()()sT

Citaat van: elianmars op 15-01-2010 13:35:04
Ik vroeg het me een paar weken geleden ook af of het mogelijk zou zijn.

Ik liep namelijk met het idee om een 850 om te bouwen naar een V70.
Voor de fiscus een 15 jaar oude 850 rijden, maar optisch een V70R (Zijn er 15 jaar oude DOP's? :angel:).

Geen diesels i.i.g..... net niet   ;D
Maar goed, zulke gedachten zouden ook in mij opkomen  :eusa_shhh:

thuur

Kachelhuis is anders, maar of je het moet vervangen voor de passing van het dash weet ik niet.


Gr ;)

elianmars

Citaat van: )()()sT op 15-01-2010 16:46:40
Citaat van: elianmars op 15-01-2010 13:35:04
Ik vroeg het me een paar weken geleden ook af of het mogelijk zou zijn.

Ik liep namelijk met het idee om een 850 om te bouwen naar een V70.
Voor de fiscus een 15 jaar oude 850 rijden, maar optisch een V70R (Zijn er 15 jaar oude DOP's? :angel:).

Geen diesels i.i.g..... net niet   ;D
Maar goed, zulke gedachten zouden ook in mij opkomen  :eusa_shhh:

Ik liep met die gedachten, toen m'n dieselpomp begon te lekken. Ik had 't toen even helemaal gehad met Roetmobiel en was al aan het zoeken op Marktplaats naar een 850. En dan gewoon een benzine uitvoering. Roetmobiel strippen, alles overbouwen op de 850 en klaar  ;D

-D©©©L-

Zijn er misschien mensen die foto's hebben van een verdamper wissel o.i.d. van beide modellen ? daar zou toch wat op te zien moeten zijn.

elianmars

Heb je hier iets aan, Marco?



-D©©©L-


M a r c

Het is te doen, een Duitse klant van me heeft het gedaan, was wel veel werk om alle electronica werkend te krijgen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl