V70® Pearl Saffron, de 528i en de Swift...

Gestart door t_w, 14-03-2010 23:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

t_w



    Inhoudsopgave:



    INTERIEUR

    Afgerond:
    Todo:

    • Irritant krakende rolhoes / panelen naast rolhoes fixen... Status: rolhoes in de hoek van de schuur gesmeten... >:(


    EXTERIEUR

    Afgerond:


    MOTOR

    Afgerond:


    ONDERSTEL

    Afgerond:


    OVERIGE OPTIES

    Afgerond:




    Na een goede  2 jaar naar alle tevredenheid rond te hebben gereden in een echte Nederlandse Volvo, de 480 Turbo, begon toch de wil naar 'iets anders'.

    Zoektocht begonnen naar een C70, maar wel een saffron T5 met een handbak. Blijkbaar lagen die niet voor het oprapen. Wel relatief veel T5's, ook nog wel wat in Saffron Pearl, maar die twee items in combinatie met een handbak was toch wel 'zeldzaam' te noemen (in ieder geval wat betreft de exemplaren die te koop waren ;) )

    Tijdens de diverse speurtochten op het World Wide Web kwam ik een V70R tegen. Saffron, Fwd én een handbak...
    Tjah... Toch maar eens wat verder verdiept in de auto.
    Waarschijnlijk hoef ik hier niet uit te leggen dat wanneer je eenmaal bent wezen kijken (incl. een proefrit) dat je al snel verkocht bent...

    Met als logisch gevolg dat ik nu de trotse eigenaar ben van een mooie V70R...

    In de meeste Blogs hier staan alle plannen met de auto beschreven. Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk (nog?) niet echt veel plannen heb. Misschien enkele kleine aanpassingen, maar dat zal de tijd gaan uitwijzen.

    Uiteraard wel de auto in een goede (nog betere?) technische staat brengen...

    1 van de concrete plannen is in ieder geval wel een carkit plaasten. Heb hier al wat topics gevonden die me daarbij gaan helpen. Vorderingen post ik hier wel weer ergens ;)

    Aangezien ik in mijn 'voorstel topic' al een redelijke hoeveelheid foto's van de 480 Turbo heb geplaasts, zal ik jullie dat hier besparen...

    Hans Duiven

    Van harte welkom op het forum!

    Mooie V70!

    Hans

    t_w

    #2
    Hier wat foto's zoals de auto er bij stond toen ik hem kocht:




















    Zowaar al de eerste 'begroeting' met de S70R van Robbie, een 'collega 480 rijder', die onlangs ook een vervolg voor de 480 gekozen heeft  ;)













    Vulk

    Heel knappe verschijning! Houden zo.

    FGG

    Welkom op 't Forum.

    Altijd weer mooi zo'n Saffron V70R. :eusa_clap:

    FGG

    Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
    Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

    MarcoV

    Heel mooi exemplaar, ziet er geweldig uit!
    Veel plezier met de R,

    MarcoV ;)

    )()()sT

    Heeeeeel mooi!
    De wagen heeft hier al eventjes op het forum rondgezworven, en dat blijft ie dus ook.

    Veel plezier ermee. Zo'n saffron... ik zou 'm best willen  :azn:

    UserID6342

    Welkom hier en je hebt een schitterende V70 hoor.  Blijft altijd mooi zo'n Saffron, ik vind het een van de mooiste kleuren om te zien.

    t_w

    #8
    Bedankt voor de positieve reacties!

    Mezelf de afgelopen weken toch weer een aantal keer betrapt op bellen in de auto, dus die carkit moest maar wat sneller komen dan gepland  ;).
    Een poging gedaan om het forum hier af te zoeken, maar mijn eigen zoek algoritme (lees: kijk en klik aan systeem ;) ) werkt beter dan de zoekfunctie hier op het forum.

    Carkit is een Parrot 3100 geworden.

    Toch een paar erg handige topics gevonden:

    1: Wat is de beste plaats voor je carkit
    2A: Hoe sluit je dit aan op een originele Volvo radio met versterker
    2B: Hoe sluit je dit aan op een originele Volvo radio met versterker

    en nog eentje van buiten het forum, hoewel enigszins overbodig na het doorlezen van de bovenstaande twee topics:
    3: Aansluitschema SC900 (mbt de mute ingang)

    Let op, de beschrijving hieronder is enkel geschikt / getest op een SC900 met externe versterker en center speaker in combinatie met een Parrot CK3100

    Stap 1: de plaats voor de carkit.

    Uiteraard eerst zelf maar eens in de auto gaan zitten om te kijken waar ik een 'nette' plek voor de carkit kon vinden. Daarna het aangegeven topic doorgespit.
    Moet zeggen dat ik de plek die "MarkoC70T5" aangaf in het topic, namelijk op de plek van het muntenbakje, wel erg fraai vond!
    Eerlijk is eerlijk, qua bediening is het natuurlijk niet zo handig als midden op het dashboard, maar het oog wil natuurlijk ook wat!

    Dus, het bakje maar eens verwijdert om te kijken wat de bevestigingsmogelijkheden zijn.
    Bakje wip je er zo uit trouwens (was al 1 bevestigingsclipje afgebroken zag ik, dus enige voorzichtigheid is wel op z'n plek...)
    Het muntenbakje is ook zo verwijderd, wanneer je de achterkant van het bakje omhoog kantelt klikt deze er zo uit.



    Stap 2, het aansluiten...
    Wil hier gebruik maken van een paar foto's van FrankvdAa uit het hierboven genoemde topic.

    De originele bekabeling is niet 1 op 1 toe te passen op een SC900 met versterker en centerspeaker.
    Dus tijd voor het betere 'sloopwerk'. Wanneer alle overtollige kabels zijn weggehaald houd je relatief weinig over (ben niet van plan om de carkit nog ooit te gebruiken in een andere auto).

    Zie hier een PDF met het aansluitschema voor de SC900 en de parrot CK 3100.
    Link naar schema in PDF

    Dit houd je dan aan bekabeling over, dit kan dus allemaal weg:



    Ik heb de mutebox onder het dashboardkastje geplaatst, daar is ruimte zat. Verder heb ik de beplating van het dashboard boven de pedalen weggehaald om daar de microfoonkabel langs te leggen, samen met de kap om de A stijl. Microfoon zit nu in de linker bovenhoek van de voorruit. Geen enkele last van echo of rondzingen van het geluid.



    Resultaat:
    Radio springt op 'Telephone Mute' wanneer de gsm overgaat
    Alle speakers worden gedempt, geluid carkit loopt over de centerspeaker

    Carkit past precies op het plekje van het muntenbakje






    Prima oplossing!


    PS. let wel op dat je de carkit niet te hoog plaatst, dan wil de asbak niet meer los...

    Robster480

    Mooie oplossing Thijs! Zit ook op de perfecte positie daar ;) En tsja, dat muntenhoudertje gebruik je toch niet :)
    1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
    1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
    1994, 235 Red 480 S <Sold>

    elianmars

    Citaat van: Robster480 op 23-03-2010 00:07:02
    En tsja, dat muntenhoudertje gebruik je toch niet :)

    Ikke wel  :eusa_shifty:

    Robster480

    1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
    1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
    1994, 235 Red 480 S <Sold>

    )()()sT

    Ik ook, altijd handig voor de centjes voor het winkelwagentje  ;D
    Mooie oplossing!

    FGG

    Citaat van: elianmars op 23-03-2010 00:08:52
    Citaat van: Robster480 op 23-03-2010 00:07:02
    En tsja, dat muntenhoudertje gebruik je toch niet :)

    Ikke wel  :eusa_shifty:

    Waar maak je je druk om, nog even en je hebt niet eens een V70.

    Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
    Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

    )()()sT