Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hiker

@innocenti....kijk, daar heb ik wat aan :eusa_clap:

Betekenen deze foto's dat je inmiddels al deze velgen al eens gehad hebt??

Mooi uitgangspunt voor mij.......bumper, grill, verlaging, lampen/knippers....velgen....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

@elianmars.....Comets of pegs, maar comets zijn haast niet meer te krijgen heb ik zo hier en daar begrepen....Zijn
Meteors 16'' Comets maar dan iets anders http://www.sweden-parts.nl/index.php?page=produkten&categorie=Winterbanden%20Lichtmetaal?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Oh ja, hier nog een paar foto's van mijn Roetmobiel:








(foto's zijn klikbaar voor groter formaat)

elianmars

Citaat van: Hiker op 19-01-2010 23:38:39
@elianmars.....Comets of pegs, maar comets zijn haast niet meer te krijgen heb ik zo hier en daar begrepen....Zijn
Meteors 16'' Comets maar dan iets anders http://www.sweden-parts.nl/index.php?page=produkten&categorie=Winterbanden%20Lichtmetaal?


Comets zijn nog wel te krijgen, hoor. Sowieso in de zilveren kleur. De donkere versie is wat moeilijker te vinden.

innocenti

Citaat van: Hiker op 19-01-2010 23:34:08
@innocenti....kijk, daar heb ik wat aan :eusa_clap:

Betekenen deze foto's dat je inmiddels al deze velgen al eens gehad hebt??
Graag gedaan en ja, alle foto's zijn van mn eigen auto. Alleen de Titans heb ik verkocht. De comets heb ik nog omdat ik geen afscheid kan nemen en ze misschien wel weer ooit onder mn auto komen.

Hiker

@alle dieselaars:

V.w.b. de voorbereiding op de tuning: m'n roffel heeft een grote beurt gehad, alles is nagekeken. De betreffende slangetjes is een goeie.
En belangrijker: wie kan een eerlijk oordeel geven over de staat: de tuner zal het geen re*t uitmaken, de dealer ziet wellicht handel en wil alles wel vervangen, maar geeft als antwoord 'Ja, lastig te zeggen, we geven geen garantie.'

Zelf heb ik tijdens de aankoopcheck bij de dealer de onderkant bekeken en dat zag er schoon en netjes uit. De monteur kon geen vreemde zaken ontdek.
Daarbij heb ik bij de verkoper 6 maanden Bovag garantie, wat aangeeft dat ze vertrouwen hebben in hun auto. Voordat de garantie afloopt laat ik de auto bij de ANWB keuren en alle gebreken kunnen dan binnen de garantie verholpen worden. Dit heb ik al gecheckt: als bijvoorbeeld de fuseekogels te veel speling hebben (ook al heb ik inmiddels 30K gereden) wordt dit gewoon onder garantie gemaakt. De Bovag hanteert de marges van de RDW...

Dus......nog maar eens alles goed laten nakijken...

Wordt vervolgt...
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

knoopie

  :eusa_hand: als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het gewoon niet doen.....
it's a simple......

;)

elianmars

Citaat van: Hiker op 20-01-2010 10:23:04
En belangrijker: wie kan een eerlijk oordeel geven over de staat: de tuner zal het geen re*t uitmaken

Toch wel, hoor. Waar ik de wagen heb laten tunen, vonden ze het wel degelijk belangrijk dat ik 'm in orde had. Bovendien adviseerden ze mij om niet tot het uiterste te gaan qua tuning, om de boel heel te houden (vooral het dubbele vliegwiel wil nog wel eens voor problemen gaan zorgen).

Hans Duiven

Comet velgen!  :eusa_clap:

Ik heb ze zelf ook  ;D

darius


By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2009-04-04


By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2009-04-10

Met R interieur etc zie weblog, o ja gaat snel  ;D
No show, only go.

darius


By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2009-07-30

puberlampjes erop ;D
No show, only go.

Hiker

Het is een tijdje stil geweest maar hier een kleine, helaas, 'droevige' update.

Vanavond had ik een afspraak bij m'n bandenman om het zomerrubber op Columbia's te laten balanceren en monteren.

Afgelopen zaterdag had ik ze al even gemonteerd (m'n buurman blijkt een giga autokrik te hebben) maar een ritje naar Lwd deed me geen goed. Ik voelde het direct. Ik kon niet harder dan 80 km/u rijden. Hij hobbelde en stuiterde alle kanten op.
Thuis de krik maar weer gevraagd en in het donker de winterwielen er weer op gezet.

Dat balanceren had ik dus goed ingeschat want bij de aflevering van de auto eind december had ik direct de wintervelgen laten monteren en die waren niet echt lekker gebalanceerd....helemaal k*t gewoon. De winterwielen zijn wel recht... :eusa_clap:

De eerste blik van Wilfred (de bandenman) zei al voldoende: "Nou daar zit in ieder geval voldoende lood op......en ook lekker aan de buitenkant. En hier zit ook een deukje...". Nadat hij het eerste wiel op z'n machine had gemonteerd draaide het wiel al vanzelf naar de zwaarste kant. Dat fronste zijn wenkbrouwen. Vervolgens zette hij het masjien aan en de slag was met het blote oog te zien.

Hoopvol monteerde hij wiel nummer 2: helaas hetzelfde verhaal: zo krom als wat. Ik probeerde nog voorzichtig of hij het wiel wel recht op de machine had gemonteerd, maar ik wist wel beter.
Helaas waren de 2 laatste wielen niet veel beter. Zo krom als een hoepel. "Dat wordt een slecht nieuws telefoontje morgen naar de verkoper", zei ik.

Conclusie: ik sta nog steeds op wintertrim, en dat met 10C +. En gelukkig rij ik niet zoveel: 200km/ dag.... :(
Morgen ga ik met de garage, waar ik hem heb gekocht en nog tot juni garantie heb, bellen om te horen hoe ze dit gaan oplossen. Wellicht een geluk bij een ongeluk en regelen ze er 17'' Peg's onder (tegen een kleine bijbetaling). Iemand suggesties hoe ik het hem ga voorstellen?

Dit geeft wel weer een deuk in het vertrouwen in de dealer en auto....toch met samengeknepen billen rijden......

Wat me verder opvalt is dat hij van achteren (geen nivomats) dweilt. Als ik op de snelweg wat slinger dweilt hij na, vooral linksachter. Ik hou het nog op de winterbanden maar ik heb het gevoel dat de veren achter slap zijn. Kent iemand deze symtomen?

Qua verdere veranderingen komt het de komende maanden goed (als hij het lekker blijft doen en de garage haar verplichting nakomt): Ik draai sinds maart weer omzet dus vanaf mei gaan de volgende zaken aangepakt worden:

  • Nieuw sport stuur
  • Chippie (bij JB als hij met z'n prijs omlaag wil anders Fasttech)
  • Lederen interieur

Als ik nieuws heb van de garage zal ik het melden met naam en toenaam......

Als iemand nog een interieur (zwart of donkergrijs in goeie staat) heeft liggen hoor ik het graag (PB-tje).
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Jeff

Balen zeg, hopelijk komt het snel goed! Gewoon even contact opzoeken en dan moeten jullie er vast wel uit komen lijkt mij, in ieder geval succes gewenst ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Bas850

Het enige verontrustende wat mij dan te binnen schiet, hoe komt hij aan 4 kromme velgen? Ergens overheen geknald?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

UserID6342

Zonde van de zomerwielen zeg, maar idd lijkt het me als je gewoon een gesprek aangaat met ze dat je er wel uit moet kunnen komen.  Wat betreft het dweilen achter zou ik dat eerder in de schokbrekers als in de vering zoeken persoonlijk.  Als je toch bij de garage bent, laat ze dat dan meteen even nakijken.  Succes alvast.