Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tdi-R




Ze heeft t prima gedaan naar Zweden 👌🏻
Volvo V70 1999 TDI-R aka KKB

Ewout Schalkwijk

Nu een eigen blog maken? Ik geloof dat we op het moment wel wat nieuwe bloggers kunnen gebruiken. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-08-2018 17:10:47
Nu een eigen blog maken? Ik geloof dat we op het moment wel wat nieuwe bloggers kunnen gebruiken. :eusa_whistle:
idd, als het zo doorgaat dan verdwijnen er de nodige blogs denk ik zo maar

Tdi-R

Citaat van: Sbv op 27-08-2018 19:04:20
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-08-2018 17:10:47
Nu een eigen blog maken? Ik geloof dat we op het moment wel wat nieuwe bloggers kunnen gebruiken. :eusa_whistle:
idd, als het zo doorgaat dan verdwijnen er de nodige blogs denk ik zo maar

Dan zal ik binnenkort een nieuwe blog starten :)
Volvo V70 1999 TDI-R aka KKB

Hiker

Allen,

Mijn oprechte excuses voor het laten verstoffen van mijn blog.

De laatste maanden zijn nogal een rollercoaster geweest, vwb mijn auto's maar ook andere vervelende gebeurtenissen. Vandaar....

Voordat ik eind april naar Frankrijk zou rijden ging de KKB nog even naar de garage omdat hij wat naar rechts hing. Met het schaamrood op m'n kaken moet ik bekennen dat het een bandenspanning dingetje te zijn. :-[

Maar goed, toen ik de auto weg bracht zou ik de leenauto mee krijgen.
Omdat deze er nog niet was en ik echt naar m'n werk moest kreeg ik de V70NN OR R-Design mee.

.....Lang verhaal kort: ik was verkocht. Automaat, heul veul power, strakke velgen, mooie kleur, fijne elektrische achterklep...etc etc.

Bijkomend maar erg vervelend en verdrietig puntje is dat mijn vrouw vanwege haar fysieke toestand niet meer in de KKB kon rijden. Door de straffe vering en platte banden was 1 ritje Thialf goed voor 1 dagje brak... :-\
Dat werd ook erg duidelijk als ik bv de XC mee moest hebben om de caravan op te halen oid en zijn ook ergens heen moest.
Natuurlijk een luxe probleem maar de realiteit is helaas anders.

Met de NN was dit 'probleem' meteen opgelost.

Maar als ik eerlijk ben heb ik er wel buikpijn van. Ik heb erg lang getwijfeld om hem niet te verkopen en hem ergens weg te zetten. Maar naar mate de dagen verstreken dacht ik "wanneer pak ik dan de KKB voor een ritje"....Okay, zet hem maar te koop. Als het niet lukt aan het einde van de vakantie dan zet ik hem alsnog weg. ( Een uitzending van Chasing classic cars waarin iemand z'n auto, die hij 40 jaar in familie bezit had, verkocht met verlies na restauratie gaf de doorslag. Hij zei: het is tijd dat iemand anders hem gaat verzorgen. Dat gaf me moed door te zetten.)
En de gedachte "Als hij maar niet afgeragd wordt"... En dat voor een stuk blik van 20 jaar oud en 500+ kilometers.... ;D
Al met al een erg dubbel gevoel. Maar als ik dan naar de OR kijk..... :eusa_eh:

Hierbij de pics....














"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Ah, ik was te snel met m'n PBtje aan je. Mooie kar man  :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

sander69

Wauw, dat is zeker een mooie kar!!

idd perfecte combinatie zo!
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

)()()sT

Zo zeg, dikke wagen! Rijdt toch wel heel erg lekker hè, zo'n potente diesel. Als trekker bevalt het me ook uitstekend.
En tja, die V70 classic was schitterend natuurlijk, ik kan me niet voorstellen dat ik de R weg zou doen, maar helaas heb je in NL die MRB aan je broek dus het is óf schorsen, óf rijden.

Maarre... hopelijk gaat het momenteel in het normale leven wel beter; da's allemaal veel belangrijker.

T5-4life

#1643
Begrijpelijk die twijfel als je zo veel energie in een auto hebt zitten/gestoken. Maar wat je al zegt: er zijn ook andere zaken belangrijk in het leven. Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

henry classic v70

Schitterende wagen Haiko, Ocean Race in deze kleur zou ook mijn keuze zijn  ;D
..een uitstekende opvolger voor de 426 classic  :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hiker

Citaat van: Tdi-R op 27-08-2018 10:13:01

Zeheeft t prima gedaan naar Zweden 👌🏻

Ik had/heb het altijd over hij  ;D

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Hiker op 30-08-2018 09:42:28
Citaat van: Tdi-R op 27-08-2018 10:13:01

Zeheeft t prima gedaan naar Zweden 👌🏻

Ik had/heb het altijd over hij  ;D




Het logo laat geen enkele twijfel over het geslacht toch? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Emiel

Schitterende V70, veel plezier ermee

Chris

Mooie auto zeg! Ik vind het altijd een erg gave kleur, en goede combi met de velgen.

Veel plezier en veel veilige kilometers gewenst! :)

Hiker

Citaat van: Tdi-R op 21-08-2018 19:16:25
Oh nog een vraagje! Wat zijn de specs van de tuning? ;)

Fasttech orde grote 170 pk met ERG software matig dicht gezet en de ERG definitief verwijderd.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha