Het leven na Roetmobiel.....

Gestart door elianmars, 23-03-2010 13:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Walter

Citaat van: Claudia op 05-05-2020 09:20:15
Weet iemand hoever de nieuwe badkamer onderhand is? :eusa_shhh:

die is onder de gordel :)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Sbv

Citaat van: elianmars op 11-05-2021 09:29:22
Tja, zo gaat dat nu eenmaal. Ik had ook gedacht altijd Volvo te blijven rijden. Anderhalf jaar geleden de V70 ingeruild voor een elektrische MG, die me heel erg bevalt.
En het ziet er naar uit dat de C70 er binnenkort ook uit gaat. Drie auto's voor de deur wordt ons gewoon teveel.

Ik blijf jullie gewoon lekker op FB volgen  ;D

Wat is dat nu dan weer ? Einde van een tijdperk ?
Auto in verkoop of ini brokstukjes ?

elianmars

#9662
Citaat van: Sbv op 11-05-2021 12:55:50
Wat is dat nu dan weer ? Einde van een tijdperk ?
Auto in verkoop of ini brokstukjes ?

Ja, waarschijnlijk (voorlopig) het einde van een Volvo tijdperk. We willen de C70 en Panda weg doen en een cabrio met hard/klapdak terug kopen. Omdat de nieuwere generatie C70 voor ons te duur is, zal het een Peugeot 307 of Opel Astra Twintop gaan worden. Als het goed is, a.s. zaterdag kijken naar zo'n Twintop. Ik heb me inmiddels goed ingelezen over de Peugeot en Opel. Ze hebben beide wel hun probleempjes, maar die stellen niet veel voor.

En als we een geschikte kunnen vinden, gaan de Panda en C70 in de verkoop.

elianmars

Inmiddels staat er een Opel Astra Twintop voor de deur (sorry....  ;D).
Ik heb deze voor een hele leuke prijs kunnen kopen, omdat het dak niet werkte. Nu had ik op het Twintop forum gelezen dat dat in 99% van de gevallen door kabelbreuken komt, dus de stap gewaagd.
En die stap is geslaagd, want na vier kapotte kabels te hebben vervangen en een paar, blijkbaar nodige, stappen te hebben uitgevoerd, zat er zowaar beweging in het dak  :laugh:

Het rijdt echt goed en ook open voelt de auto degelijk aan. Dat is bij de open C70 helaas minder....

Binnenkort gaat de C70 naar de garage voor apk (auto is nu geschorst). Dan geef ik 'm nog een beurt en daarna gaat-ie de verkoop in.
Ik heb heel erg genoten van de C70, maar de softtop begon me een beetje tegen te staan. Ik vond het zonde dat-ie 's winters buiten moest staan, dus enkele maanden per jaar stond-ie geschorst in de stalling.
Als er dan toch ineens een mooie dag was, baalde ik dat-ie in de stalling stond.
Daar hebben we met een hardtop-cabrio dus geen last van. Die kan gewoon het hele jaar buiten blijven staan.

Het gaat me zeker aan het hart dat er niet opnieuw een Volvo voor de deur staat, maar dat gaat ongetwijfeld nog eens gebeuren. Op dit moment zijn de hardtop C70's gewoon te duur voor ons  :eusa_shifty:

Nog een paar plaatjes. Verder zal ik jullie niet lastig vallen met een Opel  :eusa_shhh: ;D










Jerra

Ik dacht dat de C70 om te bouwen was naar een hard-top versie zonder al te veel aanpassingen?

Het zal verder vloeken in de kerk zijn... maar ik vind deze Opel toch ook wel leuk!

In ieder geval veel rijplezier gewenst, ook op de mooie dagen "tussendoor" ;)
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

elianmars

Citaat van: Jerra op 25-05-2021 13:42:21
Ik dacht dat de C70 om te bouwen was naar een hard-top versie zonder al te veel aanpassingen?

Het zal verder vloeken in de kerk zijn... maar ik vind deze Opel toch ook wel leuk!

In ieder geval veel rijplezier gewenst, ook op de mooie dagen "tussendoor" ;)

Ja, er is een hardtop op te zetten, maar die haal je er niet even snel af als het wat mooier weer is.
Bij de Astra klapt het stalen dak op en verdwijnt in de bagageruimte, net zoals het bij de nieuwere Volvo C70 gebeurt.


Ries van de Zilverschuit

#9666
Raar gezicht hoor, zo'n Rüsselsheimer op dat plekje...





Dus deze tordeert wat minder dan een C70, begrijp ik?

Wel handig zo'n hardtop. Dat ze dat niet bij elke carbio doen. Als het bij een Astra uit kan, dan ook bij de andere, zou je denken.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Taranis

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 25-05-2021 13:54:38
Dus deze tordeert wat minder dan een C70, begrijp ik?

Een zeecontainer op de Noordzee bij windkracht 10 tordeert nog minder ;D Als je voorraam bij 80 km/h niet centimeters opzij beweegt als je over een dwarsrichel van een viaduct rijdt, is ie stuk :P

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 25-05-2021 13:54:38
Wel handig zo'n hardtop. Dat ze dat niet bij elke carbio doen. Als het bij een Astra uit kan, dan ook bij de andere, zou je denken.

Hardtop is duurder en nogal bepalend voor het design van de auto: je hebt er lange en brede achtersteven voor nodig om de dakplaten kwijt te kunnen. Kijk bijvoorbeeld naar het nieuwe type C70 (ook alweer ouwe meuk maar ok), de Volkswagen EOS of de Mercedes SLK: ze hebben allemaal een naar verhouding lange brede kont.

@ Marcel: als ie elke dag buiten moet staan dan begrijp ik je keuze voor een hardtop al kan ik me niet voorstellen dat je dat ouwe rammelende krakende maar heerlijk roffelende ding niet nog eens gaat missen :) Veel veilige km's met de (sl)Opel gewenst ;)

elianmars

Dank, Ronald. Ik weet nu al dat ik de C70 ga missen.....
We zouden van drie naar twee auto's gaan. Dat zijn er nu inmiddels vier geworden, dus er moet er minimaal eentje weg. En dat zal dan toch de C70 gaan worden.
Over de Panda twijfelen we nog. Dat ding kost eigenlijk geen rochel en het rijdt voor Elianne toch wat makkelijker.

V70geRwin

Leuk ding die Astra en als je een keer wat hebt zijn de parts ook prima te betalen.
Laat het mooie weer maar komen  :eusa_clap:

elianmars

Nou, het is officieel, sinds vanmorgen ben ik Volvo-loos.
De C70 is verkocht. Heeft twee weken op Marktplaats gestaan. Redelijk wat reacties gehad. Ook een paar kijkers, maar geen kopers. De voorlaatste die afgelopen dinsdag is wezen kijken en rijden zou me nog wat laten weten. Ik was daar een beetje klaar mee (het was al de derde die dit zei....), dus een andere geïnteresseerde die inmiddels had gereageerd, laten weten dat hij van harte welkom was. Na wat heen en weer berichten viel bij mij het kwartje en bleek dit een oude bekende van dit forum te zijn. Hij is zelfs een aantal.jaren geleden hier geweest om een achterste veerpootbrug op mijn V70N te monteren ;D
Hij is vanmorgen geweest en heeft de auto gekocht. Ik vind het fijn dat de auto naar een andere liefhebber is gegaan.

Voorlopig dus even geen Volvo, maar ik weet zeker dat er ooit weer eentje komt, want mijn hart ligt nog altijd bij dit merk.
Ik blijf dan ook gewoon lekker op dit forum rondhangen  :angel:

Vulk

Mooi zo!

En dan nu: badkamertijd!

)()()sT

Haha, dat had ik ook al gezegd ;D ;D ;D

StefanCJ

Eindelijk, tijd voor de badkamer  ;D

Taranis

Zo, Stefan leeft ook nog :o :eusa_clap: