Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hiker

Vandaag bezig met de deurpanelen achter: rechts achter viel het lampje eruit.....nieuw lampje 'ingevlogen' maar dat hielp niks. Het bleek dat waar het lampje invalt helemaal los te liggen.

Deurpanelen eraf gehaald, en toen bleken er meer ophangpunten los te zitten. E.e.a. vast gelijmd, en meteen maar de rest van de loszittende delen vastlijmen....









Nu geen tijd meer, dus even zonder deurpanels rijden.....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Bas850

Citaat van: elianmars op 04-02-2011 23:36:06
Haiko, heb je wel deze jongens gebruikt?

http://www.familie-verweij.nl/diverse/veerpootlagernivo.jpg

Die vallen in de bussen en daar tegenaan komen de nivomats. Als het goed is, valt het lager zó diep, dat de demper helemaal niet in het gat van de bus hoeft te vallen.
Heb je ook een foto hoe ze geplaats zijn?
"to finish first, you first have to finish"

Hiker

#212
Vandaag eindelijk het chippie 'echt' uitgeprobeerd. Ik was om 17:30 nog bij Henry classic V70 (bedankt nog voor het frontje!!  :eusa_dance:, nu kan het klussen beginnen: RHD overzetten naar LHD) en wilde persé om 18:45 thuis zijn, om gezamelijk met de kids het jeugdjournaal te kijken.

Als de IGO8 dan aangeeft dat je om 18:58 aankomt moet je wel ietsje harder rijden dan 130.........

Tot Meppel normaal gereden (110) en daarna lekker het gas erop.....totdat er een Cayenne voorbij kwam. WAT een acceleratie heeft de roffel van 145 naar 160! Na iedere afremactie heerlijk doortrappen van 110/120 naar 160: Machtig ;D ;D

@ bas850:
CiteerHeb je ook een foto hoe ze geplaats zijn?

Het plaatsen van de bussen stelt echt niks voor: (ET geeft er een handleiding bij). Het komt op het volgende neer:


  • Koop 4 langere bouten (4cm)
  • Haal de 'plankenboel' uit je achterbak
  • Leg je achterbank plat, dan kan je er beter bij
  • Draai de grote moer van de demper een beetje los (beide kanten)
  • krik de wagen op (ik deed het met een garagekrik op de trekhaak
  • Draai de grote moer van de demper een helemaal los (beide kanten)
  • Draai de kleine boutjes los
  • Haal 'kapje' eraf
  • Plaats bus
  • Kapje er op
  • Grote bout eropzetten
  • 4 kleine boutjes aandraaien
  • Grote moeren handvast vast
  • auto laten zakken
  • grote moeren vastdraaien

onduidelijke foto, maar je ziet het wel:



andere draad:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47480.30/topicseen.html#quickreply

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

#213
Net even (45 minuten) de 'Komfortblinker' eingebaut  :eusa_doh:....oh nee ingebouwd.

:eusa_whistle: van een cent, al was het eerste draadje doorknippen even :eusa_think: Maar het ging makkelijk.

Alleen knippert hij 4 x in plaats van 3 keer  ???...Maar goed, ik merkte de afgelopen tijd wel op de autobahn dat na 180k km in een V50 je er wel aan gewend raakt dat bij baan wisselen hij 3 x knippert. Ik heb hier en daar denk ik wel eens iemand laten schrikken  :-[ tijdens de ritten met de Roffel


Vanmorgen 180 km gereden, merendeel snelweg..rijdt erg komfort-abel ;D

Dank aan spijky voor z'n goede How to......
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

mmmmm toen ik net thuis kwam ging ineens het motormanagement-lampje branden..... ???

Morgenvroeg zou ik naar Wageningen tuffen, maar dat wordt nu even wat later: 8:30 hangt hij aan de uitlezer om te zien wat er loos is......... :eusa_pray:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Merk je geen verschil met rijden?

Bij mij ging het lampje branden toen er teveel water in het brandstoffilter zat. Maar ik voelde toen wel dat de wagen in een soort noodloop ging. Had wat minder vermogen.

Nadat ik het filter had afgetapt, ging het lampje vanzelf weer uit.

Hiker

Eigenlijk geen idee, heb hem nog even stationair laten draaien met de kap open....geen rara geluiden, en met wat up-reffen ook normaal......

Dan maar wat later bij de klant... :eusa_eh:

Klein detail toegevoegd....EN JA HIJ ZIT TÉ SCHEEF!!!!



En 2 leuke van de tellerstanden.....qua 7's: hoe krijg je het voor elkaar, ik reed op dat moment net weg.........ik heb er ook bij toeval een paar met volgens mij 18:18 en 18 gr


"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

De storing bleek na uitlezen met de cruisecontrolesensor te maken te hebben....koppelings- en rempendaal.....storing gewist en heb vervolgens 200km met de cruise gereden zonder problemen.

Hij heeft ook de sensor van de airco schoongeblazen. Ik had tot nu toe 3 x dat na het starten de lampjes van de airco-knoppen gingen branden. Direct ook een reset via de OBD van de airco gedaan.

Alles loopt weer als een trein...
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Het is tijd voor nieuwe zomerbanden  :eusa_dance:....en dan natuurlijk de vraag :eusa_doh:: welk merk en welke maat?

Na diverse topic's en (Duitse) bandentests te hebben gelezen kom ik uit op de Dunlop Sport Maxx TT. Conclusie op basis van de prijs (autobandenmarkt) en de testresultaten.

Maar nu de vraag: welke maat? Nu liggen om de pegs Michelin Pilot Exalto 215/45ZR17 (deze zaten eromheen toen ik de velgen overnam van een forumlid). Ik vind ze optisch niet helemaal 100% omdat de bandwang vanaf de velg naar boven wat schuin afloopt.

De velgmaat is: 8Jx17x46 (Is dit de originele R velgmaat?).

Dus de vraag is: Past 225/45ZR17 hier normaal onder? Ze zijn in ieder geval wel een stuk goedkoper dan de 215.
Of gewoon 215/45/ZR17. Achter heb ik er ?1,5mm of 2 mm spacer tussen.)

De 215's lopen overigens vóór wel in de wielkasten aan bij volledige uitslag.....'dan maar niet volledig het stuur om en 6 x steken voordat je een parkeerhaventje in rijd'   ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

UserID6342

ET maat is al verkeerd en daarom heb je die k*tspacers er tussen liggen, zijn dus niet origineel.  Bovendien ligt er ook nog een verkeerde maat spacers onder want je hebt minimaal 3 mm nodig.  Op een originele velg met ET43 past zonder problemen 215/45-17 en loopt (normaliter) ook niet aan.  Als je zeker van je zaak wilt zijn monteer je 215/40-17 (liggen er bij mij ook onder).

Hiker

Citaat van: Dirk342 op 05-03-2011 12:39:46
ET maat is al verkeerd en daarom heb je die k*tspacers er tussen liggen, zijn dus niet origineel.  Bovendien ligt er ook nog een verkeerde maat spacers onder want je hebt minimaal 3 mm nodig.  Op een originele velg met ET43 past zonder problemen 215/45-17 en loopt (normaliter) ook niet aan.  Als je zeker van je zaak wilt zijn monteer je 215/40-17 (liggen er bij mij ook onder).

mmm, en mij werd verzekerd dat het originele velgen zijn......

Citeerde velgmaat is zeker de originele maat.

Elke originele pegasus velg heeft 8j/et46 en dan heb je 18 inch of 17 inch.

en 225??
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

innocenti

Hoi
Je hebt zeker orginele volvo velgen als je ET46 Pegasus hebt. Alleen zijn ze bedoeld voor een V70N vanaf bj00. Voor kan je uit zonder spacers, achter moet je idd spacers monteren om aanlopen te voorkomen. Titans en Comets zijn ET43, imi pegs zijn ook ET43.

225/45/17 lopen aan en zijn qua omtrek te groot, 3% meer dan orgineel 205/45/17. Omdat je een 8j brede velg hebt kan je echter geen 205 monteren en moet je naar 215 of 225 toe. Voor de omtrek heb je 225/40/17 nodig, maar deze heb ik nog nooit kunnen vinden. Dus is 215/45/17 het beste alternatef om deze velgen op een classic te monteren

Voor het aanlopen kan je het beste de witte stuurbegrenserblokjes op je draagarmen monteren. Ik heb ze ook icm de PEGS ET 46 en bij mij lopen ze niet aan met 215/45/17



Hiker

Het worden de Dunlops Sport Maxx TT 215/45ZR17-91! ;D

Citeerde witte stuurbegrenserblokjes op je draagarmen

@ innocent1: Heb je hier een fototje van en waar koop ik die??
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

innocenti

Ik heb er geen foto van. Koop je bij de Volvo dealer en zijn er in 2 uitvoeringen: blauw en wit. Wit zijn de dunne, blauwe zijn rampzalig voor je draaicircel.

Als het goed is partnr: 9140386 en je moet er 2 hebben. Weet niet meer of ze per stuk of per 2 verpakt zijn.

Montageadvies. Niet de popnagels gebruiken maar gaten doorboren met rond 4,5 en M4 bout/moer gebruiken. Ik ben er al 2 kwijtgeraakt met de popnagels, nu met bout en moer gaat het veel beter.

innocenti

en goeie keus voor banden. Ik rij zelf met Hankook V12