Michelin Energy versus Pirelli P7 op een Volvo 850 estate 2.5?

Gestart door ape, 16-03-2010 12:58:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ape

Hallo,
Heb net een Volvo 850 2.5 estate gekocht en wil de zomerbanden (195/60 R15) vervangen.

Ga er 15.000 km per jaar mee rijden en gebruik in de winter winterbanden. Wil met mijn volle Volvo van de zomer naar Italie.

Heb begrepen dat de Pirelli en Michelin banden beide goede banden zijn. Pirelli schijnt beter te remmen op nat wegdek en Michelin schijnt langer mee te gaan. Pirelli schijnt ook wat rumoeriger te zijn.

Ik neig naar de Pirelli banden vanwege remgedrag, maar twijfel een beetje vanwege verhalen dat de Pirelli banden wel heel erg snel slijten.

Hoeveel kilometer zou je met die banden moeten kunnen halen en wat zijn jullie ervaringen met deze banden?

Turbobiker

De Tussenpaus

manvandemaan

Ik rijd al jaren op p6000's, en die bevallen me prima. Had ze ook al onder mijn E30 BMW's. Slijten doen ze natuurlijk, maar niet extreem en je zou zeggen dat je met banden die sneller slijten ook meer grip hebt...
De Michelins ken ik verder niet, maar zal ook best een goede band zijn ja. Mag je wel verwachten ook.

FGG

Ik heb onder mijn 850 altijd de Michelins gehad, mooi stil en veel km's mee gereden. Ik heb geen ervaring met de Pirelli's.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ape

Heb de test bekeken en de P7 komt hier op duurzaamheid goed uit.

http://www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/zomerbanden/Test-zomerbanden-2010.html

Dus het lijkt dan de Pirelli te worden.

Bedankt voor de hulp.

MM

Ik heb de energies. Na montage van de winterbanden (michelin alpin pa3) vind ik ze niet zo stil meer, de winterbanden zijn veel beter... 

jan piet

Citaat van: MM op 16-03-2010 22:05:20
Ik heb de energies. Na montage van de winterbanden (michelin alpin pa3) vind ik ze niet zo stil meer, de winterbanden zijn veel beter...