Een jaar geleden kocht ik deze R bij Cor Sanders in Veldhoven.. Over de staat bij aankoop en de ervaring opgedaan bij Cor is al uitvoerig gesproken..
Zoals hij op deze foto staat(is de advertentie foto) heb ik hem gekocht.. aangezien ik het leuk vind de blogs van anderen te lezen besloot ik zelf om er ook maar 1 te maken

Na aankoop begon het mij te kriebelen,zoals bij de meeste denk ik die net een andere auto gekocht hebben..
Ik heb hem aan een uitgebreid onderzoek onderworpen,en het een en ander vervangen..
ik ben begonnen met een grote beurt en heb daarbij meteen de upgrade gedaan naar 302 mm schijven van het merk pagid, met jurid remblokken.. de schijven zijn geperforeerd..
Eerst had ik schijven van Delphi,maar die waren na 4000 km al krom..

foto van mijn comets,met de geperforeerde pagids.. en mijn maatje ligt er naast

Na de beurt maar gaan rijden en in de loop van de km's toch het optisch ook wat gaan vervangen..
een lijstje:
Veerpoot brug
orgineel honderek beige nieuw
Rubberen mat in koffer org. volvo
vloermatten org volvo
V 70 achterlichten nieuw
dubbele simons uitlaat
3"downpipe rvs
Comets met nieuwe winterbanden
nieuwe michelins 4 maal
nieuwe varta accu
spatlappen achter org volvo

In het afgelopen jaar daarnaast volledig stage 0 uitgevoerd.. verdelerkap,rotor en bougie kabels vervangen org volvo
bougie's org volvo
complete carter ventilatie vervangen
alle vacuum leidingen vervangen
Afelopen maandag complete distributie vervangen,multie riem en alle looprollen org volvo,als ook de 2 nokkenaskeeringen..
ook weer beurt uitgevoerd met alle orginele volvo onderdelen
achter remschijven ook geperforreerd pagid's in bestelling
koplampwissers motors links en rechts org volvo nieuw
Nieuw koelwater reservoir met groene dop
Nieuwe interieurfilterhouder en interieurfilter org. volvo

ook heb ik de auto volledig gepolijst met een best mooi resultaat

Langzaam aan kwam het idee de auto te laten overspuiten,omdat er toch wel wat plekjes opzitten die mij steken

ik weet het het blijft een oude auto,maar toch..
ik heb de afgelopen week wederom via de dealer een nieuwe achterbumper en voorspoiler ontvangen..na betaling uiteraard

Ook heb ik de plak folie op de achterste wielranden tegen de steenslag gekocht samen met de kleine stukjes folie die op de achterportieren zitten gekocht..
Mijn Volans heb ik deze winter laten poedercoaten,en zullen zodra de auto gespoten is weer gemonteerd worden..En 2 van mijn volans waren wat slingerig dus heb ik die laten richten.. In het najaar zullen mijn comets eenzelfde behandeling ondergaan
zoals het er nu voor staat gaat de auto begin april naar de spuiter,ik zelf ga hem helemaal slopen..
Ongetwijfeld ben ik nog veel dingen vergeten,bijvoorbeeld alle dingen die ik via sloperijen heb vervangen,maar die aanvullingen zal ik vanzelf(als ze me weer te binnen schieten) plaatsen..

Groeten Arjen