rammelende multiriemspanner

Gestart door Red Devil, 27-03-2010 17:46:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Red Devil

Bij mijn 2.5D is bij kmstand 397.000 de multiriemspanner en de multiriem vervangen. Sinds een week of 3 maakt deze nieuwe spanner een rammelend geluid ( alsof er metalen ring loszit en meetrilt.) komt dit vaker voor bij nieuwe spanners. Ik heb nml. begrepen dat deze al eens gemodificeerd zijn. Of kan ik maar beter terug gaan. Vervanging overigens door officiele Volvodealer.

Gr.
Ted

fredtref

Gelijk terug gaan naar de dealer

elianmars

Even terug gaan naar de dealer.

Weet je zeker dat het de multiriemspanner is?

Bij mijn wagen kwam dat geluid van de spanner van de distributieriem. Was ook een nieuwe.

Red Devil

volgens mij is het de multiriemspanner. Mocht het die van de distri zijn, is dat veel werk om te vervangen en de prijs?

elianmars

Citaat van: Red Devil op 29-03-2010 22:47:18
volgens mij is het de multiriemspanner. Mocht het die van de distri zijn, is dat veel werk om te vervangen en de prijs?


Als het die van de distributie is, dan zal het ca. 250 euro kosten. Althans, dat is wat ik ervoor heb moeten betalen (materiaal en arbeid).

Maar je hebt er nog niet naar laten kijken, wat het nu is?

Red Devil

Update:

Vorige week vrijdag bij de dealer geweest en de spanner na laten kijken. Bleek dat de multiriem verkeerd was gemonteerd en de spanner daardoor op zijn uiterste punt stond. De spanner was al deels ingescheurd en stond op knappen. Ik had er neit veel verder mee moeten doorrijden.

Bluekens heeft keurig de riem en de spanner vervangen, zodat wij toch nog dezelfde dag naar Oostenrijk konden afreizen. Koste mij een paar uur in de garage maar verder ook helemaal niets. TOP geregeld.

gr.
Ted