Triton always on the move

Gestart door triton, 18-01-2010 22:53:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

triton

Citaat van: Sbv op 14-11-2013 23:41:31
Citaat van: triton op 14-11-2013 22:49:46
Weet ik Marcel maar wil graag 2 sleutels om te kunnen starten.

Het is een Canbus auto, ik zou gewoon netjes een sleutel bij laten maken en in laten leren dan ben je klaar. Durf zo niet te zeggen of je alles om kan zetten namelijk


Dat kan maar dan heb ik nog steeds aparte sleutels om de deuren te openen in geval van lege accu.
Zou mooi zijn als ik alles 1 zou kunnen maken zonder al teveel moeite.

Professioneel raddraaier

Sbv

denk simpelste is nieuwe sleutel voor contact slot erbij en losse bijpassende cylinder voor deur erbij

triton

Vanmiddag nog even inkopen gedaan 10 liter 5 w40 en 15 liter koelvloeistof rood -40 .
En natuurlijk een vers oliefiltertje.
Toevallig op MP een setje 8000k gescoord , als dit niks is dan hoef ik ook geen petje te kopen.
Professioneel raddraaier

innocenti

Citaat van: triton op 14-11-2013 23:49:13
Citaat van: Sbv op 14-11-2013 23:41:31
Citaat van: triton op 14-11-2013 22:49:46
Weet ik Marcel maar wil graag 2 sleutels om te kunnen starten.

Het is een Canbus auto, ik zou gewoon netjes een sleutel bij laten maken en in laten leren dan ben je klaar. Durf zo niet te zeggen of je alles om kan zetten namelijk


Dat kan maar dan heb ik nog steeds aparte sleutels om de deuren te openen in geval van lege accu.
Zou mooi zijn als ik alles 1 zou kunnen maken zonder al teveel moeite.


Even hardop meedenken.
Een nieuwe sleutel kan je laten maken bij een speciale sleutelboer die de code van de transponder kan uitlezen en een nieuwe sleutel kan programmeren.
Dan moet je theoretisch de cilinders van Stefan kunnen monteren en de code van de oude transponder in de sleutels van Stefan over kunnen zetten. Of klapsleutels bestellen waarin je de oude transponder in zet.

triton

Citaat van: innocenti op 15-11-2013 21:10:55
Citaat van: triton op 14-11-2013 23:49:13
Citaat van: Sbv op 14-11-2013 23:41:31
Citaat van: triton op 14-11-2013 22:49:46
Weet ik Marcel maar wil graag 2 sleutels om te kunnen starten.

Het is een Canbus auto, ik zou gewoon netjes een sleutel bij laten maken en in laten leren dan ben je klaar. Durf zo niet te zeggen of je alles om kan zetten namelijk


Dat kan maar dan heb ik nog steeds aparte sleutels om de deuren te openen in geval van lege accu.
Zou mooi zijn als ik alles 1 zou kunnen maken zonder al teveel moeite.


Even hardop meedenken.
Een nieuwe sleutel kan je laten maken bij een speciale sleutelboer die de code van de transponder kan uitlezen en een nieuwe sleutel kan programmeren.
Dan moet je theoretisch de cilinders van Stefan kunnen monteren en de code van de oude transponder in de sleutels van Stefan over kunnen zetten. Of klapsleutels bestellen waarin je de oude transponder in zet.

Mijn idee en dan dus voorlopig de transponder aan de stuurkolom plakken.
Professioneel raddraaier

innocenti


triton

Morgenochtend eerst even langs Stefan in Utrecht en dan door naar de sleuteldag in Woerden.
Heb er zin in.....
Professioneel raddraaier

StefanCJ

Gezellig André. Sander is er ook rond 0900. Ik ben alleen de thermoskan vergeten mee terug te nemen dus koffie moet ik nog even fixen.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 15-11-2013 21:58:36
Gezellig André. Sander is er ook rond 0900. Ik ben alleen de thermoskan vergeten mee terug te nemen dus koffie moet ik nog even fixen.
3 kopjes en snel wandelen  ;D

elianmars


StefanCJ

Dan is het koud voordat ik er ben. Dan kan ik net zo goed het restje geven dat er nog in zit  ;D

triton

Ik neem wel koffie mee.
Iemand nog suiker en melk?
Professioneel raddraaier

triton

#672
Vanmorgen eerst bij Stefan langs geweest om een contactslot en een paar andere dingetjes op te halen.
Daarna naar de sleuteldag in Woerden.
Hier heb ik de oliewissel met nieuw filter gedaan en gelijk de koelvloeistof vervangen bij 461170 km.
Het nieuwe koelvloeistof tankje is ook weer gemonteerd.
Gisteren had ik ook nog een setje xenon 8000k gescoord en deze er dus ook maar gelijk in gezet .
Lichtbeeld is mooi en niet te blauw, dus hoef ik geen petje te kopen.
Knoopie heeft de hele tijd geholpen en geouwehoerd , dus dat was best gezellig .
Ik heb tenslotte nu een groene kopie van zijn blauwe R tdi.

Daarna de mac nog even gesponsord en gelijk even de linkerkoplamp wat lager gesteld.
Onderweg ging na 40 kilometer mijn kvs lampje branden dus nog even wat er bij gedaan en daarmee was het dagje vol.

Organisatie bedankt en voor mij zeker voor herhaling vatbaar
Professioneel raddraaier

elianmars

Was het nog een beetje te doen om het contactslot te demonteren?

triton

#674
Citaat van: elianmars op 16-11-2013 17:13:36
Was het nog een beetje te doen om het contactslot te demonteren?

Heel de stuurkolom meegenomen , net in de schuur het contactslot eraf gesloopt door de breekbouten uit te boren..
Professioneel raddraaier