Michelin Energy versus Pirelli P7 op een Volvo 850 estate 2.5?

Gestart door ape, 16-03-2010 12:58:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ape

Hallo,
Heb net een Volvo 850 2.5 estate gekocht en wil de zomerbanden (195/60 R15) vervangen.

Ga er 15.000 km per jaar mee rijden en gebruik in de winter winterbanden. Wil met mijn volle Volvo van de zomer naar Italie.

Heb begrepen dat de Pirelli en Michelin banden beide goede banden zijn. Pirelli schijnt beter te remmen op nat wegdek en Michelin schijnt langer mee te gaan. Pirelli schijnt ook wat rumoeriger te zijn.

Ik neig naar de Pirelli banden vanwege remgedrag, maar twijfel een beetje vanwege verhalen dat de Pirelli banden wel heel erg snel slijten.

Hoeveel kilometer zou je met die banden moeten kunnen halen en wat zijn jullie ervaringen met deze banden?

Turbobiker

De Tussenpaus

manvandemaan

Ik rijd al jaren op p6000's, en die bevallen me prima. Had ze ook al onder mijn E30 BMW's. Slijten doen ze natuurlijk, maar niet extreem en je zou zeggen dat je met banden die sneller slijten ook meer grip hebt...
De Michelins ken ik verder niet, maar zal ook best een goede band zijn ja. Mag je wel verwachten ook.

FGG

Ik heb onder mijn 850 altijd de Michelins gehad, mooi stil en veel km's mee gereden. Ik heb geen ervaring met de Pirelli's.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ape

Heb de test bekeken en de P7 komt hier op duurzaamheid goed uit.

http://www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/zomerbanden/Test-zomerbanden-2010.html

Dus het lijkt dan de Pirelli te worden.

Bedankt voor de hulp.

MM

Ik heb de energies. Na montage van de winterbanden (michelin alpin pa3) vind ik ze niet zo stil meer, de winterbanden zijn veel beter... 

jan piet

Citaat van: MM op 16-03-2010 22:05:20
Ik heb de energies. Na montage van de winterbanden (michelin alpin pa3) vind ik ze niet zo stil meer, de winterbanden zijn veel beter... 

Voor mij geen energy's meer: die raken al in paniek voor de bocht aan het gejank te horen. De hogere snelheids premacy's juichen soms bij echt doorjagen, maar janken zelden. Overigens heb ik nog 2 Pirelli's liggen maar ben er met regen niet kapot van.
Gr,JP

evanmandos

om deze nog maar even omhoog te halen:

heb onze v70 maandag voorzien van (2, de andere twee komen nog) bridgestone turanza's in de maat 195/65(klopt de teller ook weer exact en dit lag op de plank :P). Ondanks dat de wagen nog op 2 energy's rijdt, is ie al duidelijk wat stiller en rustiger. Voor de middelzware wagons(slope, ford) vond ik energy's wel hele fijne banden, maar voor onze wat zwaardere wagens is volgens mij deze bridgestone echt de betere keuze!

heb wel ontdekt, mede door de iets te hoge maat, dat het bochtenridderij minstens net zo slechts is als de energy's, maar de keus is ook gemaakt voor comfort, en daarin lijkt deze bridgestone echt beter! Ze zijn wel zekerder in de lange en snelle bochten(snelwegen/afritten).

ape

Ik heb de Pirelli's genomen. Ben er wel tevreden over. Ze remmen goed.

tackle

die michelin energies gaan in ieder geval veeeeeel langer mee dan die pirellis.

De pirelli plakt beter, slijt ook harder.

Jeff

Hier ook Michelin Energy eronder. Aan de voorkant is nu goed versleten na ca 35.*** kilometer. Moet zeggen ben er best tevreden over, mooie goeie band altijd goed genoeg grip. Qua slijtage voor voorbanden vind ik het wel mee vallen aangezien ik ook wel een sportieve rijder ben.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)