Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

macdriver

ze zaten er al onder toen ik hem kocht maar op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden voor een leuke prijs.
Als ik wat tegen kom stuur ik je een pbtje
mvg rene

daytonawim

@Hiker,

Als je zo veel wilt doen, kan je mischien wel een R uit Engeland halen, die kosten geen drol daar  8)
Kijk maar eens op Ebay Engeland.

Motor en bak, krijg je ook wel weer verkocht.

darius

Citaat van: daytonawim op 02-04-2010 19:59:04
@Hiker,

Als je zo veel wilt doen, kan je mischien wel een R uit Engeland halen, die kosten geen drol daar  8)
Kijk maar eens op Ebay Engeland.

Motor en bak, krijg je ook wel weer verkocht.

Ik wil dat evtueel wel samen doen want ik heb ook nog het een en ander nodig , interesse pb maar.
No show, only go.

macdriver

ja klopt en bart5 doet dat ook veel begreep ik van hem en daardoor heb ik weer een reservewiel  ;D
alleen in de donkere kleur :eusa_doh:

macdriver

http://www.volvovelgen.com/
met sommige velgen wel duur maar ik kwam hem tegen via google ;D

Ewout Schalkwijk

Misschien is Paashuis nog niet zo gek hoor. Ik heb ooit eens in Drachten voor een 850 geshopped en de verkoper daar, 'die niet helemaal pluis' op me over kwam, probeerde me met droge ogen een duikboot te verkopen. Later in Leiden een mooie gevonden en die in eerste instantie bij auto Heerenveen ondergebracht voor service. Na twee jaar daar stond het huilen me nader dan het lachen. Wat een k*t garage was dat zeg. Alleen Sjoerd was OK. Dat bleek ook wel want later is hij in Gorredijk voor zichzelf begonnen. Mocht je dat adres niet kennen: Hunterparts.

Groet,

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

macdriver

mijn s70 kwam bij paashuis vandaan en deze auto had wel achterstallig onderhoud dus let daar wel op bij paashuis en persoonlijk vind ik hem erg duur met bepaalde type volvo's

Hiker

Even een kleine, grote update.

Inmiddels ben ik weer lekker aan het werk en daardoor mag ik weer lekker hobby-en aan de auto.
De eerste stap doen we vandaag: een set lederen bekleding ophalen. Tis van een forum-lid, dus vertrouwd.

M'n Roffel staat nu bij de garage (zoals je hebt kunnen lezen bij Paashuis) waar een aantal puntjes worden opgelost:

  • Velgen richten
  • ABS-module/printplaat 'weet ik veel' wordt vervangen. (ABS-lampje bleef soms branden
  • En ze zetten het interieur er 'even in'

Als hij dan terugkomt ergens volgende week ga ik de laatste garantieperiode in, dus alle dingetjes sparen om hem half juni, indien nodig, te laten repareren.

Ik zit nog te denken om een ANWB-keuring te laten uitvoeren 'op basis' van de BOVAG-garantie regels om op die manier de laatste verborgen gebreken aan het licht t laten komen. Die kunnen dan nog verholpen worden.

Volgende maand komt er een nieuw sportstuur in met lederen pook. (Ja gewoon nieuw, want dat vind ik nou eenmaal erg fijn, een maagdelijk stuur en pook.)
De maand daarna wil ik toch wel 17"Peg-jes scoren en langs Haaksbergen rijden  :eusa_dance:. Heeft iemand nog ergens voor weinig een (X)C70 blokjes grill overcompleet liggen?

Laat snel weten hoe het leer voelt!!

Friesche groet alvorens we op 'wereldreis' gaan: E'wald - Enschede - L'voorde' - Houten (nw neefje geboren) - weer naar huis..........
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

I NEED HELP.....

Zoals eerder geschreven heb ik een lederen interieur set gekocht.
Bij de installatie blijkt dat het stoelairbagsysteem van mijn '99 voorstoelen 'elektrisch aangestuurd worden' en dat de lederen stoel mechanisch aangestuurd wordt.

Heeft iemand dit al eens opgemerkt en zo ja wat heeft diegene gedaan om alsnog t een en het ander aan de praat te krijgen.

Wellicht kan het elektrische uit mijn stoel overgezet worden naar de 'mechanische' versie van de lederen stoel.

Misschien is er zelfs iemand die elektrische voorstoelen heeft en mechanische wil hebben.

Let me know....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Zoals ik je al in mijn pb heb gemeld, het srs systeem is eenvoudig te foppen met weerstandjes.

Ik heb ze op eBay in Duitsland gekocht. Voor veel te veel geld (ik dacht 15 euro of zoiets), blijkt achteraf, maar goed, het werkt en daar gaat het om  ;D

macdriver

werkt het systeem dan nog wel gewoon?

elianmars

Citaat van: macdriver op 15-04-2010 12:23:12
werkt het systeem dan nog wel gewoon?

Ja. De rest van de airbags die op het srs systeem staan doen het in geval van nood.

Ook de stoelairbags doen in geval van nood hun werk d.m.v. de sensoren in de zijkant.

macdriver

oke je neemt alleen het systeem in de maling zodat je geen foutmeldingen krijgt

Hiker

Even een updatetje:

Gister de Roffel uit L'voorde opgehaald. Hij was daar voor een (bleek achteraf) defecte ABS-printplaat en het richten van 3 van de 4 velgen.

De velgen zijn tot 2 keer toe bij de richter geweest maar trilden op een gegevens moment nog steeds bij >110 kmh.
Toen hebben ze er andere banden omgelegd en was het goed. Hij rijdt super.

Het leer zit er inmiddels in, het srs lampje brandt vrolijk. elianmars komt als het goed is met een kleine instructie om 'de weerstand' er tussen te zetten opdat het srs lampje uit gaat.

Ik wil op de achterbank het bekledingdeel van de achterbank (wat je in de kofferbak ziet) vervangen met dat van m'n oude interieur.

Verder heb ik een originele blokjesgrill op het oog voor € 150......hopen dat ik er nog iets vanaf krijg.

Volgende maand de motor kietelen en dan op zoek naar 17" velgen. Wellicht van een GB R als iemand die gaat halen.....Er zijn gewoon mensen die meerdere setjes 17" velgen hebben liggen dus ik hoop dat iemand over z'n emo-waarde kan stappen en ze voor een schappelijke prijs wil aanbieden..... :eusa_clap:

Het leer ga ik overigens opknappen via de leerlooijer. Heeft iemand een kleurnummer voor het antraciete interieur? Of is een hoofdsteun opsturen noodzakelijk.

Ik heb weer een boel vragen, maar de kennis zit hier gelukkig op het forum... :eusa_dance:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Thys

150 Euro voor een blokjesgrill :o
Is het niet makkelijker om er hier een te halen? Kost je 69 euro + een beetje porto, moet je alleen nog even de slash overzetten.