LvD stelt zich voor

Gestart door LvD, 20-03-2010 01:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biliau

En zo mooi zonder spoiler. Die verknoeien die elegante daklijn. Prachtige auto!

Groet, Leonard

LvD

CiteerEn zo mooi zonder spoiler. Die verknoeien die elegante daklijn.

Kwestie van smaak :). Ik vind 'm zo een beetje een blotebillengezicht hebben. Dus wat mij betreft komt die spoiler er nog wel eens op. Net als licht metalen velgen, met deze putdeksels durf ik me nauwelijks te vertonen...

Maar voor ik begin aan esthetische voor-het-mooie-veranderingen ga ik 'm eerst under the hood aanpakken. Als er dan nog tijd en geld over is komen de esthetische zaken wel aan de orde.

Eerst ga ik de stappenmotor vervangen: hij loopt af en toe niet op gas, dat wordt volgens Verdampère uit Helvoirt met 99,9% zekerheid veroorzaakt door een defect rakende stappenmotor. Vervolgens de airco afvullen, hopen dat die het daarmee weer goed doet. Daarna een goede beurt, waarin ik sowieso de distributieriem laat vervangen. Als ik dat toch aan het doen ben, wat raden jullie me dan verder aan?
- motoroliewissel
- automaatbakoliewissel
- bougies vervangen?
-
-

LvD

#77
Zo, vandaag de airco aan laten pakken. Ben aan 't eind van de dag even langs Airco Check Point in Wateringen gereden. Die werd veel genoemd op 't forum als goede Aircoman. Daar bleek dat de Duitse garage die tijdens de proefrit even snel naar de airco had gekeken het bij het juiste eind had: er zat te weinig middel in. Ook was de spleet in de magneetkoppeling bijna 1 mm, dus gaf de aircoman aan dat het het slimste was om die direct te reviseren: nu kon het zijn dat we het systeem zouden afvullen en dat de pomp als 't echt warm werd niet meer goed zou aangrijpen. Dan weer loshalen en reviseren zou dubbele afvulkosten betekenen. Hij bood aan om het filter te vervangen, af te vullen en de magneetkoppeling opnieuw in te stellen voor € 200,-. En hij kon 't direct doen. Postmodern als ik ben (I want it and I want it now!) sprak mij dat wel aan en hij is aan 't werk gegaan.
Ik heb mij op laten halen door vrouwlief en heb halverwege de avond mijn stoute (hardloop)schoenen aangetrokken om na aankomst een heuse coolingdown te beleven. Man, wat doet-ie 't goed. Dacht even dat het knopje inmiddels ook kapot was, maar kwam er al snel achter dat als je 'm op voorruit ontwasemen hebt staan de airco automatisch aan gaat. Logisch ook. Kortom: puik werk voor een fijne prijs daar in Wateringen en ik zit er weer koud bij. En nu gaat 't daaaagen regenen.

*edit: heb trouwens ook een apparaatje (ELM327) aangeschaft om via bluetooth de OBD uit te lezen en foutcodes te resetten. Voor 3 tientjes, geen geld... Had na zaterdag in het centrum van Delft over de gracht met stapvoets rijden ineens een knipperend pijltje en het motorstoringslampje brandde. Lag waarschijnlijk aan de defect rakende stappenmotor, kon de foutcodes wel met elkaar in verband brengen. Met dat apparaatje de codes gereset en sindsdien alleen op benzine gereden en geen enkel probleem tot nu toe.

LvD

Gisteren naar Helvoirt, Verdampère. Daar de stappenmotor vervangen et voila: geen enkel probleem meer op gas. De kleine was in slaap gevallen en was tijdens het 'sleutelen' (5 minuutjes werk + koffie) lekker blijven slapen ("is dat je navigator?" "ja, hij is nu aan het opladen"). Toen we weer vertrokken werd-ie wakker, had toen bijna twee uur in de auto gezeten. Normaal gesproken zou-ie een drijfnat ruggetje hebben met 't weer van gisteren, maar nu geen centje pijn: heerlijk zo'n airco!

Gisteren ook het dashboard even losgehaald om de oude carkit eruit te halen en te kijken hoe ik de aftermarket afstandbediening het beste kan aansluiten. Daarbij de achterbak maar gebruikt als box, die v70 is wel de ultieme gezinsbak ;D


riQue

Citaat van: LvD op 16-07-2011 08:06:08
... De kleine was in slaap gevallen en was tijdens het 'sleutelen' (5 minuutjes werk + koffie) lekker blijven slapen ("is dat je navigator?" "ja, hij is nu aan het opladen"). Toen we weer vertrokken werd-ie wakker, had toen bijna twee uur in de auto gezeten. Normaal gesproken zou-ie een drijfnat ruggetje hebben met 't weer van gisteren, maar nu geen centje pijn: heerlijk zo'n airco!
...
Haha da's wel een hele kostbare tomtom. ;D Erg cute dat mannetje!

LvD

Gisteren de afstandbediening voor de CV ingebouwd: die zat er niet bij en had ik nog uit de Saab gehaald voor de verkoop. Het was even puzzelen maar uiteindelijk de juiste draden weten te localiseren. TjoepTjoep. (dat geluidje moet ik nog wel zelf maken, de rest gebeurt nu automatisch :D)

Ook alle kapotte lampjes uit de knoppen in het dashboard gehaald om te vervangen. Even langs de Brezan gegaan, maar daar hadden ze die lampjes niet. Iemand tips waar ik ze kan vinden? Of het merk/model/typenummer/etc? Het gaat om deze lampjes:


Op de witte lampjes staat onderop een s met een rondje erom, bij de hoge een 2 en bij de lage een 3 (of net andersom...)

Het lampje achter de rechterknop van de temperatuurregeling doet 't ook niet, maar ik kreeg dat paneel er niet uit. Iemand een tip hoe je bij dat lampje kunt komen?

riQue

Als ik kijk naar hoe dat bij een 850 moet:
Eerst de radio eruit en dan kun je met je hand achter de ECC module. Die druk je er met beleid zo uit.
Twee brede stekkers los achter de module en je hebt 'm los.
Dan knoppen eraf en paneeltje eraf schroeven. Je kunt dan bij de lampjes.

LvD

Ik ben er uit: de unit is onderdeel van 't dashboard en geen los paneel zoals bij de ECC. Dus knoppen eraf (voorzichtig) aftrekken, dan kun je schroefjes losdraaien en voorkant van de unit eraf halen. Zie hier voor wat begeleidende foto's.

LvD

Citeertot ik weer een volvo ga rijden waarschijnlijk:-)

...ja hoor, het is zover. Ik roffel weer vrolijk over 's heeren wegen. Na wat omzwervingen heb ik weer een (voor mij) nieuwe 5 cilinder voor 't huis staan. Een C70 cabrio uit 1999. Blauw met blauw dakje, licht interieur. Vooral voor erbij, maar stiekem pak ik 'm toch best vaak :eusa_whistle:

Direct m'n krat met electronica uit de schuur getrokken en alle v70-prullaria eruit opgediept en ingebouwd. Dus de radio is al voorzien van een aux-ingang (nu met een Bluetooth dongeltje erop zodat ik via Bluetooth kan streamen) en zelfs de richtingaanwijzer knippert alweer 3 keer bij eenmaal aantikken van de zwengel. Uiteraard was ik direct aan de beurt voor het gasklephuis, maar dat mag de pret niet drukken.

Dus ik zal wel weer wat vaker hier op t forum rondstruinen. :eusa_dance:

volvobug

Welkom terug en goed dat je na ruim 10 jaar jouw blog nog hebt gevonden  :D

Leuke C70 zo te zien, veel plezier ermee!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Duell

Hij ziet er ook super strak uit, ja ik heb hem al eens bij 'een' school in Delft zien staan dacht ik. Leuk dat je terug bent.