Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maruska

ik heb 6000K
ik vind 4300K te licht

en zo heeft iedereen een persoonlijke voorkeur ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

triton

Zal wel kijken wat voor setje het dan wordt. :eusa_whistle:
Professioneel raddraaier

Ewout Schalkwijk

Er is een reden dat 4300K de kleur is die de (meeste) fabrikanten standaard monteren in de auto.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Citaat van: grijzev70tdi op 14-11-2013 18:36:20
Welke reden?

Vraag het ze. Ik verwacht dat dat de beste temperatuur voor het meeste licht (weerkaatsing) is. Als 6000k of 8000K beter was geweest, was dat wel de OEM keuze geworden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Ik heb zelf ook 4300K, dat lijkt inderdaad het meest op het originele licht.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2013 18:37:55
Ik verwacht dat dat de beste temperatuur voor het meeste licht (weerkaatsing) is.

Klopt, al zijn er ook die beweren dat 6000K beter is. Uiteindelijk moet je gewoon kiezen wat je het mooist vindt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Robster480

4300K heeft een gele gloed, 6000K is witter.
Ik had eerst 4300K, maar nu 6000K en dat bevalt een stuk beter :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2013 18:37:55
Citaat van: grijzev70tdi op 14-11-2013 18:36:20
Welke reden?

Vraag het ze. Ik verwacht dat dat de beste temperatuur voor het meeste licht (weerkaatsing) is. Als 6000k of 8000K beter was geweest, was dat wel de OEM keuze geworden.


Ewøut

4300 K benadert heet meeste daglicht en dit licht is inderdaad het effectiefste in omzetten van licht naar zicht.
Waarden daarboven bevatten enigszins blauw dat de lichtsterkte beïnvloedt.

Broabander

5000K (minder gangbare soort) en 6000K is BMW/Audi kleur zegmaar, wit met een héél licht blauw gloedje. Heb het zowel bij mijn 850 gehad (aftermarket) als nu in de Ibiza (met OEM lenslampen) en vind het absoluut niet 'te blauw' ofzo, beste kleur.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

KIM

Citaat van: Broabander op 14-11-2013 19:32:23
5000K (minder gangbare soort) en 6000K is BMW/Audi kleur zegmaar, wit met een héél licht blauw gloedje.

Inmiddels niet meer; ook zij gebruiken 4300 K tegenwoordig.

UserID6342

Het is persoonlijk wat iemand mooi vind, vaak (zo niet meestal) is hoe hoger het getal des te harder / blauwer het licht. Ook is het strikt persoonlijk te noemen hoe iemand 'licht' ervaart.  Simpel gezegd waar de een met 4300K meer als voldoende licht heeft, zijn het voor de ander kaarsjes en ziet er geen ruk mee.

Mijn persoonlijke ervaring is hoe harder het licht, des te meer ik zie (dit ook ivm toenemende mate van nachtblindheid).  Al diverse malen uitgeprobeerd in origineel af fabriek met gloedjenieuwe auto's en diverse after market Xenon.

triton

#641
Was vanavond even bij de sleutelboer om mijn contactsleutel bij te laten maken.
Hij zegt dat gaat niet zit een chip in , waarop ik zeg doe maar zonder dan haal ik de chip eruit en plak deze aan de binnenzijde van stuurkolom.
Ok zegt hij dat gaat wel kost U 27,50 .
Waarop ik zeg laat maar.
Dus nu is mijn vraag : als ik 2 sleutels heb met de chip van een andere auto wat heb ik dan nodig bv. de antennering of gaat dit via ecu ofzo.

Professioneel raddraaier

razorx

Het voordeel van 5000K is dat die wat makkelijker te matchen vallen met LED's. Zo oogt het wat samenhangender.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: triton op 14-11-2013 20:44:19
Was vanavond even bij de sleutelboer om mijn contactsleutel bij te laten maken.
Hij zegt dat gaat niet zit een chip in , waarop ik zeg doe maar zonder dan haal ik de chip eruit en plak deze aan de binnenzijde van stuurkolom.
Ok zegt hij dat gaat wel kost U 27,50 .
Waarop ik zeg laat maar.
Dus nu is mijn vraag : als ik 2 sleutels heb met chip van een andere auto wat heb ik dan nodig bv. de antennering of gaat dit via ecu ofzo.



Je hebt in ieder geval de startblokkering nodig, Wellicht ook de Alarm lock module.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

triton

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-11-2013 21:34:02
Citaat van: triton op 14-11-2013 20:44:19
Was vanavond even bij de sleutelboer om mijn contactsleutel bij te laten maken.
Hij zegt dat gaat niet zit een chip in , waarop ik zeg doe maar zonder dan haal ik de chip eruit en plak deze aan de binnenzijde van stuurkolom.
Ok zegt hij dat gaat wel kost U 27,50 .
Waarop ik zeg laat maar.
Dus nu is mijn vraag : als ik 2 sleutels heb met chip van een andere auto wat heb ik dan nodig bv. de antennering of gaat dit via ecu ofzo.



Je hebt in ieder geval de startblokkering nodig, Wellicht ook de Alarm lock module.

Ewøut

Dus een sleutel laten bijmaken en de transponder in stuurkolom plakken zou moeten werken?
Professioneel raddraaier