hoogste stand aanjager blijft draaien!

Gestart door Nelis32, 09-02-2010 21:45:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Nelis32

Hallo,
Een tijdje geleden gaf ik een goeie poep gas om even iemand voorbij te gaan en toen sprong uit het niets m'n kachel in de hoogste stand (stand 4 zullen we maar zeggen) en het regelbare gedeelte werkte niet meer.
Het rare is, dat deze stand altijd draait, ook als de sleutels uit het contact zijn :eusa_doh: . Nu heb ik dus die zekering eruit getrokken zodat de accu niet leeg trekt.

Heeft iemand wel is van dit probleem gehoord of iemand die enig idee heeft waar ik het moet zoeken?

M'n dynamo was ook kapot, maar geen idee of dat er mee te maken kan hebben. Die heb ik eruit gesloopt en laten reviseren. Dit werkt nu dus wel weer.

Ik weet dat er hij een foutcode geeft alleen ik ben helaas nog niet erg succesvol met m'n obd 2 link aan m'n laptop.

Als iemand hier wel is van gehoord heeft o.i.d. hoor ik dat graag!
Het gaat overigens over een 850 2,5 TDI uit 96


Vriendelijke groet,
Nelis

Jeff

Misschien is een voorstel ronde in het topic wie ben ik, ook geen verkeerde zet ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Ludo

Jefke, ga elders neuzelen.

;D

Nelis, de ventilator is gezekerd met 2 zekeringen.
1 voor stand 4 en 1 voor de overige standen.
je hebt 1 zekering verwijderd?, werken de andere standen dan wél?.
Als die werken, zoek eens op kachelweerstand.

thuur


Nelis32

Ok bedankt voor de input, ik zal dan met die kachelweerstand verder gaan.
Ludo, die kachelstanden 1tm3 doen het niet als ik zekering van 4 eruit heb getrokken. Die zekering van 1,2,3 is nog wel goed.
Wellicht is dit ook de foutcode ik hoop die uitleeslink morgen werkend te hebben.

cas

iderdaad 100% kachel weerstand  ;D  koude boel dan nu in je auto, of plug je nu elke keer die zekering erin als je van huis gaat.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Nelis32

Citaat van: cas op 10-02-2010 16:34:04
iderdaad 100% kachel weerstand  ;D  koude boel dan nu in je auto, of plug je nu elke keer die zekering erin als je van huis gaat.

Met rijwind valt de kou nog wel mee, overal flink op t gas dus  :eusa_silenced:

Vandaag 2e hands kachelweerstand gehaald bij onderdelen bedrijf. Die heb ik er nu in gezet, de stand 4 blijft niet meer draaien meer met de zekering erin, maar de rest doet het ook nog niet. Moeten die foutcodes toevallig eerst gereset worden?
Groet

jberg

als je wilt voorkomen dat je kachelweerstand naar de filistijnen gaat moet je zorgen dat je parafaan niet vol met sneeuw

Thys

Zonder resetten van foutcodes zou hij het gewoon moeten doen. Controleerd voor de zekerheid even of je kachelfan niet vastgelopen is. Anders blijf je weerstanden oproken. Vraag me niet hoe ik dat weet :eusa_doh:

Zijn er trouwens niet verschillende typen weerstanden gebruikt, voor de diverse kachelsystemen? Met/zonder airco, ECC?

Nelis32

Citaat van: thyzerrr op 10-02-2010 19:30:38
Zonder resetten van foutcodes zou hij het gewoon moeten doen. Controleerd voor de zekerheid even of je kachelfan niet vastgelopen is. Anders blijf je weerstanden oproken. Vraag me niet hoe ik dat weet :eusa_doh:


Ja die fan liep wel wat zwaarder en dat blijkt inderdaad het resterende probleem. Dit motortje heb ik laatst vervangen voor eentje van de sloop, maar zal nu toch moeten geloven aan een nieuwe denk ik. Morgen toch nog even kijken of ik het motortje nog kan opkalefateren.
De fan draait dus nu heel even, daarna de foutcode wat iets met de amperes te maken zal hebben.

paarse850

Jberg, wat bedoel je met sneeuw in je parafaan en de kachelweerstand?

martinint

@ Nelis,

zoek even goed naar het draadje voor het vervangen van de kachelmotor.
Daarin staat niet alleen hoe het werkt maar ook het bosch nummer van het motortje alleen, dit kost minder dan de helft van orgineel Volvo en is makkelijk te wisselen.

Ik heb het vorig jaar ook gedaan.

Succes
Martin

Thys

Hoe heb je het schoepenrad van de oude motor verwijderd, en weer op de nieuwe vastgezet? Die zijn namelijk nogal aan elkaar gehecht...

martinint

Het rad op de work mate gelegd en voorzichtig het asje er uit getikt.
Het stelt echt niets voor, lijkt spannender dan het is.

Ik ben slecht in zoeken maar is een complete foto reportage van how to do.

Gr Martin

cas

ff het borggoedje ( rode verf?) wegkrabben, en dan idd met gepast geweld. ik heb het eerste stukje het rad in de hand gehouden, en dan slaan, de rest met een deuveltje ( plat) of een oud schroevendraaiertje, er door heen slaan.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....