Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hiker

Citaat van: henry classic v70 op 03-12-2016 23:21:42
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de "eind" plaatjes van het resultaat  :)

Eind-plaatjes zijn er nog niet.

Hij gaat 19-12 nog een keer terug naar de spuiter om de 'oneffenheden' weg te werken. (Niet vanuit mijn vraag, maar zij willen hem terug om 'perfect' werk af te leveren). En 'alles' wat ik tijdens het monteren nog heb ontdekt......Tis meer wat ik heb veroorzaakt.
En omdat het nu zo koud is wil ik buiten niet kitten. Dus zij zetten de deurstrips en spoiler er nog op. En dan moeten de sierlijsten er nog op. Waarvan ik er nog eentje moet polijsten.

En mocht het in de kerstvakantie redelijk weer zijn ga ik de hemel reinigen. Mag wel weer eens na 8 jaar en 300K km.

Verder moet ik, zodra het binnen is, een stelmotor van de kachel vervangen. De 'middelste' knop van de ECC doet het niet meer.....en daarbij geeft VADIS dit aan.

En wat is ht heerlijk om hem door de wasstraat halen na een week rijden. En vervolgens met een doek nadrogen. Hij glimt ECHT ;D

Ik hoop dat we vanaf 21-12 nog van die mooie vriesdagen krijgen. Dan worden er wat mooie plaatjes geschoten.

Qua taxeren: het blijkt dat mijn vaste taxateur wegens ziekte de taxatie niet kan uitvoeren.
Wat zijn jullie ervaringen/ contacten?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

BBS

#1546
Net een mooie vers gespoten wagen en dan haal je hem door de krasstraat? :o
Ik zou het niet durven, veel te bang om er weer krassen op te maken. Gewoon lekker met het handje en 2 emmers gebruiken. 1 om uit te spelen en 1 met het zeepwater. :D

Voor de taxatie weet ik wel wie je in elk geval NIET moet hebben... De Jong klasieker taxaties :eusa_snooty: :eusa_wall:
Die trekt standaard voor elke verandering 500 euro van de prijs af :evil:
En voor diesels haalt 'ie bijna z'n neus op en zijn in zijn ogen net iets meer waard dan de dagwaarde...
Volvoloos....

UserID25761

Citaat van: BBS op 06-12-2016 06:09:16
Net een mooie vers gespoten wagen en dan haal je hem door de krasstraat? :o
Ik zou het niet durven, veel te bang om er weer krassen op te maken. Gewoon lekker met het handje en 2 emmers gebruiken. 1 om uit te spelen en 1 met het zeepwater. :D

Voor de taxatie weet ik wel wie je in elk geval NIET moet hebben... De Jong klasieker taxaties :eusa_snooty: :eusa_wall:
Die trekt standaard voor elke verandering 500 euro van de prijs af :evil:
En voor diesels haalt 'ie bijna z'n neus op en zijn in zijn ogen net iets meer waard dan de dagwaarde...

Ga naar Harry Habraken in Breukelen (0653330780) deze man is eerlijk en heeft mijn N ook net getaxeerd.

RoelNL

Ik zag laatst een een filmpje op facebook, deze ging over auto wassen.

Ze hadden 3 manieren.

1 wasstraat
2 zelf met de hogedrukspuit en autoborstel
3 groep mensen die de auto met de hand deden wassen en drogen met zo'n speciale rubber droog trekker.

De auto was voordat die gewassen was volledig onderhanden genomen door een professionele poetser met alles erop en eraan, met zo'n machine, wax behandeling etc. Ze zagen er als nieuw uit.

3 raden wat het minst slecht was voor de lak.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Hiker

Omdat de Roffel na 3 jaar weer getaxeerd moet worden maak ik voor de taxateur een lijstje ;D met upgrades.
Wijzigingen na vorige taxatie: motor, helder licht, stuur opnieuw bekleed, 320 remmen, spuitbeurt



Upgrades t.o.v. taxatie 27-12-2013
- Vervangingsmotor met 200k
- V50 320mm remset
- Helder koplampen + knippers C70
- Stuur opnieuw bekleed
- Volledige spuitbeurt

Overzicht Tot Nu Toe (december 2016)
- Eindstuk uitlaat- Kofferklep spoiler
- Rubber bumper beschermstrip- Thule trekhaak
- Flatblade achterwisser- Dakstrips ipv dakrails
- Nivomats met verlagingsbussen- Brandblusser bestuurdersstoel
- Spatlappen achter- Opbergbakje linksachter
- Veerpootbrug achter- Veerpootburg voor
- Origineel hondenrek (opklapbaar)- Rubber koffermat
- Alpine 126BT autoradio met ipod aansluitingkabel- D-stijl speakers + actieve subwoofer
- Geïntegreerd kinderzitje middenconsoule achterbank- Rubber vloermatten set
- Stoelkussen + verwarming bestuurderstoel vervangen- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Lederen pookknop en handremgrip- Nieuw bekleed soprtstuur (R)
- Lederen bekleding, verwarmd voor en achter- Lederen R deurpanelen
- Lederen armsteun met bekerhouders- Aluminium dashboard inleg (Alter 2)
- VW Comfort richtingaanwijzer relais- Ruitenwisser interval relais
- Extern iGO8 4.2" navigatiesysteem- Flatblade ruitenwisserbladen
- Volwaardig reserve wiel- Luxe instap deurlijsten
- Motormanagement software optimalisatie- Blauwe naaf dopjes
- 4x origineel Comet 17" velgen 205/45-17 winterbanden- 4x origineel Pegasus 17" velgen 215/45-17 zomerbanden
- XC blokjes grill- Heldere koplampen/knippers C70
- R-bumper kompleet met rooster- Plugs om wissergaten af te dekken
- R voorveren- Luxe kentekenplaten

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

De taxatie wordt uitgevoerd door http://dejongklassiekertaxaties.nl/ , zelf V70R rijder :D

Gaat lekker zo: accountant 850R liefhebber, taxateur V70R leifhebber, (EN m'n vrouw XC70N liefhebber ;D)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Citaat van: RoelNL op 06-12-2016 09:20:05
Ik zag laatst een een filmpje op facebook, deze ging over auto wassen.

Ze hadden 3 manieren.

1 wasstraat maar dan wel met zachte doeken, ipv die plastic borstels ala jaren 90
2 zelf met de hogedrukspuit en autoborstel
3 groep mensen die de auto met de hand deden wassen en drogen met zo'n speciale rubber droog trekker.

De auto was voordat die gewassen was volledig onderhanden genomen door een professionele poetser met alles erop en eraan, met zo'n machine, wax behandeling etc. Ze zagen er als nieuw uit.

3 raden wat het minst slecht was voor de lak.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Petrus64

Citaat van: Hiker op 06-12-2016 11:06:56
De taxatie wordt uitgevoerd door http://dejongklassiekertaxaties.nl/ , zelf V70R rijder :D

Ben benieuwd hoe dat gaat, een post eerder gaf aan dat je de Jong juist niet moest hebben.  :eusa_think:

RoelNL

Citaat van: Hiker op 06-12-2016 11:10:09
Citaat van: RoelNL op 06-12-2016 09:20:05
Ik zag laatst een een filmpje op facebook, deze ging over auto wassen.

Ze hadden 3 manieren.

1 wasstraat maar dan wel met zachte doeken, ipv die plastic borstels ala jaren 90
2 zelf met de hogedrukspuit en autoborstel
3 groep mensen die de auto met de hand deden wassen en drogen met zo'n speciale rubber droog trekker.

De auto was voordat die gewassen was volledig onderhanden genomen door een professionele poetser met alles erop en eraan, met zo'n machine, wax behandeling etc. Ze zagen er als nieuw uit.

3 raden wat het minst slecht was voor de lak.

De wasstraat was eentje die gewoon met borstels werkte.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Hiker

Citaat van: Petrus64 op 06-12-2016 11:23:28
Citaat van: Hiker op 06-12-2016 11:06:56
De taxatie wordt uitgevoerd door http://dejongklassiekertaxaties.nl/ , zelf V70R rijder :D

Ben benieuwd hoe dat gaat, een post eerder gaf aan dat je de Jong juist niet moest hebben.  :eusa_think:

Ik ook.
Ik ga van het goede van de mens uit. Ik weet uit het vorige rapport wat hij waard is. Dus mocht dit rapport erg afwijken van de vorige, ondanks de veranderingen, weet ik meer. Daarbij heb ik bij mijn verzekering ook navraag gedaan.

Dus voordat de afspraak bevestig vraag ik wel na hoe en wat qua verwachtte waarde.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

The Volvoboy

Citaat van: Petrus64 op 06-12-2016 11:23:28
Citaat van: Hiker op 06-12-2016 11:06:56
De taxatie wordt uitgevoerd door http://dejongklassiekertaxaties.nl/ , zelf V70R rijder :D

Ben benieuwd hoe dat gaat, een post eerder gaf aan dat je de Jong juist niet moest hebben.  :eusa_think:

Dat heb ik van NickGR ook begrepen, die heeft zijn vorige 2.5D daar ook laten taxeren :eusa_think: Mijn auto gaat binnenkort in ieder geval getaxeerd worden door Harry Habraken.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Ik heb mijn wagen ook laten hertaxeren en dat was meer dan een verdubbeling dan wat de Jong deed....

Volgend jaar gaat Marinus de steenslag aanpakken en ik de achterbumper net pdc monteren, en als koen en ik het interieur geverfd hebben gaat ie naar Harry Habraken toe....

Maar de Jong komt niet meer bij mijn wagen in de buurt >:(
Volvoloos....

Hiker

Citaat van: BBS op 06-12-2016 12:29:09


Maar de Jong komt niet meer bij mijn wagen in de buurt >:(

Point taken  :-\

Ga een belletje doen.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

UserID6342

Ik zou persoonlijk ook naar Harry toegaan, die taxeert gewoon goed en zonder dom genuil.

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 07-12-2016 06:56:05
Ik zou persoonlijk ook naar Harry toegaan, die taxeert gewoon goed en zonder dom genuil.

Yep is inderdaad zo, hier staat mijn verslag van juni 2015
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4