Motor uitval, zowel op lpg als op benzine

Gestart door Snellebaksteen, 07-02-2010 13:15:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

Niet erg veel gereden de laatste week: Carnaval enzo.Ook deze week nog niet veel.
Maar dat wat we gereden hebben was probleemloos. Ik heb nog niks vervangen, de schoongemaakte krukas sensor zit er nog steeds in. Vanochtend is mevr. op en neer geweest naar Antwerpen zonder problemen en volgende week moet ik wellicht op en neer naar Parijs dus een paar mooie proefritjes zitten er naast het gebruikelijke woon-werk wel aan te komen.
De nieuwe sensor ligt samen met een dopje en rateltje in de auto dus het vervangen is snel genoeg gebeurd.
In Maart hebben we een bruiloft in Schotland waar we met de auto naar toe gaan (whiskey transportje....) door de chunnel, lekker wat kilometers draaien in 4 dagen dus voor die tijd zal ik alles nog eens nalopen. Eerst maar weer eens lekker rijden.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Misha

Veel plezier dan !

(En vergeet het olielampje niet  :evil:)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

cas

heij,

lees net in ander topic, de connector op de LMM. dat die niet jofel meer was. kan geen kwaad om er een nieuwe van een " nieuwer" model even op te zetten?

zou op zich ook kunnen toch?

of ben je er al uit  :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Misha

Citaat van: cas op 17-02-2010 10:14:00
heij,

lees net in ander topic, de connector op de LMM. dat die niet jofel meer was. kan geen kwaad om er een nieuwe van een " nieuwer" model even op te zetten?

zou op zich ook kunnen toch?

of ben je er al uit  :)
Hij heeft een 10v.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

 ;D
Wat er niet op zit, kan ook niet stuk  :eusa_dance:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

cas

ok√© ! niets gezegd  ;D  en weer wat geleerd. geen LMM op een 10V 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elmarconi

#67
Geweldige topic-kick.
Heb het fenomeen dat de 10V automaat nu voor de tweede keer na langere stilstand (+7 dagen) wel start, maar beetje rommelig loopt.
Kort ritje, denk aan < 5 min, thermometer net iets onder het midden. Dan uit, boodschapje doen, enkele minuten en dan weer starten.

Geweldig beroerd, ploffen, backfire, niet lopend te houden onder de 2000 rpm. Zie filmpje onder.

Eerste keer verweet ik de accu en het koude weer.
Toen met veel moeite en starthulp aan de praat gekregen, 2 uur stationair laten lopen, nog steeds haperen en stotteren bij gasgeven.

Relais 103 overbrugd, hielp ook niet.

Uiteindelijk verse accu erin, en het probleem deed zich eigenlijk niet meer voor.
Auto gebruikt voor woon-werk (<10minuten, daarna 8 uur stilstand, ergo afkoelen) of langere rit, > 30 minuten.

Zojuist na de 7 dagen weer een kort ritje < 5 min, en zelfde verhaal. Nu met lichtbeelden!

https://drive.google.com/file/d/1N_Xae6TKDUPR_ck7FRtA5jyM6BlSE6R_/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1NRwCvAutwGhisR-n9sRzW_72977YY2yE/view?usp=sharing

Observatie: vallende toerenteller. Oorzaak?

Ik lees:
Nokkenassensor die gedurende opwarmperiode fubar gedrag gaat vertonen? Hoe te meten?
Krukassensor vies/defect? 310 Ohm op de multimeter, 330 Ohm zou het moeten zijn?
ECU? Ref: https://volvo850forum.nl/index.php?topic=82164.msg1693367#msg1693367

Nog meer goede tips?
Wil er over 2 weken mee naar de Poolcirkel en zit dan niet op dit soort gedrag te wachten...
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

#68
Topic-kick again.
Reed vanochtend met de 10V naar werk, niks aan het handje. zojuist terug, in de straat valt ie uit, start nog 1 x, niks.
Oorzaak toch dalende temperaturen? Vochtig? Stond weer bijna een week stil.
Dit heeft 'ie al bijna een 10 maand niet meer gedaan.

Heb obv de vallende toerenteller gekozen voor de verdachte ECU, en deze er dus uitgetrokken, beide liggen nu op de verwarming.
Straks een poging doen met opgewarmde ECU.

Vraag: iemand in Twente een Siemens ECU voor een 10V te leen om eea uit te sluiten?
https://drive.google.com/file/d/1KcqweziGE6OfTJkI7sx8Mki-vQ2Ksr0o/view?usp=sharing

Begrijp uit Ref: https://volvo850forum.nl/index.php?topic=82164.msg1693367#msg1693367 dat die dingen uitwisselbaar zouden moeten zijn.
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 20-10-2023 18:36:24Heb obv de vallende toerenteller gekozen voor de verdachte ECU, en deze er dus uitgetrokken, beide liggen nu op de verwarming.
Straks een poging doen met opgewarmde ECU.

Hmmm, 1 x starten, direct lopen.
Er nog in gekeken, nisk te zien.
https://drive.google.com/file/d/1DtiVge8JQUUf07PvpkZlad1cr5mfXTGO/view?usp=share_link
--
Autogas Inside . . .

Jerra

Ik heb geen toestemming om je drive link te openen, woon zelf in Velp maar heb misschien een reserve ECU over. Als je een foto plaatst check ik het morgen even qua nummers
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

elmarconi

Citaat van: Jerra op 21-10-2023 13:26:19Ik heb geen toestemming om je drive link te openen, woon zelf in Velp maar heb misschien een reserve ECU over.
Als je een foto plaatst check ik het morgen even qua nummers

Hmmm, https://drive.google.com/file/d/1KcqweziGE6OfTJkI7sx8Mki-vQ2Ksr0o/view?usp=sharing

nummers: S103955411C P9432617 C001 1T90062824 T99103
--
Autogas Inside . . .

pcpg.janssen

Ik zit toch te denken aan een massa probleem, vooral omdat je het hebt over een vallende toerenteller. Exact dat probleem had ik ook in een oude S40 (1997). Nadat ik de accu kabels heb vervangen, is het probleem nooit meer terug gekomen. De oude kabels zagen er toen overigens niet slecht uit, maar kennelijk waren ze toch niet helemaal fris meer.

Jerra

Ik heb er toch niet zo een liggen helaas.
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.