blauwe rook na volgas

Gestart door mitchelli, 12-04-2010 08:04:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitchelli

Als mijn auto warm is en ik geef volgas tot 6000tpm en laat dan het gas los (dus met overschakelen),heb ik een grote blauwe pluim rook. Het wordt minder als ik dit vaak doet.En wordt meer als ik eerst een tijd rustig heb gereden..... Ik zit aan de turbo te denken.  Klopt dit?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

jrs2k3

Citaat van: mitchelli op 12-04-2010 08:04:06
Als mijn auto warm is en ik geef volgas tot 6000tpm en laat dan het gas los (dus met overschakelen),heb ik een grote blauwe pluim rook. Het wordt minder als ik dit vaak doet.En wordt meer als ik eerst een tijd rustig heb gereden..... Ik zit aan de turbo te denken.  Klopt dit?

Als hij een tijdje stationair loopt en dan eens gas geeft is het dan weer erger? Dan zou je idd goed kunnen dat het de turbo is.

mitchelli

Nee met stationair heeft hij het niet. Alleen na volgas
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

nickk.

Kan turbo zijn, kan ook blow-by zijn, aangezien je toch wel redelijk wat druk draait.

JW

Klepseals kunnen het zijn, tijdens overschakelen is er vacuĆ¼m in de inlaat. Blowby heb je niet echt tijdens overschakelen.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

mitchelli

Klepseals zijn vervangen. En die hebben meer een effect bij stationair draaien dacht ik..
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Turbo-Geek

ik gok de turbo. Vergeet niet dat dat ding idioot hoge druk levert en dat zal zijn tol eisen op den duur. hij zit er ook al meer dan 2 jaar in en heeft een sportief leven geleid.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mitchelli

Ja ik denk zelf ook de turbo....en dan maar hopen dat het niet blow-by is. Is toch neem ik aan te testen door de compressie te meten met warme motor?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Turbo-Geek

Citaat van: mitchelli op 12-04-2010 19:20:10
Ja ik denk zelf ook de turbo....en dan maar hopen dat het niet blow-by is. Is toch neem ik aan te testen door de compressie te meten met warme motor?

Lijkt me stug, er zaten toch nieuwe zuigers + veren in ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

francois

controleer eens of de turbo speling heeft

gr

TIMON

Citaat van: francois op 12-04-2010 19:34:05
controleer eens of de turbo speling heeft

gr

gelukkig wel  ;)
85011940

mitchelli

Zal de turbo eens checken op de langse speling (axiaal is dat volgens mij).

En TG...Heb met de krukas de/monteren aan de onderkant gekeken of de zuigers nieuw waren (wat mij verteld was),en dat leek erop,maar weet het niet 100% zeker.....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Rogerb

vraag anders ff aan persian of je klepseals wel daadwerkelijk gedaan zijn:P

mitchelli

Ja die zijn wel gedaan. Want eerst rookte hij na een tijdje stationair gedraaid te hebben.Dat doet hij nu niet meer...
Ik kan voor de zekerheid wel de carterdruk testen. (turbometer aansluiten op peilstokhouder? )
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

#14
CiteerJa die zijn wel gedaan. Want eerst rookte hij na een tijdje stationair gedraaid te hebben.Dat doet hij nu niet meer...

Maar zat even te denken. Hij heeft er alleen last van met gas los laten. Dus het heeft met het vacuum trekken te maken. Op dat moment wordt er ook geen benzine in de verbrandingsruimte gespoten.En ik denk dat olie niet verbrand met alleen maar het bougie vonkje...Dus lijkt het me logischer dat de olie van de lekkende turbo in de (hete) uitlaat wordt getrokken,en zo het roken ontstaat tijdens de deceleratie.  ???
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....