Ook ik,Rianne, stel me even voor..

Gestart door Rianne, 30-01-2010 22:58:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianne

automaat. :)
rijstijl, mwoah...
niet erg rustig ? :D zeg maar gerust sportief. hou wel van doorrijden.
wel in economic stand, zonder aanhanger.
met aanhanger in sport-stand.

triton

Welkom hier vanaf het westen.
Ik rij ook 1op6á7 maar dan zonder aanhanger.
Maar ja hobby mag geld kosten toch.

Veel plezier met je ROFFEL..

André
Professioneel raddraaier

The Saint

Hoi Rianne, dat is nog eens voorstellen voor gevorderden!

Arko =  Alle Ramen Kunnen Open?  ;D

Groetjes en succes met de Tank!
No shirt no shoes, no pinball

-D©©©L-

Met zware aanhangers is de sportstand niet echt gustig voor de versnellingsbak, die krijgt dan wel erg veel voor z'n kiezen.  Juist rond de 80-90 km/h merk je misschien wel eens "pendelen", dat is het moment dat je hem in "3" zou mogen zetten om overbelasten van de bak te voorkomen.

Met een automaat zie ik zelf vaak dat mensen met eigenlijk teveel gas van de plek gaan, en dit ook vaak te lang vasthouden bij het naderen van een verkeerslicht. Vervolgens stevig remmen om op tijd tot stilstand te komen. Juist in dat spel ligt heel veel winst qua verbruik. In principe kan je bij vertrekken vanuit stilstand het toerental constant houden op ca 2500 rpm. Je eindigt dan vanzelf op ongeveer 90 km/h. Daarna een weinig gas bijgeven zonder dat de bak terugschakeld. Dan geef je al teveel gas.
Het is even wennen, maar scheelt wel heel veel verbruik. Toch ben je zeker niet de langzaamste in het verkeer.

Las ik nou ergens dat je een lambda lampje had dat de klokkenwinkel gezellig verlicht ?

killerbee

Welkom Rianne.
Mooi voor gesteld.  ;D ;D ;D

Ga je ook mee naar de meeting op 28/2  ??? ??? ??? ???

EdenAli

En weer een Alter 1 erbij

Succes Rianne mooie bak

Laserblue

Citaat van: -D©©©L- op 31-01-2010 09:08:16
Met zware aanhangers is de sportstand niet echt gustig voor de versnellingsbak, die krijgt dan wel erg veel voor z'n kiezen.  Juist rond de 80-90 km/h merk je misschien wel eens "pendelen", dat is het moment dat je hem in "3" zou mogen zetten om overbelasten van de bak te voorkomen.

Met een automaat zie ik zelf vaak dat mensen met eigenlijk teveel gas van de plek gaan, en dit ook vaak te lang vasthouden bij het naderen van een verkeerslicht. Vervolgens stevig remmen om op tijd tot stilstand te komen. Juist in dat spel ligt heel veel winst qua verbruik. In principe kan je bij vertrekken vanuit stilstand het toerental constant houden op ca 2500 rpm. Je eindigt dan vanzelf op ongeveer 90 km/h. Daarna een weinig gas bijgeven zonder dat de bak terugschakeld. Dan geef je al teveel gas.
Het is even wennen, maar scheelt wel heel veel verbruik. Toch ben je zeker niet de langzaamste in het verkeer.

Las ik nou ergens dat je een lambda lampje had dat de klokkenwinkel gezellig verlicht ?

en als je dus achter dit soort mensen rijdt ga je ze inhalen  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

-D©©©L-

Citaat van: Laserblue op 31-01-2010 10:06:58
Citaat van: -D©©©L- op 31-01-2010 09:08:16
Met zware aanhangers is de sportstand niet echt gustig voor de versnellingsbak, die krijgt dan wel erg veel voor z'n kiezen.  Juist rond de 80-90 km/h merk je misschien wel eens "pendelen", dat is het moment dat je hem in "3" zou mogen zetten om overbelasten van de bak te voorkomen.

Met een automaat zie ik zelf vaak dat mensen met eigenlijk teveel gas van de plek gaan, en dit ook vaak te lang vasthouden bij het naderen van een verkeerslicht. Vervolgens stevig remmen om op tijd tot stilstand te komen. Juist in dat spel ligt heel veel winst qua verbruik. In principe kan je bij vertrekken vanuit stilstand het toerental constant houden op ca 2500 rpm. Je eindigt dan vanzelf op ongeveer 90 km/h. Daarna een weinig gas bijgeven zonder dat de bak terugschakeld. Dan geef je al teveel gas.
Het is even wennen, maar scheelt wel heel veel verbruik. Toch ben je zeker niet de langzaamste in het verkeer.

Las ik nou ergens dat je een lambda lampje had dat de klokkenwinkel gezellig verlicht ?

en als je dus achter dit soort mensen rijdt ga je ze inhalen  ;)

Dat valt heel hard mee.

Laserblue

Citaat van: -D©©©L- op 31-01-2010 10:10:44
Citaat van: Laserblue op 31-01-2010 10:06:58
Citaat van: -D©©©L- op 31-01-2010 09:08:16
Met zware aanhangers is de sportstand niet echt gustig voor de versnellingsbak, die krijgt dan wel erg veel voor z'n kiezen.  Juist rond de 80-90 km/h merk je misschien wel eens "pendelen", dat is het moment dat je hem in "3" zou mogen zetten om overbelasten van de bak te voorkomen.

Met een automaat zie ik zelf vaak dat mensen met eigenlijk teveel gas van de plek gaan, en dit ook vaak te lang vasthouden bij het naderen van een verkeerslicht. Vervolgens stevig remmen om op tijd tot stilstand te komen. Juist in dat spel ligt heel veel winst qua verbruik. In principe kan je bij vertrekken vanuit stilstand het toerental constant houden op ca 2500 rpm. Je eindigt dan vanzelf op ongeveer 90 km/h. Daarna een weinig gas bijgeven zonder dat de bak terugschakeld. Dan geef je al teveel gas.
Het is even wennen, maar scheelt wel heel veel verbruik. Toch ben je zeker niet de langzaamste in het verkeer.

Las ik nou ergens dat je een lambda lampje had dat de klokkenwinkel gezellig verlicht ?

en als je dus achter dit soort mensen rijdt ga je ze inhalen  ;)

Dat valt heel hard mee.

en dan krijg je een treintje waar je op de provinciale weg met doorgetrokken streep niet meer voorbij mag  :eusa_wall:  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Rianne

#24
Triton, thanks. Jij doet het helemaal ruig, hahaha :D
En nog zonder (zware) aanhanger ook :P

The Saint, yes. Al mijn ramen kunnen open. Arko dus. De airco is naar zijn gootje.
Een of andere metalen strip voor mijn radiateur kan je uitveren terwijl hij strak hoort te zijn.
De leidingen van de airco zijn allemaal met dik zwart spul ingepakt (?) en hij is niet meer te vullen want het
ventiel is kapot. En het geheel kan zo wel 1100 euro kosten om te maken.....


-DCCCL- Het stadsverkeer doe ik in de sportstand. Laat ik het dan zo zeggen. Op de snelweg zet ik hem vaak in
economic om de reden die jij al zegt. Hij schakeld telkens op en terug zo rond de 90km/u. In economic niet. In "3"
blijft hij toch in lage versnellingen en maakt hij veel meer toeren?? Dan verbruikt hij nog veel meer toch.
En dat van het teveel gas, valt mee. Ik geef vaak geen eens gas, laat hem eerst rollen vanuit de D en beetje gas bij.
Alhoewel sportief optrekken ook wel eens leuk is...! Tegen een Benz C klasse of opgevoerde VW golf die denkt alles te zijn en vervolgens nog sneller zijn ook!
Ik laat hem ook echt wel 'uitrollen' maar met een schakelbak gaat dat veel makkelijker....dus klopt. Ik moet vaak meer
remmen dan in een schakelbak.. En mijn kickdown mag af en toe ook aan het werk hoor. :D
EN de langzaamste ben ik zeker niet, dat vind ik maar al te leuk !

Het lambda brandje lampt idd na vervanging van de startmoter.. moet nog even terug naar mijn vriend de automonteur. :D

killerbee, thanks.
Meeting? Waar???? Ik zal eens zoeken @ het forum naar het topic daarover. die zal er vast zijn :D

Edenali, thanks. Het is ook wel mijn 'trots' hoor....ook al is het maar een "oude volvo" :P :P

Laserblue, in het stadsverkeer haal ik niet snel in of het moet heel ergelijk zijn. Je moet vaak daarna toch alweer remmen dus heeft weinig nut imo...

Provinciale weggetjes met zo'n treintje ervoor zijn inderdaad erg hinderlijk. Maar vaak ben ik ook een oorzaak. Met aanhanger op een 100 weg en dan dus netjes 90/95 rijden vinden mensen ook vervelend.
Maarja volgens wet mag ik niet harder. Helaas pindakaas....

EdenAli


killerbee


Emiel

Citaat van: thuur op 31-01-2010 02:21:41
Ach, als je met een Starlet begint kan het allemaal nog goed komen ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ALKVPOQH

Welkom!


Gr ;D

Is het ooit goedgekomen dan? :eusa_think: ;D

Jij hebt een te goed geheugen. :o
De NX99DF rijd sinds 2008 ergens in Nigeria rond met een mitrailleur op het dak (als de rotte dorpels het hebben gehouden  :eusa_shifty:).

Oja...welkom hier Rianne.




Rianne

Ja dat is waar. "Oude volvo" is eigenlijk een belediging.
De foto waarop die mijn vader gemaakt heeft,  @ de openingspost vond ik het de meest lelijke auto die er was. Dacht
echt 'daar ga ik niet in rijden' maar mijn vader is zo a-technologisch (qua nieuwe technologie, een handigere harry vind je echt niet !!) en toch een foto weten te maken. Dus ik was wel verplicht even te kijken na de moeite die hij genomen had.. haha ..Dus vandaar toch maar wezen kijken, proefrijden en  toen was ik verkocht, :D
Nieuwe remschijven erbij gekregen, door mijn vader gemonteerd en rijden maar. Tot op de dag van vandaag zonder ook maar een centje pijn....
Tuurlijk heeft hij zijn dingetjes wel (deurvanger, bandjes, lampen die weinig licht meer opbrengen, een beurt af en toe ... :P ) maar geen grote dingen. Al 2 jaar fluitend door de APK.. Super dus!

en euh, Emiel bedankt.. whaha
Volg het verder niet helemaal meer over de starlet :P


jgvdv

hey dat is de pomp op de scheiding ;)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan