T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

vincen tdi

Citaat van: elianmars op 17-01-2016 11:03:57
Citaat van: leons850 op 17-01-2016 10:41:03
Citaat van: BBS op 17-01-2016 08:49:05
Citaat van: )()()sT op 16-01-2016 23:03:09
Ik vind het er shiney uitzien 8)
Toch blijf ik het jammer vinden dat het allemaal zo krap over de injectoren blijft. Die van Ludo lijkt meer naar voren te zitten (ook te zien op die site van ET) waarbij zelfs de leidingen van de injectoren aan de voorkant zitten ipv nu noodzakelijk aan de achterkant.

Anyway.... Who's next ;D
IK!

Geheel dikwandig RVS, custum build en nadien gepolijst. Komt een ander inlaat spruitstuk op waarop de injectoren schuin geplaatst zijn  8) ;D

Waarom dikwandig RVS? ???

Lekker zwaar ;D
Lijkt mij dat de lucht daardoor weer sneller opwarmt na de intercooler omdat de buizen meer warmte vast zullen houden.

Even weer OT
Maarten had je de gasinjectoren niet iets meer ruimte kunnen geven d.m.v. het bochtje van de voorste buis iets naar voren te halen? (De eerste slang dus iets korter ipv de middelste )
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Ludo

Citaat van: maartendeb op 17-01-2016 08:24:31
Of je verlengt de standaard buis à la Ludo http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67299.msg1642280.html#msg1642280.

Ten tijde van dit schrijven had ik het nog niet gemonteerd.  ;D
Gerwin maakte een goeie opmerking, de maat van de buis is niet 51mm, maar 54mm.  :eusa_doh:

De oplossing van Gerwin is beter, zo heb je dan ook maar 1 siliconen verlengstuk nodig.
Beide uiteinden passen dan zo op de DO88 slangen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67299.msg1642085/topicseen.html#msg1642085

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 17-01-2016 12:27:11
Citaat van: maartendeb op 17-01-2016 08:24:31
Of je verlengt de standaard buis à la Ludo http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67299.msg1642280.html#msg1642280.

Ten tijde van dit schrijven had ik het nog niet gemonteerd.  ;D
Gerwin maakte een goeie opmerking, de maat van de buis is niet 51mm, maar 54mm.  :eusa_doh:

De oplossing van Gerwin is beter, zo heb je dan ook maar 1 siliconen verlengstuk nodig.
Beide uiteinden passen dan zo op de DO88 slangen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67299.msg1642085/topicseen.html#msg1642085

Bij mij zit het nu prima.
Voor de liefhebber heb ik nog een hele onderste buis, PU en klemmen.
Randje erin draaien via nicoautosport.nl laten doen.

BBS

Citaat van: leons850 op 17-01-2016 10:41:03
Citaat van: BBS op 17-01-2016 08:49:05
Citaat van: )()()sT op 16-01-2016 23:03:09
Ik vind het er shiney uitzien 8)
Toch blijf ik het jammer vinden dat het allemaal zo krap over de injectoren blijft. Die van Ludo lijkt meer naar voren te zitten (ook te zien op die site van ET) waarbij zelfs de leidingen van de injectoren aan de voorkant zitten ipv nu noodzakelijk aan de achterkant.

Anyway.... Who's next ;D
IK!

Geheel dikwandig RVS, custum build en nadien gepolijst. Komt een ander inlaat spruitstuk op waarop de injectoren schuin geplaatst zijn  8) ;D

Waarom dikwandig RVS? ???

Diegene die hem maken moet, doet niet anders ;D
Alles op maat gemaakt, ook de onderste bocht die niet meer te krijgen is....
Volvoloos....

maartendeb

#2254
"custum build", nou helemaal super man 8)

@Ludo: ahh ik dacht dat je het er al jaren op had zitten, de oplossing van Gerwin dan dus :eusa_clap:

maartendeb





Zou later type bekleding ook passen? :eusa_think:

Martijn_B

Het lijkt allemaal wel op de zelfde plek te zitten.. anders eens vragen of ze wat H.O.H. afstanden kunnen meten en een tekeningtje in paint maken
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT

Van een *70??
Moet je opschieten, volgens mij hangt ie nog aan een kap ergens in zuid Limburg  :D

Maarre..... zoals al geapperd in de app:



Is een motorkap van een *70 platter? M.a.w: zou ik hem helemaal niet wegkrijgen in mijn motorcompartiment?  :eusa_think:

maartendeb

#2258
8)



Afgelopen zaterdag naar Heerlen getreind. De verwarming deed het niet, dus ik kwam onderkoeld aan. Aldaar werd ik opgehaald door )()()sT. Vanaf de trap boven het perron zag ik de XC al staan; gaaf ding, gave kleur, vást warm van binnen. Zo dat stapt best makkelijk in, vergeleken met de 850+schroefset. Vervolgens heb ik meteen de stoelverwarming aangezet. Ok die werkt. (Minuut later) ZO díe werkt wel ja hallo hee. Onderweg ontwaakte ik al keuvelend met Joost en draaiende aan de verwarmingsknoppen langzaam uit mijn cryogenic state. Ik kon hem goed verstaan, wat is die auto stil ;D Hierna heb ik zelf nog een stukje gereden maar ik was eigenlijk al verkocht. Wat rijdt het ontzettend relaxt zeg zo'n XC. De terugrit naar huis was ook zo fijn, geen haast, geen gekraak, lekker cruisen, uitgerust weer thuis.

Het is een nog super net exemplaar, van binnen, van buiten en onder de kap. Heb zin om er mee te rijden en er aan te sleutelen. Laatste jaren heeft hij weinig kilometers gedraaid, dus komende periode beurtje, remmen, riemen, homokineet LV, carterventilatie, slangen, banden. Wellicht daarna airco, awd en 2.5t (zie wel).

Joost, nogmaals onwijs bedankt en ik voel me vereerd. We zijn super blij met de XC70 en ik zal er goed voor zorgen, you know it.

XC70: 240580 - peilstok + buis

Hmm, OK. #xc70problems. Auto te hoog, plafond te laag. Dat wordt straks wat met opkrikken :eusa_think:


De XC kwam met nieuwe peilstok + buis, die heb ik gelijk even gemonteerd:





Sbv

Veel plezier er mee Maarten. Heb je een mooie auto aan en weer wat anders om aan te klussen ;D

Ries van de Zilverschuit

Aha, we zien Maarten dus binnenkort door de bossen van Doorn ploeteren met zijn XC...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

KIM

Mooi hoe je de XC beschrijft: Ik ervaar hetzelfde. Ik vind de R en de XC allebei fantastische auto's maar waar de R een autobahn auto is, is de XC meer allround. Met de XC hoeft het niet zo hard; met de R is 150 een zalig tempootje.

Een nadeel van de XC: Met het AWD volledig functioneel is het ronduit een zuipschuit. Volgens mij kom ik op elke liter LPG een kilometer minder ver met de XC dan met de R.

Doe eens wat fotootjes van het interieur?

e36-italia

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 17-02-2016 10:19:57
Aha, we zien Maarten dus binnenkort door de bossen van Doorn ploeteren met zijn XC...
hij kan met de xc in iedergeval een stuk sneller over de drempels in het kamelendorp..

widebody

Mooie aanwinst, die XC. Veel plezier ermee.

Miel850

Mooi dat de xc zo voortleeft.  :eusa_clap:
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.