ODB-2 kabel + cdrom

Gestart door 760volvo850, 20-03-2010 15:14:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

760volvo850

Hoi,

Vandaag een advertentie zien staan op marktplaats van een ODB-2 kabel met cd-rom voor volvo.
Heeft iemand hier ervaring mee? Staan toch wat onnozelheden in de advertentie zoals modellen van voor de uitvinding van ODB?!? en modellen met ODB-1. :eusa_think:

Dit is de link:  http://link.marktplaats.nl/331601505

Groet Marcel

volvobug

Even zoeken op dit forum zal je een stuk wijzer maken.

Het enige OBD-2 aan deze aanbieding is dat de kabel op een OBD-2 type aansluiting past. OBD-2 lees je er verder niet mee uit tenzij je er de benodigde apparatuur/software bij aanschaft.
Onduidelijk ook of er een cd-rom bij zit en wat er dan op staat. Misschien heeft de aanbieder Vol-fcr al op een cd gezet, maar dat kun je zo downloaden.
Kabel zelf zal wel goed zijn, mits je nog over een pc/laptop met een seriele poort beschikt. Beetje recente laptop heeft alleen nog usb, dan moet je een usb-kabel hebben.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

widebody

#2
Ik heb een losse OBD2 kabel besteld bij een vriend van me, en de software vol-FCR via internet gedownload. Werkt goed, behalve het motormanagement(OBD 1,5) verder kan ik alles "lezen". ABS, Airco,elec.stoelen, versn.bak.

Software is geschikt voor alle Volvo modellen, 7serie, 8serie en 9serie.

Als de 855 nou helemaal OBD2 was geweest was t helemaal super geweest.


Gr

Marc

760volvo850

Oke! bedankt, maar ik zag vandaag al dat de advertentie weer verwijderd is, dat zegt dus genoeg.........
Daar wilde iemand wat bijverdienen ofzo :police:
Toch bedankt voor de moeite om te reageren en ik heb weer wat geleerd :eusa_clap:
Daar was dit forum ook voor toch, om steeds een beetje slimmer te worden. :eusa_snooty:

marcel

The Demon

ff zoeken op OBD kabel op MP en je vindt hem weer.
Ik heb een mail gestuurd met de vraag of het een USB kabel is en kreeg een positief antwoord.
Of de cd rom met software erbij zit is me niet helemaal duidelijk maar ik heb er een besteld, voor 19.25, incl. verzendkosten, neem ik dat risico wel.
Als de software er niet bij zit is mijn vraag waar ik die kan downloaden, dus graag een linkje o.i.d. deze kant op.

Groet,
The Demon.

Gunnar

koop gewoon een standaard usb kkl kabel van ebay, dat is dezelfde.
Als je een compoort hebt op je laptop dan kan je zelfs de seriele versie nemen.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Henk855

Deze kabel werkt gedeeltelijk en de adverteerder stelt ook dat het op elke X70 classic werkt en dat klopt niet. MY2000 werkt dus NIET.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com