Zoek de olie lekkage, nog steeds zoekende..

Gestart door jrs2k3, 12-04-2010 07:59:25

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Net ff langs de garage geweest. Die gaf aan, nieuwe keering erin zetten met vloeibare pakking, vraag me af of dat het probleem oplost want het is best wel een redelijk gat...

Wout309t

Zitten ook flinke beschadigingen aan de boring. 100% dat het daar vandaan komt. Zeker weer iemand met een schroevedraaier keerring eruit geslagen.. ::)
Inderdaad met vloeibare pakking proberen. Goede kans van slagen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

jrs2k3

Citaat van: Wout309t op 21-04-2010 11:31:39
Zitten ook flinke beschadigingen aan de boring. 100% dat het daar vandaan komt. Zeker weer iemand met een schroevedraaier keerring eruit geslagen.. ::)
Inderdaad met vloeibare pakking proberen. Goede kans van slagen.

Ok dan gaan we dat proberen. Zal weer een keering gaan bestellen bij de dealer. Heb thuis nog loctite vloeibare pakking (blauwe spul) dus dat moet goed komen.

Lijkt me niet de bedoeling dat het hele gat dicht komt te zitten toch?

De vorige eigenaars hebben de auto echt bij een beun garage in onderhoud gehad volgens mij, als je zo terug kijkt wat er allemaal mis of verkeerd gemonteerd was.

Citaat van: Dirk342 op 21-04-2010 11:33:54
Ben bang dat je dat niet gaat lukken met een keerring en vloeibare pakking... denk dat je een ander huis moet scoren waar je nokkenassen inliggen.   En dan kan de motor meteen los...

Het huis waar de nokkenas in ligt is toch de kop? Met daarboven op de kleppendeksel. Dus als dit niet lukt mag ik dus de kop vervangen ? :-\

Wout309t

Gat hoort daar volgens mij.... Vaker gezien iig, maar weet niet zeker of het Volvo was...

jrs2k3

Er hoort idd een klein gaatje in te zitten volgens de volvo dealer. Die gaf ook aan om met goed wat vloeibare pakking de keering erin te zetten. Morgen komt de keering binnen dus ga morgenavond maar weer eens aan de slag!

Rijns_t5r

klopt er hoort daar een klein gaatje te zitten,heb vandaag ook de keerringen binnen, maar heb pas volgende week tijd om ze te plaatsen.
heb er gelijk 2 besteld,voor als ik er 1 sloop :P  ;D

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

jrs2k3

Citaat van: Rijns_t5r op 21-04-2010 18:52:32
klopt er hoort daar een klein gaatje te zitten,heb vandaag ook de keerringen binnen, maar heb pas volgende week tijd om ze te plaatsen.
heb er gelijk 2 besteld,voor als ik er 1 sloop :P  ;D

robert

Toen ik vorige week 1 bestelde zat ik nog te twijfelen of ik er 1 xtra zou bestellen :) Niet gedaan dus omdat ik verwachte dat 1 wel genoeg zou zijn :)

Heeft iemand ook een foto van hoe groot/klein normaal het gaatje is?

UserID6342

Als iedereen zegt dat het gat daar hoort, haal ik me berichtje weg (waarin ik zeg dat het niet zo niet op te lossen is met keerring en vloeibare pakking) want zeker weten doe ik het dus niet.  Maar laat ik me anders uitdrukken dan, het ziet er niet origineel uit...

Rijns_t5r

dat klopt dirk,het ziet er zekers niet orgineel uit,je kan ook zien dat er flink is huis gehouden met een schroevendraaier, dit zal niet meevallen om dat dicht te krijgen,zonde hoor  :-\

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Wout309t

Dat gat heeft er niks mee te maken, want zover komt je keerring waarschijnlijk niet eens. Ik denk dat het meer die beschadigingen er omheen zijn. Die schroeverdraaierbutsen dus.
Gat moet ook open zijn want is waarschijnlijk olieretour naar beneden toe.

jrs2k3

Ben net klaar met het vervangen van de keering. De keering die erin zat lekte alweer, deze heb ik afgelopen weekend er in gezet. Heb alles goed schoon gemaakt en daarna vloeibare pakking erin gedaan. De nieuwe keering ook een klein laagje vloeibare pakking op gesmeert en daarna erin gedrukt. Morgen maar eens een stukje rijden en kijken of de lekkage nu echt verholpen is. Zal morgen nog ff wat foto's plosten. Nu eerst maar eens mijn bed opzoeken :)

Thys

Het zal je ook eens meezitten :-\

Zat er een erg groot gat, tov. wat er zou moeten zitten? Op je foto leek het nogal heftig, maar dat kan ook schaduwwerking geweest zijn.

Zal voor je duimen dat het nu goed is :eusa_pray:

Heb je al een tijd niet meer gespot trouwens!

UserID6342

Hoop ook voor je dat die dicht zit.  Ben benieuwd wat we morgen te horen krijgen van je.

jrs2k3

Citaat van: thyzerrr op 23-04-2010 00:12:46
Het zal je ook eens meezitten :-\

Zat er een erg groot gat, tov. wat er zou moeten zitten? Op je foto leek het nogal heftig, maar dat kan ook schaduwwerking geweest zijn.

Zal voor je duimen dat het nu goed is :eusa_pray:

Heb je al een tijd niet meer gespot trouwens!

Ja normaal gesproken hoort het volgens mij iets van 6mm bij 3mm te zijn. En het gat is echt zo groot als op de foto :-\ Heb net ff gecheckt en alles zag en voelde droog. Vanavond nog ff checken met een lampje erbij. Lijkt zo in eerste instantie aardig goed...

risky147

gaatje hoort daar idd te zitten het lijkt op de eerste instantie of het een stukje er uitgebroken is maar is gewoon orgineel
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B